پوستپوست و زیبایی کرج

ماسک هایی برای جوانسازی پوست

معرفی انواع ماسک جوانسازی پوست

اینکه سلول های بدن در اثر افزایش سن دچار کهولت میشوند و این کهولت در ظاهر فرد هم نمایان گردد یک امر طبیعی است . از پیری و چین و چروک مربوط به آن راه گریزی نیست اما گاهی میشود ظهور و وجود آنها را به تاخیر انداخت و فرایند جوانسازی را به دست گرفت .

داشتن پوستی زیبا و شاداب و بدون چین و چروک اگر نگوییم آرزوی همه آدم ها به قطع آرزوی اکثریت مردان و زنان است . همه دوست دارند دیر پیر شوند و ظاهر جذاب تری داشته باشند بخشی از جذابیت به سن و وضعیت صورت و سلول های آن مربوط میشود هر چقدر سن بالاتر رود اگر مراقبت های لازم انجام نشود از این زیبایی و جذابیت کاسته شده و حس پیری بر فرد غلبه می کند.یقین داشته باشید اگر می خواهید همیشه شاد و سر زنده به نظر برسید باید مراقب سلامت و پوست خود باشید .

مراقبت از خود و ماسک جوانسازی پوست می تواند از طریق درمان های پزشکی اتفاق بیفتد اما اگر پول کافی برای این کارها ندارید می تواند با یکسری ماسک های خانگی پوستتان را جوان و شاداب نگه دارید و از پیری زودرس جلوگیری نمایید .

ماسک جوانسازی پوست

انواع ماسک جوانسازی پوست

برای مراقبت از سلامت و پوست خود می توانید با استفاده از ماسک های خانگی به راحتی و با کمترین مخارج ، پوست خود را جوانسازی کنید. در این مطلب ما انواع ماسک جوانسازی را برای شما گرد آورده ایم تا بتوانید از آنها نهایت استفاده را ببرید.

ماسک عصاره رازیانه از بین برنده چین و چروک ها

این گیاه برای جوانسازی صورت بسیار مفید است . برای درست کردن این ماسک کافی است مقداری گیاه رازیانه را از عطاری ها تهیه کنید و آن را مانند چایی دم نمایید. البته می توانید یک قاشق از آن را داخل لیوان ریخته و مقداری آب جوش روی آن بریزید. بعد از اینکه خوب دم کشید آن را صاف کنید و مایع صاف شده را بگذارید تا خنک شود . حالا می توانید با یک پنبه این عصاره مفید را روی صورتتان بمالید و بگذارید برای ساعتی بماند .

استفاده از این ماسک برای دو یا سه بار در هفته می تواند حال پوستتان را خوب کند و شادابی و نشاط زیادی را نصیبتان نماید و کار جوانسازی سلول ها را به خوبی انجام می دهد.

رازیانه ماسک جوانسازی پوست

( ماسک جوانسازی پوست با استفاده از عصاره رازیانه )

برای جوانسازی پوست از ماسک گوجه فرنگی استفاده نمایید

گوجه فرنگی مظهر پاک سازی ، زیبایی ، از بین برنده لک ها و تیرگی ها و سلول های مرده است . این ماده غذایی مفید را می توانید به وفور بخورید و هم به عنوان ماسک به تنهایی یا به همراه مواد مفید دیگر استفاده کنید .

برای تهیه ماسک جوانسازی پوست، گوجه فرنگی را له کنید و آن را با همان گوشت و پالپ هایش روی صورت بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند . برای تنوع و البته اثر بخشی بیشتر می توانید آن را آب لیمو ترش تازه ، آواکادو ، ماست ، خیار رنده شده ، عسل ، شیر ، دانه های له شده ذرت ، دوغ محلی ، ذرات شکر که به صورت یک پودر نرم درآمده است مخلوط کنید و روی صورت بمالید

ترکیب گوجه فرنگی با مواد گفته شده می تواند علاوه بر جوانسازی پوست و از بین بردن خط خنده و خط اخم لکه ها و جوش و اکنه روی صورت را هم پاکسازی کرده و باعث شفاف و درخشان شدن پوست شود .

علت اینکه گوجه فرنگی به عنوان عصاره زیبایی و ماده ای برای ماسک جوانسازی پوست شناخته میشود ، وجود انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان های فراوان در آن است که بدن را ترغیب به ساختن کلاژن می کند. همانطور که می دانید کلاژن عامل تولید سلول ها جوان و تازه است و باعث جوانسازی پوست میشود .

ماسک جوانسازی پوست با گوچه فرنگی

معجون جوانی بسازید

مقداری انار را خوب له کنید و با مقداری جو دوسر و عسل و ماست مخلوط نمایید به صورتی که خیلی رقیق و آبکی نشود. بعد این ترکیب را روی صورت خود بمالید و بگذارید نیم تا یکساعت بماند . استفاده از این ماسک یکبار در هفته و اگر حوصله داشتید دوبار در هفته تغییر شگفت انگیز در ظاهر و زیبایی شما ایجاد خواهد کرد .

کدوتنبل این تنبل زیبا کننده

کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدن و ویتامین است و عملکردی مانند گوجه فرنگی در مورد پیری و جوانسازی دارد و در واقع یک میوه ضد پیری است . مقداری کدو را پخته و له کنید و با ماست کم چرب مخلوط نمایید .

برای موثر تر شدن این ماسک می توانید به آن مقداری عسل و دارچین هم اضافه کنید و بعد از اینکه خوب مخلوط کردید آن را روی صورت و دستهای خود بمالید و بگذارید یکساعت بماند تا خوب به خورد پوست برود  ،بعد با اب ولرم می توانید بشویید .کدو تنبل کار جوانسازی سلول ها و از بین بردن ضایعات را به خوبی انجام می دهد .

کدو تنبل برای ماسک جوانسازی پوست

شکر قهوه ای داروی ضد پیری

مقداری شکر قهوه ای رو خوب آسیاب کنید تا به صورت یک گرد نرم درآید و بعد آن را با روغن زیتون مخلوط کنید .علت استفاده از روغن زیتون نرم شدن شکر و خمیری شدن آن است که استفاده از آن  راحتر می کند و زبری شکر را از بین میبرد .

بعد از ماساژ پوست با این ماسک بگذارید برای چند دقیقه روی صورت بماند تا سلول های مرده را بیرون بکشد بعد با آب گرم و یا شوینده های غیر شیمیایی بشویید، پس از استفاده از این ماسک خواهید دیدی چطور جوانتر به نظر میرسید .

ماسک جوانسازی پوست با شکر قهوه ای

( تهیه ماسک جوانسازی پوست با شکر قهوه ای )

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است

همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها ضد پیری هستند. هر ماده ای که حاوی آنتی اکسیدان باشد این خاصیت ضد پیری را خواهد داشت .مثلا گوجه فرنگی ، کدو تنبل ، توت فرنگی و همین چای سبز از این دسته اند .

چای سبز را به همان شکل که می نوشید دم کنید و بگذارید کاملا خنک شود . بعد با یک دستمال نرم یا پنبه صورت را با آن ماساژ دهید.  شستن صورت با عصاره دم کرده آن برای جوانسازی پوست بسیار مفید است.

چای سبز برای ماسک جوانسازی پوست و فنجان

پودر گردو معجزه جوانسازی

گردو سرشار از چربی های خوب و یک لایه بردار طبیعی است . این ماده غذایی مفید می تواند سلول های مرده را بیرون کشیده و آنها را از بین ببرد . برای ماسک جوانسازی پوست فقط کافی است مقداری گردو را خوب آسیاب کنید تا به صورت یک پودر نرم در بیاید . بعد مقداری روغن زیتون البته خیلی کم به آن اضافه کنید تا شکل یک خمیر نرم به خود گرفته و قابل استفاده به عنوان ماسک باشد . این ترکیب را روی صورت مالیده و بگذارید برای ساعتی بماند تاثیر این ماسک برای جوانسازی پوست شگفت انگیز است .

ماسک جوانسازی پوست با گردو

با توت فرنگی ماسک درست کنید

همانطور که در سطور بالا به آن اشاره شد توت فرنگی مانند گوجه فرنگی سرشار از انتی اکسیدان است که سلول را به ساختن کلاژن ترغیب می کند. کلاژن ها هم سلول های تازه و جوان میسازند .

برای درست کردن این ماسک جوانسازی پوست ، مقداری توت فرنگی را له کرده و با مقداری ماست و عسل مخلوط نمایید و بعد از اینکه به صورت یک خمیر نرم درامد آن را روی صورت خود بمالید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا فرایند جوانسازی پوست صورت و دستها به خوبی انجام شود.

توت فرنگی برای ماسک جوانسازی پوست با ماست و عسل

دم کرده گل ختمی درست کنید و با آن جوانسازی سلول ها را انجام دهید

گل ختمی مانند گل رازیانه عمل می کند . برای درست کردن این ماسک مقداری گل ختمی را داخل یک قوری دم کنید یا اینکه می توانید کمی از ان را داخل لیوان ریخته و روی آن اب جوش بریزید تا خوب دم بکشد بعد دم کرده بدست آمده را صاف کنید و با پنبه روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود . استفاده از دم کرده گل ختمی به عنوان ماسک جوانسازی پوست بسیار مفید بوده و سلول های پیر و مرده را از بین می برد .

گل ختمی برای ماسک جوانسازی پوست

با ماسک کشک ترش و بلغور جو ، جوانسازی سلول ها کار سختی نیست

این ماسک این خاصیت را دارد که پوست های خشک را آبرسانی می کند . برای درست کردن آن مقدرای کشک ترش را با بلغور جو مخلوط کنید به صورتی که کاملا نرم و خمیری شود بعد ان را به پوست بمالید . کشک ترش مقدار زیادی کلسیم دارد و باعث طراوت و شادابی شده و البته سلول های پیر و مرده را هم از بین می برد .

واقعیت این است که همه مواد غذایی سالم و تازه می توانند به عنوان لایه بردار و تقویت کننده مورد استفاده قرار بگیرند. اگر در استفاده از آنها حوصله به خرج داده و خاصیت هر یک را بدانید و قبل از هر چیز هم نوع پوست خود را هم بشناسید که چرب است یا خشک یا معمولی که البته کار سختی نمی باشد . برای جوانسازی پوست ما سه مرحله را به شما اموزش می دهیم :

ماسک جوانسازی پوست و صورت با کشک ترش

  • مرحله آبرسانی به پوست : در این مرحله باید پوستتان را غرق در اب کنید . همانطور که می دانید پوست های مرطوب کمتر چروک می شوند برای این کار مقداری هندوانه یا خیار را له کنید به طوری که اب آن کاملا خارج شود بعد با پنبه یا با دست ان راروی صورت بمالید بهتر است این کار را در حمام انجام دهید تا اب هندوانه و خیار روی زمین نریزد . این ماسک علاوه بر جوانسازی به پاک سازی پوست هم کمک می کند.

ماسک جوانسازی پوست برای آبرسانی به پوست

  • مرحله لایه بردار و مرطوب کننده : در این مرحله ابتدا مقداری هندوانه و انبه و موز را با هم مخلوط کنید و خوب بهم بزنید. ریختن کمی شیر هم کمک می کند که لایه بردار بهتری داشته باشید . ترکیب مواد با هم باید طوری باشد که ماسک شبیه خمیر شود و خیلی رقیق نباشد . بعد خمیر به دست امده را روی پوست بمالید و بگذارید برای یک ساعت بماند. این کار باعث میشود سلول های مرده خارج شده و شرایط برای ظهور سلول های جوانتر فراهم شود .

لایه برداری با ماسک جوانسازی پوست

  • مرحله سوم مرحله جوانسازی : در این مرحله هندوانه، موز ، ماست و گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید و بهم بزنید .بعد برای یکساعت بگذارید در یخچال خنک شود تا به صورت یک خمیر نرم دربیاید . این ماسک نباید خیلی سفت و یا شل باشد بعد با دست آرام آن را روی صورت و پوست بمالید و بگذارید برای ساعتی بماند .این ماسک جوانسازی ، پوست را مرطوب و درخشان می کند علاوه بر آن سلول های مرده را از بین برده و تاثیری خوبی بر روی لکه ها و تیرگی ها خواهد داشت .

ماسک جوانسازی پوست در مرحله جوانسازی

برای از بین بردن چروک ها از هویج استفاده کنید

هویج خاصیت ضد چروک و ضد پیری دارد و البته سلول های مرده و پیر را از بین می برد و پوست را به ساختن کلاژن ترغیب می کند . استفاده و درست کردن این ماسک جوانسازی پوست بسیار راحت است . فقط کافی است مقداری هویج را رنده کنید و ان را روی صورت خود بمالید و بگذارید برای نیم ساعت بماند . هویج پوست را گلگون و شفاف و درخشان می کند و منافذ پوست را باز کرده و به ان آبرسانی می نماید و البته کار جوانسازی را به خوبی انجام می دهد.

هویج برای ماسک جوانسازی پوست

(ماسک جوانسازی پوست تهیه شده از هویج )

برای جوانی و شادابی پوست و صورت

این ماسک جوانسازی پوست از ترکیباتی درست شده است که هر کدام به تنهایی معجزه ای برای زیبایی هستند و سبب طراوت و شادابی پوست خواهند شد . مقداری خیار و اواکادو را رنده کرده و با هم مخلوط کنید. به این ترکیب یک عدد تخم مرغ و کمی شیر اضافه نماید و بهم بزنید .

البته تا حدی بهم بزنید که شبیه آب روان و شل نگردد و کمی غلظت داشته باشد . بعد آن را روی صورت و پوست بمالید و آرام با حرکات دایره ای ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بماند بعد با آب ولرم بشویید . تخم مرغ سرشار از پروتین است و شیر هم کلسیم مورد نیاز پوست را فراهم می آورد .

ماسک جوانسازی پوست برای شادابی

گیاه دم اسب جوان و شاداب کننده

این گیاه برخلاف نام سختی که دارد اما در بسیار از عطاری ها پیدا میشود . برای تهیه ماسک جوانسازی پوست فقط کافی است مقداری از این گیاه را دم کرده و بعد صاف کنید. اضافه کردن مقداری گلاب و سرکه به این عصاره باعث میشود تاثیر بیشتری داشته باشد .

ترکیب بدست امده را در یک شیشه ریخته و هر شب با یک پنبه صورت خود را با آن ماساژ دهید. این ماسک جوانسازی پوست نیاز به شستن ندارد و می توانید صبح موقع بیدار شدن آن را بشویید . مقدار سرکه را زیاد نگیرید چون ممکن است باعث سوزش پوست شود و التهاب ایجاد نماید .

همه ماسک ها و ترکیباتی که در بالا به آنها اشاره شد برای جوانسازی دارای تاثیر نسبی هستند و فقط نیاز به حوصله و پشتکار شما دارد اما در هر مرحله که احساس کردید ماسک باعث حساسیت یا التهاب روی پوست شده است باید استفاده از آن را کنار بگذارید و به پزشک مراجعه نمایید .

ماسک جوانسازی

برچسب ها

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن