تناسب اندام

اصول رژیم لاغری سریع در کوتاه ترین زمان

لاغری با رژیم غذایی

اصول رژیم لاغری سریع

لاغری و تناسب اندام در دنیای مدرن امروز یک دغدغه مهم برای همه زنان و مردان است . بخشی از این دغدغه مربوط به زیبایی بوده و بخشی دیگر به سلامتی مربوط می شود . افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند اغلب از سلامتی کاملی هم برخوردار نیستند و گاهی خدایی نکرده دچار چربی خون ، کلسترول و فشار خون بالا می شوند .

به همین دلیل به دنبال رژیم لاغری سریع هستند. در برخی موارد هم این موضوع روی اعتماد به نفس اشخاص اثر گذاشته و آنها را به لحاظ روحی ضعیف و منزوی می کند ، برای همین بحث لاغری و تناسب اندام فقط مربوط به زیبایی نمیشود و جنبه سلامتی آن بسیار مهمتر است .

مطالب مرتبط : چطور هفته ای یک کیلو لاغر شویم ؟

باریکی کمر با رژیم لاغری سریع

رژیم های لاغری و تناسب اندام در حال حاضر یکی از راه های کسب درآمد برای خیلی آرایشگاه ها و کلینیک های زیبایی و باشگاههای بدنسازی شده است و برخی افراد بدون توجه به عوارضی که این رژِیم های لاغری سریع می تواند برایشان داشته باشند ، از آنها استفاده میکنند. اغلب افرادی که در این مراکز هستند از تخصص کافی برخوردار نبوده و نمی توانند راهنماهای مناسبی برای این امر باشند . در انتخاب و توجه به توصیه انها باید دقت کنید .

ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر از اضافه وزن رنج می برید و یا اینکه می خواهید کمی وزن کم کنید تا به تناسب اندام برسید در درجه اول با یک پزشک متخصص مشورت کنید .

مطلب مرتبط : چرا لاغر نمیشم ؟!

رژیم های لاغری و تناسب اندام

قبل از هر رژیم غذایی لاغری یک چکاب کامل بدهید

علت اینکه به شما توصیه می کنیم قبل از هر تصمیمی یک چکاب کامل بدهید این است که گاهی به دلیل مشکلات هورمونی و فیزیولوژی شخص دچار افزایش وزن و چاقی میشود و تا وقتی این مشکلات هورمونی برطرف نشود هیچ راهکار و رژیم لاغری پاسخگو نخواهد بود .  مثلا کم کاری یا پر کاری غدد تیرویید می تواند یک چنین عارضه ای ایجاد کند و این مشکل با یک ازمایش ساده و مصرف دارو به مدت کوتاه برطرف خواهد شد ، یا اینکه برخی افراد هم به دلیل مصرف دارهای خاص مانند داروهای ضد افسردگی هم ممکن است دچار چاقی شوند .

این افراد اول باید درمان خود را کامل کرده  تا تداخلی بین مصرف دارو و رژیم لاغری آنها ایجاد نشود چون ممکن است هر دو مسیر درمان دچار اختلال گردد . البته چکاب کامل باعث میشود اگر خدایی نکرده عارضه ای وجود داشته باشد و شما از ان مطلع نیستید هم مشخص شود . برای همین قبل از شروع رژیم لاغری سریع به شما توصیه می کنیم این کار را انجام دهید .

رژیم  غذایی لاغری بدون آب فایده ای ندارد

آب عصاره زندگی و حیات است و رمز زیبایی و سلامتی را می توانید در ان پیدا کنید. آب خوردن باعث میشود پوست و موهای زیبایی داشته باشید و علاوه بر آن سالم و شاداب هم بمانید .

اگر می خواهید در یک بازه زمانی کوتاه لاغر شوید تا می توانید اب بخورید. سعی کنید این کار را بیشتر از همه قبل از غذا خوردن انجام دهید. آب خوردن قبل از غذا باعث میشود اشاتهایتان کاهش یافته و تمایل کمتری نسبت به غذا داشته باشید و به مرور کالری کمتری وارد بدنتان خواهد شد و سریعتر لاغر خواهید شد.

روزانه سعی کنید ۸ تا ۱۰ لیوان اب مصرف کنید و همیشه یک بطری اب پیش خودتان داشته باشید . مصرف مناسب و کافی اب علاوه بر اینکه سبب تناسب اندام می شود از بسیار از بیماری ها مانند سنگ کلیه و ناراحتی های گوارش هم پیشگیری می کند .

رژیم غذایی لاغری بدون اب فایده ای ندارد

( مصرف زیاد آب یک اصل مهم در رژیم لاغری سریع )

اولین روز رژیم غذایی لاغری سریع

برای لاغر شدن ، شما می توانید از رژیم های ۷ روزه ، رژیم لاغری سریع ده روزه و رژیم لاغری یک ماه استفاده کنید. در هر صورت ده روز اول این برنامه مهترین دوره آن می باشد . اگر شما بتوانید در این ده روز دوام بیاورید و توصیه ها را مو به مو اجرا کنید برای ادامه مسیر مشکلی نخواهید داشت .

روز اول رژیم لاغری سریع به شما سخت خواهد گذشت ، چون باید فقط اب و میوه بخورید . آب و میوه به عنوان غذا و دسر باید در روز اول مصرف گردد. خوردن هر نوع میوه ای مجاز است البته موز را نمی توانید بیش از یک عدد مصرف نمایید ، ولی برای خوردن بقیه میوه ها محدودیتی نخواهید داشت.

رژیم میوه در رژیم لاغری سریع

البته برخی متخصصان معتقد هستند روز اول می تواند با سوپ سبزیجات  و کمی سیب زمینی پخته هم شروع شود .  برای درست کردن سوپ سبزیجات از هر سبزی تازه ای که دوست دارید می توانید استفاده کنید استفاده از قارچ هم هر مقدار که دوست دارید مجاز است .

دومین روز رژیم لاغری سریع

روز دوم برایتان کمی سخت تر میشود و باید بتوانید دوام بیاورید. در این روز به دلیل اینکه انرژی در روز اول کمی تحلیل رفته است ممکن است به شدت احساس گرسنگی کنید. در هر صورت اگر می خواهید وزن کم کنید باید دوام بیاورید.

روز دوم رژیم لاغری سریع را با ساندویچ تخم مرغ شروع کنید. یک عدد تخم مرغ را ابپز کرده و با انواع سبزیجات مانند کاهو ، کلم ، جعفری سرو نمایید . اگر می خواهید کمی مزه دار شود مقداری نمک و فلفل و ابلیمو هم به آن اضافه نمایید. بعد از ظهر و شام هم می توانید از میوه و سبزجات تازه و همچنین سوپ سبزیجات با قارچ و بدون گوشت استفاده نمایید .

نکته بسیار مهم : رژیم غذایی لاغری و کاری که برای زیبایی و تناسب اندام انجام می دهید به هیچ عنوان نباید روری سلامتی شما تاثیر منفی بگذارید . هر جا از این برنامه احساس کردید فیزیولوژی شما بهم ریخته است به سرعت برنامه را متوقف کنید و به پزشک مراجعه نمایید .

رژیم هایی که اینجا نام برده میشوند برای همه به یک میزان موثر نیستند و حتی ممکن است برای برخی هم مضر باشند ، بنابریان فقط خود شما ناظر سلامتیتان خواهید بود و ما اصلا توصیه نمی کنیم تحت هر شریطی ادامه دهید و همانطور هم که در ابتدای بحث اشاره کردیم قبل از هر کاری و تصمیمی اول با یک پزشک متخصص مشاوره نمایید و از وضعیت سلامتی خود مطلع شوید .

سومین روز رژیم غذایی

برنج قهوه ای و حوببات و سالاد بهترین ترکیب برای روز سوم رژیم لاغری سریع است . برنج قهوه ای آنتی اکسیدان و فیبر بسیار زیادی دارد. آنتی اکسیدان و فیبر این خاصیت را دارند که باعث سیری شده و البته کالری خیلی کمی هم دارند .

برنج قهوه ای در رژیم لاغری سریع

یک یا دو پیمانه برنج قهوه ای را پخته و با مقداری حبوبات پخته شده سرو نمایید . در کنار این غذا می توانید از انوع میوه ها و سبزیجات به جز موز هم سالاد های خوشمزه درست کرده و با نمک کم و فلفل و آبلیمو میل نمایید.

این ترکیب به دلیل اینکه حجم خوبی دارد و علاوه بر آن از فیبر تشکیل شده شما را کاملا سیر می کند و باعث می شود تا مدتها احساس گرسنگی نکرده و تمایلی به غذا خوردن نداشته باشید . رژیم های غذایی لاغری برای اینکه نتیجه بخش باشند باید از همه نوع مواد غذایی تشکیل شده و در عین حال سعی شود که کالری کمی هم در بر بگیرند .

مطلب مرتبط : خوراکی های چربی سوز و لاغر کننده

رژیم غذایی لاغری برای یک هفته یا یک ماه آیا اثر یخش است ؟

در بالا ما برای شما سه روز برنامه غذایی معرفی کردیم واقعیت این است که با سه روز رژیم هیچ کس نمی تواند لاغر شود . ما این برنامه را فقط به جهت راهنمایی و اشنایی شما با انواع رژیم های لاغری بیان کردیم ، اینکه شما روز اول چی بخورید و روز دوم را با چی سر کنید و روز سوم و چهارم را چکار بکنید باید فقط توسط پزشک و متخصص تغذیه مشخص شود تا اسیبی به سلامتتان وارد نگردد ، اما انچه که قطعا می تواند شما را در یک بازه زمانی کوتاه لاغر کند برخی راهکارها و رعایت نکات غذایی و ورزشی است که ما به شما قول می دهیم با رعایت انها کاهش وزن محسوسی داشته باشید .

برای رژیم غذایی لاغری موفق به آرامی کالری های دریافتی را کاهش دهید

برای اینکه رژیم لاغری موثری داشته باشید باید بدانید کم کردن ناگهانی و سریع کالری های دریافتی می تواند شما را بیمار و در عین حال ناتوان و مایوس کند . اینکه تا دیروز روزی ۲۰۰۰ کالری انرژی دریافت می کردید و بخواهید یکدفعه و ناگهانی از امروز فقط ۵۰۰ کالری غذا بخورید یعنی اشتباه بزرگ .

برای اینکه لاغر شوید باید کالری های دریافتی را به مرور کم کنید مثلا در اولین روز به جای ۲۰۰۰ کالری ۱۸۰۰ کالری مصرف کنید ، روز دوم ۱۷۵۰ کالری دریافت نمایید و ارام ارام ۵۰ تا ۵۰ تا کالری ها را کاهش دهید . بعد از یک ماه خواهید دید از ۲۰۰۰ کالری در روز به ۱۰۰۰ کالری رسیده اید و این بسیار خوب و موثر است و البته سعی کنید از کالری های مفید مثل فیبر و ویتامین ها و پروتیین های کم حجم بهره ببرید تا سلامتی اندام های داخلی هم حفظ گردد .

برای رژیم غذایی لاغری موفق به آرامی کالری های دریافتی را کاهش دهید

( در رژیم لاغری سریع کالری ها را بشمارید )

در رژیم لاغری سریع ، صبحانه را مفصل و کم کالری بخورید

منظور از مفصل خوردن صبحانه این نیست که کره ، مربا  ، خامه و چیزهای چرب و پر کالری بخورید ، برای صبحانه از فیبر و کلسیم اسنفاده کنید. تخم مرغ آپز کم کالری و بسیار مناسب برای وعده صبحانه است و تا ساعتها شما را سیر نگه می دارد.

برای صبحانه همچنین می تواند از نان های سبوس دار و اب میوه های طبیعی بدون شکر و همچنین انواع میوه ها به جز موز هم استفاده کنید . برای صبحانه ها خودتان می توانید یک برنامه بگذارید و هر روز با یک صبحانه جدید و متنوع روز را اغاز کنید. مثلا در یک روز تخم مرغ ابپز و نان سفید بخورید و روز بعد را با مقداری قارچ تفت داده شده و ابمیوه طبیعی یا حتی حبوبات پخته شده سر کنید . در روزهای بعد سالاد میوه درست کنید یا سوپ کم حجم بپزید و به عنوان صبحانه بخورید .

رژیم لاغری سریع میوه

( در رژیم لاغری سریع از صبحانه غافل نشوید )

برای ناهار ماهی را فراموش نکنید

اگر می خواهید رژیم لاغری سریع ، موثر و درستی داشته باشید باید حتما ماهی و پروتیین های مفید در غذایتان وجود داشته باشد . ماهی قزل آلا بهترین منبع پروتیین و چربی های سالم است و کالری بسیار کمی هم دارد . وعده ناهار را با ماهی ابپز شده و مقداری برنج پخته شده سر نمایید.  برای وعده ناهار می توانید از بورانی اسفناج هم استفاده کنید و ان را با مقداری ماست میل نمایید . علاوه بر آن خوردن عدسی و سالاد کرفس در این وعده کمک زیادی به رژیم لاغری شما می کند .

در رژیم لاغری سریع ماهی آبپز بخورید

( رژیم لاغری سریع با ماهی آبپز )

برای وعده ناهار در رژیم های لاغری موفق عموما یک تکه گوشت بدون چربی هم در نظر گرفته می شود تا فرد بتواند ساعات بیشتری را دوام اورده و غذا نخورد . برای همین علاوه بر ماهی می توانید از گوشت مرغ پخته شده استفاده کنید و برای اینکه خوشمزه تر شود ، مقداری ابلیمو و سبزیجات تازه مانند جعفری ، گشنیر و پیازچه هم در کنار آن سرو نمایید ؛ یا اینکه می توانید با همین سبزیجات بعلاوه کاهو وکلم سالاد درست کرده و در کنار یک تکه گوشت میل نمایید .

برای ناهار مرغ

( رژیم لاغری سریع با مرغ )

در رژیم غذایی لاغری میان وعده ها را فراموش نکنید

میان وعده به همان اندازه وعده های اصلی مهم و برای رژیم غذایی لاغری تاثیر گذاری هستند . میان وعده را سعی کنید از نوشیدنی هایی مانند چای ، آبمیوه های طبیعی ، کمی بیسکوییت ، خرما و شیر کم چرب استفاده نمایید . اینگونه میان وعده ها باعث میشوند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده و کمتر هم وسوسه شوید که غذا بخورید . اگر می خواهید رزیم لاغری سریع و موثری داشته باشید به میان وعده اهمیت کافی داده و ان را فراموش نکنید .

خوردن میان وعده در رژیم لاغری سریع مفید است

( رژیم لاغری سریع با مصرف آبمیوه برای میان وعده )

در رژیم غذایی لاغری ، شام را سبک و مغذی بخورید

برای اینکه رژیم لاغری خوب و علمی داشته و همه مواد مغذی هم به بدنتان برسد و دچار مشکل نشوید ، نباید هیچ وعده غذایی را حذف نمایید . برخی گمان می کنند با حذف وعده ناهار و شام می توانند لاغر شوند ، البته این موضوع با تایید پزشک و در برخی افراد می تواند موثر باشد و باعث لاغری آنها شود اما در بیشتر افراد می تواند نتیجه معکوس بدهد. برای همین خوردن وعده شام سبک توصیه میشود .

برای شام از سوپ سبزیجات و حبوبات پخته به مقدار کم می توانید استفاده کنید. سیب زمینی پخته شده و لبو پخته شده مقدار خیلی کمی جگر کبابی ، یک ساندویچ کوچک از گوشت پخته شده مرغ به همراه سبزیجات ، مقدار خیلی کمی نان و پنیر و گردو و یا حتی مقدار کمی سالاد الویه با سس خیلی کم هم می تواند برای وعده شام و یک رژیم لاغری سریع موفق مناسب باشد ، فقط باید توجه داشته باشید نباید این غذاها را در حجم زیادی بخورید و باید به مقدار خیلی کم باشد .

سوپ های مغذی

( رژیم لاغری سریع با مصرف سوپ برای شام )

در پایان این مبحث ، باز هم تکرار و یاداوری این نکته ضروری است که اگر از رژیم های غذایی اینترنتی استفاده می کنید به محض مشاهده علایم بیماری و ضعف شدید باید رژیم را متوقف کرده و به پزشک مراجعه نمایید و بهترین روش برای کم کردن وزن ، کم کردن کالریها به صورت ارام و ورزش کردن مداوم است که هم شما را لاغر می کند و هم خوش فرم و زیبا می شوید و در عین حال سلامت می مانید .

برچسب ها

5 Comments

  1. شاید رژیم لاغری سریع برای خیلی ها آرزو باشه اما تعداد افرادی که موفق شدند آن را انجام بدن هم کم نیست. مطلب جالبی بود در کل خدا قوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن