تناسب اندام

افتادگی سینه چیست ؟

راههای درمان افتادگی پستان ها ؛ از ورزش و تغذیه تا ماسک

صفرتا صد درمان افتادگی سینه

واقعیت این است که داشتن سینه خوش فرم و سفت و در عین حال در سایز مناسب مورد علاقه همه خانم ها بوده و برای داشتن یک چنین اندامی تلاش می کنند برخی خانم ها به صورت ارثی و مادر زادی سینه های خوش فرم  ، بزرگ و سفتی دارند اما برخی دیگر بنا به دلایل مختلف ممکن است یک چنین شرایطی نداشته و تمایل داشته باشند آن را ترمیم کنند .

حتما بخوانید : همه چیز درباره کاشت ابرو

چه دلایلی باعث افتادگی سینه می شود ؟

مصرف سیگار و الکل : مصرف مداوم سیگار و الکل به دلیل داشتن ترکیباتی مانند نیکوتین و الکل می تواند باعث افتادگی سینه شده و انها شل نماید برای اینکه سینه ها از جنس چربی و بافت هستند و تغییر در رژیم غذایی و مصرف موادی مانن دنیکوتین به مقدار زیاد می تواند زیبایی آنها را تحت شعاع قرار دهد .

نوشابه های گازدار : این نوع نوشیدنی ها مانند الکل عمل می کنند به دلیل ترکیبات خاصی که در نوشابه های گازدار وجود دارد می توانند روی بافت پستان ها اثر مخرب داشته و انها را شل و افتاده کنند نوشابه های گازدارو کلا خوراکی هایی که مواد قندی و نگهدارنده زیاد دارند می توانند باعث بروز یک چنین عارضه ای بشوند .

سرطان پستان : این بیماری به دلیل تخریب بافت های سینه می تواند باعث از بین رفتن انها یا تغییر فرم در پستان شود در بیماری سرطان بافت ها و سلول ها اسیب دیده و ترمیم باید بوسیله جراحی و عمل زیبایی انجام شود و گاهی لازم است پروتز کامل صورت گیرد تا سینه شکل و فرم قبلی خود را بدست اورد .

شیردهی و افتادگی سینه : شیر دهی به نوزاد می تواند سبب این بد فرمی و افتادگی گردد در این شرایط چون به صورت مداوم بافتها تحت فشار هستند شکل اصلی خود را از دست داده و به دلیل حجم شیر و کشیدگی مداوم ممکن است افتاده شود البته این عارضه در زنانی که پستان های بزرگی دارند بیشتر دیده میشود .

یائسگی می تواند افتادگی ایجاد کند : در دوران یائسگی به دلیل اینکه ترشح مقدار و نوع هورمون ها در بدن زنان تغییر می کند احتمال بروز یک چنین عارضه ای وجود دارد زنان در این دوره دچار تغییرات هورمونی وسیعی شده که باید حتما به پزشک مراجعه کنند چون افتادگی سینه فقط یکی از این عوارض است و ناراحتی های عصبی ، پوکی استخوان و افسردگی مشکلات دیگری است که ممکن است بعد از یائسگی ایجاد شود .

بارداری : در زمان و طول دوره بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در زنان امکان افتادگی سینه و شل شدن انها وجود دارد که ورزش و همچینین تغذیه مناسب می تواند این روند را کاهش دهد .

حتما بخوانید : بهترین ماسک برای درمان جای جوش

چاقی و اضافه وزن : اضافه وزن باعث افزایش چربی در بدن میشود از آنجایی که بافت سینه ها از چربی تشکیل شده است چاقی و اضافه وزن در آنها هم تاثیر گذاشته و انها را بزرگ و افتاده می کند .

راههای درمان افتادگی سینه ها

برای درمان افتادگی سینه ها علاه بر ورزش های خاص درمان های دارویی هم وجود دارد و شخص می تواند بر حسب میزان افتادگی و نیاز آن اقدام به استفاده از یکی از این درمانها کند ناگفته نماند  در درمان های دارویی و خانگی اگر قصد استفاده از داروهای گیاهی و یا شیمیایی را دارید باید با مشورت و نظارت پرشک صورت گیرد چون سینه ها عضو حساسی در بدن زنان بوده و باید از هر گونه دستکاری سر خود انها خودداری نمود .

سینه ها را با یخ ماساژ دهید

یخ برای پیش گیری از افتادگی سینه ها

یخ به دلیل یانکه باعث انقباض سریع بافت ها و ماهیچه ها میشود اگر برای مدتی استفاده گردد می تواند از میزان افتادگی و شلی پستان ها هم بکاهد و انها را سفت و خوش فرم تر کند فقط کافی است چند تکه یخ را به ارامی روی پوست ناحیه مورد نظر ماساژ دهید و بعد با حوله محل سینه را پاک کنید این کار را در هفته چند بار انجام داده تا نتیجه بگیرید .

از روغن قلم استفاده کنید

این روغن باعث سفت و و زیباتر شدن پوست سینه ها میشود روغن دانه قلم به دلیل اینکه ویتامین E  به مقدار زیاد دارد باعث میشود پوست و بافت ها منقبض و محکم و سفت شوند برای همین اگر بتوانید هفته ای سه بار سینه ها را با حرکت دورانی و به مدت بیست دقیقه با این روغن ماساژ دهید بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که پستان های زیباتر و خوش فرم تر و سفت تری خواهید داشت .

سینه ها را با آلوئه ورا ماساژ دهید

آلوئه ورا ماساژ برای افتادگی سینه

این داروی گیاهی به دلیل داشتن خواص خاص می تواند باعث سفت و محکم شدن بافت ها گردد اغلب خانم ها برای اینکه پوست صورتشان صاف و سفت شود و حالت شلی و افتادگی نداشته باشند از آلوئه ورا استفاده می کنند .

آلوئه ورا به دلیل داشتن انتی اکسیدان های خاص از آزاد شدن رادیکال های ازاد که باعث شل شدن بافت های میشوند جلوگیری می کند . مقداری آلوئه ورا له کرده و آن را با کف دست روی پوست و بافتهای سینه به ارامی ماساژ دهید این کار را هفته ای چند بار و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه تکرار کنید .

حتما بخوانید : ماسک برای پوست های چرب

از ماسک آلوئه ورا ، عسل و مایونز استفاده کنید

این ترکیب خاصیت سفت کننده و فرم دهنده برای بافت های چربی را دارد برای فرم دادن به پستان ها و حتی بافت های ران و باسن هم می توانید از این ترکیب استفاده کنید و با آن انها را چند بار در هفته ماساژ داده تا سفت و محکم و خوش فرم شوند .

کره شی یا شی باتر عصاره ای مفید برای بافت های چربی

درخت شی کره ای به نام کری شی یا باتر می دهد که آنتی اکسیدان های فراوانی داشته و مانند آلوئه ورا مانع آزاد شدن رادیکال های ازاد میشود در نتیجه سبب سفت و محکم شدن بافت های چربی هم می گردند برای اینکه سینه های سفت و محکم و خوش فرم داشته باشید انها را با کره شی ماساژ داده و بگذارید این ماده برای ۱۵ دقیقه روی سینه ها بماند و بعد به حالت آرام و دورانی آن را با اب سرد بشویید این کار را اگر دو بار در هفته تکرار کنید نتیجه مطلوب را بدست خواهید آورد.

با زرده تخم مرغ و خیار و کره خمیر ماساژ درست کنید

برای اینکه خوش فرم و جذاب به نظر برسید قطعا لازم نیست همیشه هزینه های سنگین و گزاف متحمل شوید گاهی با استفاده از ترکیب چند ماده مفید و موثر می توانید در یک بازه زمانی مشخص کار یک عمل پر هزینه و پر از ریسک جراحی را انجام داده و نتیجه مطلوب بگیرید برای سفت و محکم و خوش فرم کردن ماهیچه ها و بافت های سینه ها یک عدد تخم مرغ را با کمی خیار و کره مخلوط کرده و یک خمیر نرم درست کنید و با این خمیر بافت اطراف اندام مورد نظر را به ارامی و به حالت دورانی ماساژ دهید این کار باید ۲۰ دقیقه انجام شود و حداقل دو بار در هفته هم تکرار گردد تا نتیجه مناسب و مطلوب بدست اید .

از روغن زیتون استفاده کنید

روغن زیتون برای افتادگی سینه

روغن ریتون مقادیر زیادی ویتامین ، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب خوب دارد برای همین می تواند به عنوان یک تقویت کننده مناسب برای پوست و مو مورد استفاده قرار بگیرد علاوه بر آن این روغن گیاهی به دلیل داشتن این مواد می تواند تاثیر مثبتی روی بافت و چربی های سینه و ران و باسن گذاشته و به انها فرم دهد و انها را محکم و سفت نماید .

مقداری روغن زیتون را به کف دست مالیده و سینه ها را با آن ماساژ دهید هر چقدر زمان ماساژ دادن بیشتر باشد نتیجه بهتر خواهد بود اصلا لازم نیست روغن زیتون را بشویید می توانید بگذارید تا زمان خشک شدن روی پستان ها بماند .

با شنبلیه ماسک سینه درست کنید

شنبلیله سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین و مواد مغذی دیگر برای پوست و مو و بافت ها است . مواد مغذی موجود در ان بافت ها و چربی ها را سفت کرده و از ازاد شدن رادیکال ها در آنها جلوگیری می کند برای درست کردن این ماسک مقداری شنبلیله را له کرده و با مقداری ماست ، ویتامین E ، سفیده تخم مرغ و روغن خود شنبلیله مخلوط کنید که به صورت یک خمیر نرم دربیاید این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی سینه ها ماساژدهید به صورتی که کف دستها احساس گرمی ایجاد شود برای شستشوی ماسک حتما از اب سرد استفاده کنید چون اب سرد خودش باعث سفت شدن بافت ها و انقباض آنها می شود .

ماسک انار درست کنید تا پستان های محکم و سفت داشته باشید

پوست و دانه انار مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی دارد و باعث سفت شدن بافت میشود مقدرای دانه یا پوست انار را با کمی روغن خردل مخلوط کنید البته می توانید روغن دانه انار هم استفاده کنید این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه روی پستان ها ماساژ داده و بگذارید برای ۲۰ دقیقه بماند این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید البته به جای روغن خردل می توانید از پوست انار و روغن چریش استفاده کنید چون هر دو به یک میزان موثر هستند به هر کدام راحتتر دسترسی داشتید از آن استفاده کنید .

با خاک رس خمیر درست کنید

خاک رس مقدار زیادی کلسیم ، سیلیس ، آهن و منیزیم و پتاسیم و سدیم دارد و برای پوست و مو بسیار مفید است این خاک برای سفت کردن ماهیچه ها و بافت ها هم مورد استفاده قرار می گیرد برای درست کردن ماسک خاک رس فقط کافی است مقدرای از آن را با آب مخلوط کرده و به صورت خمیر دراورید و پستان ها را با آن ماساژ دهید این کار را هفته ای دو بار تکرار کنید قطعا نتیجه خوبی خواهید گرفت .

ورزش کنید و تمرینات مخصوص پستان انجام دهید

ورزش برای افتادگی سینه

ورزش کردن می تواند بخشی از افتادگی سینه ها را ترمیم کرده و انها را سفت و محکم کند .

با وزنه سینه ها محکم کنید

برای انجام این حرکت ورزشی روی زمین به پشت دراز بکشید و دو تا وزنه سبک را با دو دست بگیرید و دستها به دو طرف دراز و کشیده شود در حالیکه وزنه های دو کیلویی را در دست دارید زانو ها را را خم کرده و به شکم کمی فشار وارد کنید بعد دستها را حرکت داده و به بالا و جلو بیاورید و دوباره به حالت کشیده در دو طرف بدن برگردانید .

دستها را تا حدی به دو طرف و پایین بکشید که پشت دستها به زمین نرسد این حرکت را حداقل ۳۰ بار در روز تکرار کنید چون باعث سفت و محکم شدن بافت ها و چربی های سینه میشود .

حاتما بخوانید : نکات مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده

دستها را با وزنه  بالای سر ببرید

این حرکت تقریا شبیه تمرین قبلی بوده یعنی باید به پشت روی زمین دراز کشیده و دستها را در حالیکه دو وزنه دو کیلویی در دست دارید اینبار به جای طرفین به بالای سر حرکت داده و بعد پایین بیاورید پاها باید به همان شکل خم و به طرف شکم کشیده شوند دستها را بالا برده و با وزنه پایین بیاورید البته دستها را تا حدی که به زمین نخورد پایین بیاورید و این کار را هم مثل حرکت قبلی ۳۰ بار تکرار کنید تا نتیجه بگیرید .

تمرین پوش آپ انجام دهید

تمرین پوش آپ برای افتادگی سینه

تمرین پوش آپ یک ورزش بسیار خوب برای رفع افتادگی سینه و فرم دادن به آنها است این تمرین انرژی زیادی از شما می گیرد برای انجام آن روبروی دیوار بایستید و بعد از ان فاصله معینی گرفته و دستها را در حالیکه کشیده شده است به دیوار تکیه بدهید کف دستها باید با دیوار برخورد کند در ادامه حرکت شنا بروید یعنی کمی دستها را خم کرده و به دیوار نزدیک شوید و دوباره به حالت اولیه برگردید و این حرکت را حداقل ۲۰ بار تکرار کنید .

هر یک از تمرینات و ماسک های بالا اگر به صورت موثر و مداوم استفاده شوند می توانند تاثیر مطلوبی بروی بافت های سینه داشته و انها را سفت و محکم کند اگر در نهایت بعد از انجام این تمرینات و استفاده از این مواد مغذی همچنان سینه های افتاده ای داشتید باید به جراحان پلاستیک برای رفع و درمان افتادگی سینه مراجعه کنید و این نقص را برطرف سازید البته قبل از هر عملی حتما تحقیقات لازم را در این خصوص انجام دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن