پوستپوست و زیبایی کرج

ماسک صورت برای منافذ باز پوست صورت

ماسک صورت برای درمان منافذ باز پوست صورت

پوست و زیبایی آن از فاکتور های مهم جذابیت است و همه خانم ها و آقایان تمایل دارند از پوستی صاف و شفاف و بدون عیب و نقص برخوردار باشند . اینکه منافذ صورت بسته باشد و غدد چربی به اندازه مناسب ترشح شوند در زیبایی آن بسیار موثر بوده و می تواند بخش بزرگی از جذابیت را در شخص تامین نمایند .

ماسک صورت برای درمان منافذ باز پوست

علت باز شدن منافذ پوست صورت

دلایل مختلف و متنوعی برای این عارضه ممکن است وجود داشته باشد اولین دلیل وراثت است برخی افراد به صورت مادر زادی و ژنتیکی این مشکل را داشته و البته این افراد هم می توانند به درمان این مشکل امیدوار باشند .

حتما بخوانید : با فواید باور نکردنی ۲۰ ماسک عسل صورت آشنا شویم

برخی افراد دارای پوست چربی هستند و میزان این چربی بیش از حد بوده و باعث این عارضه در آنها شده است این افراد باید در درجه اول روی درمان چربی بیش از اندازه پوستشان متمرکز بشوند تا به مرور وضعیت منافذ پوست صورت شان هم بهبود پیدا کند .

علت باز شدن منافذ پوست صورت

افرادی که به دلایل شغلی یا به هر دلیل دیگری مجبور هستند زیاد زیر نور مستقیم خورشید باشند هم ممکن است دچار این عارضه شوند چون اشعه های مادون قرمز و فرابنفش موجود در نور آفتاب باعث گشاد شدن منافذ صورت و پوست می گردد .

افرادی که زیاد جوش می زنند هم ممکن است دچار این مشکل بشوند جوش ها چون از سلول های زیرین صورت بوجود آمده و بیرون می زنند می توانند منافذ پوست صورت هم به میزان زیادی گشاد کرده و مشکلات جانبی مربوط به آن را هم بوجود اورند .

درمان منافذ باز پوست صورت

دلیل دیگری که می تواند باعث عارضه باز بودن منافذ پوست صورت شود استفاده بیش از حد از کرم هایی است که درصد چربی آنها بالا می باشد این کار باعث میشود منافذ پوست بسته شده و سلول ها برای اینکه بتوانند تنفس کنند و سموم موجود در خود را دفع نمایند قطر خود را افزایش داده و این عارضه را بوجود آورند .

آیا تغییر در ابعاد مناقذ سلول ها در زیبایی اثری دارد ؟

آیا تغییر در ابعاد مناقذ سلول ها در زیبایی اثری دارد ؟

جواب این سوال قطعا مثبت است به طور طبیعی منافذ سلولی باید در حدی باشند که قطر و اندازه انها به هیچ وجه با چشم قابل مشاهده نباشد و فقط به میزانی باشند که سلول های بتوانند تنفس کرده و سموم خود را دفع نمایند اما در افرادی که به عارضه گشادی این سلول ها دچار هستند با چشم می شود این سوراخ ها را دید و ظاهر نامناسبی به صورت می دهند برای همین افرادی که به این مشکل دچار هستند تمایل دارند به هر روشی این عارضه را رفع نمایند و البته تا حدودی هم این مشکل قابل حل می باشد .

چگونه سوراخ های صورت را از بین ببریم ؟

منافذ پوست صورت اصلاحا به سوراخ های کوچک روی پوست صورت گفته می شود که در حالت عادی به مقدار مشخص و معینی برای تنفس سلول ها باز بوده و البته هم باید باشد اما در موارد خاص این منافذ بیشتر از حد معمول و لازم باز شده و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند . در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه برای از بین بردن سوراخ های صورت لازم است بدانید در اختیارتان بگذاریم .

سوراخ های پوست صورت

(تصویری از سوراخ های پوست صورت )

بهترین ماسک ها برای بستن منافذ باز صورت

برخی مواد مغذی و طبیعی هستند که می توانند تاثیر مثبتی روی سوراخ های پوست داشته باشند و انها را جمع نمایند و البته شکل بهتری هم به انها بدهند این مواد و ماسک ها اغلب با تنظیم ph سلول ها اقدام به این عمل می نمایند و برخی دیگر هم به طور مستقیم روری خود منافذ این سلول ها تاثیر خواهند گذاشت .

خواص سرکه سیب برای بستن منافذ پوست

سرکه جزو آن موادی است که PH سلول ها را تنظیم کرده و انها را از حالت اسیدی شدید یا قلیایی شدید خارج می نمایند علاوه بر آن سرکه خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده هم دارد و باکتری ها و عفونت های سلولی را کاهش داده و بهبود می بخشد برای اینکه سرکه صورتتان را نسوزاند بهتر است ان را با مقدار کمی اب مخلوط کنید و بعد با یک پنبه به ارامی روی صورت بمالید اگر احساس سوزش شدید کردید مقدار اب را بیشتر کنید تا سلول ها دچار التهاب نگردند بعد بگذارید برای چند دقیقه این ماسک بماند تا خشک شود .

مافذ باز پوست را چگونه درمان کنیم

سفید تخم مرغ با خاصیت سفت کنندگی پوست

سفیده تخم مرغ سلول ها را سفت و جمع می کند اگر دقت کرده باشید وقتی یک مقداری تخم مرغ روی دست یا جایی از بدنتان می ریزید بعد از مدتی خشک شده و محلی را که ریخته است سفت و جمع می کند سفیده تخم مرغ برای سلول ها و سوراخ ها آن هم همین خاصیت را دارد . سفیده تخم مرغ چربی های اضافه را هم از بین می برد .

برای درست کردن این ماسک سفیده یک عدد تخم مرغ را جدا کرده و کمی بهم بزنید و بعد آن را روی صورت ماساژ دهید و بگذارید برای نیم ساعت بماند تا خشک شود بعد از خشک شدن می توانید با اب گرم بشویید این ماسک را می توانید به شیوه دیگری هم درست کنید یک عدد سفیده تخم مرغ را بهم زده و با مقدار کمی آبلیمو مخلوط کرده و مجددا بهم بزنید و این ترکیب را به عنوان ماسک برای منافذ پوست صورت استفاده نمایید .

این ماسک را می توانید هفته ای دو یا سه بار استفاده کنید چون علاوه بر تاثیری که کفته شد لکه ها و تیرگی های سطح پوست را هم از بین می برد و ان را شفاف تر و زیباتر می کند کلا تخم مرغ به دلیل داشتن پروتیین تاثیری بسیار زیاد و خوبی برای زیبایی و سلامت دارد .

استفاده از ماسک عسل و آب لیمو و آب گوجه فرنگی برای بسته شدن منافذ پوستی

عسل بسیاری از مشکلات و التهابات و ناراحتی های پوستی را تسکین داده و تا حدود زیادی از بین می برد ، گوجه فرنگی هم سرشار از آنتی اکسیدان بوده و علاوه بر این که تیره گی ها و لک ها و خشکی را از بین می برد برای بسته شدن سوراخ های پوستی هم بسیار موثر و مفید است آب لیمو هم PH  سلول ها را تنظیم کرده و از حالت اسیدی شدید و یا قلیایی شدید خارج می کند .

برای درست کردن این ماسک کافی است یک عدد گوجه فرنگی را له کرده و آن را صاف نمایید و عصاره آن را جدا کنید بعد با مقداری عسل و اب لیمو مخلوط کنید و بهم بزنید و بگذارید برای چند دقیقه بماند تا همه مواد خوب با هم ترکیب شوند بعد می توانید آن را روی صورت ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند بعد از نیم ساعت می توانید با آب ولرم بشویید .

حتما بخوانید : معرفی انواع ماسک صورت خانگی

برای بسته شدن منافذ پوستی بخور بدهید

برای بخور دادن بهتر از از بخور گیاهان دارویی مانند بابونه استفاده کنید برای درست کردن این بخور مقدار اب را بجوشانید بعد کمی گیاه بابونه را در آن ریخته و بگذارید دم بکشید در حالیکه این ترکیب ارام در حال جوشیدن و خارج کردن بخار است بخور را آغاز کنید به حدی که عرق کرده و احساس کنید که سبک شده اید این کار را اگر هفته ای دو یا سه مرتبه تکرار نمایید برای بسته شدن منافذ پوست صورت بسیار موثر است از گیاهان دیگری برای بخور هم می توانید استفاده کنید نعنا و سایر گیاهان معطر هم برای این کار مناسب هستند .

بستن منافذ باز پوست صورت با درمان های گیاهی

معجزه گلاب برای بسته شدن منافذ پوست

گلاب خاصیت ضد عفونی کننده داشته و از بروز بیماری های قارچی و باکتریایی و همچنین التهاب و سرخی جلوگیری می کند علاوه بر آن قطر سلول ها را کاهش داده و آنها را جمع می نماید . گلاب برای رفع آکنه و جوش ها هم بسیار موثر است برای درست کردن ماسک گلاب می توانید مقداری گلاب را روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید برای نیم ساعت بماند و بعد بشویید البته گلاب را می توانید با مقداری خیلی کمی آب هم مخلوط کنید تا اثر سوزاننده نداشته باشد .

از ماسک جوانه گندم برای بستن منافذ پوست صورت استفاده کنید

جوانه گندم علاوه بر اینکه قطر سلول های سطحی را کاهش می دهد برای سلامت و زیبایی ظاهری هم بسیار موثر است این ماده مغذی بسیاری از مشکلات پوستی اعم از لک ها ، جای جوش ها و التهاب ها را می تواند کاهش داده و بهبود ببخشد علاوه بر تاثیرات گفته شده این ماده برای شفاف کردن و درخشان کردن پوست هم بسیار مناسب است برای درست کردن این ماسک مقداری جوانه گندم خشک شده را به صورت پودر در اورید و بعد ان را با مقدار کمی شیر مخلوط نمایید و این ترکیب را روی صورت مالیده و بگذارید برای نیم ساعت بماند تا کاملا خشک شود استفاده از این ماسک برای دو بار در هفته می تواند علاوه بر اینکه بسیاری از مشکلات پوستی نظیر التهاب ، تیرگی و لک ها را از بین ببرد در بستن منافذ آن هم بسیار موثر است .

تاثیر جوش شیرین در بستن منافذ پوست صورت

جوش شیرین خاصیت نرم کننده و ضد التهابی داشته و به عنوان یک لایه بردار طبیعی هم عمل می کند و می تواند الودگی ها و سلول های مرده را بیرون کشیده و آنها به ساختن سلول های جوانتر ترغیب نماید علاوه بر این جوش شیرین خاصیت اسیدی یا قلیایی سلول ها را هم تنظیم کرده و از قلیایی شدید یا اسیدی شدید شدن آن جلوگیری می نماید  و PH را تنظیم خواهد کرد برای درست کردن ماسک جوش شیرین مقداری از پودر ان را با کمی آب مخلوط کنید و بهم بزنید تا خمیر نرمی بدست اید و بعد این خمیر را روی منافذ صورت مالیده و بگذارید برای چند دقیقه ای بماند این ماسک را می توانید هفته ای دو بار استفاده کنید استفاده از این ماسک برای سلامت و زیبایی پوست بسیار مفید است .

منافذ باز پوست صورت و درمان آن ها

برای بستن منافذ پوست صورت از یخ استفاده کنید

یخ به دلیل اینکه باعث انقباض سلول ها میشود به مرور باعث شده منافذ ان هم کاهش یابد برای این کار فقط یک تکه یخ را بردارید و آن را به آرامی روی صورت خود بمالید البته در ابتدا ممکن است کمی احساس سوزش و سرمای شدید کنید که بعد از مدتی کاملا از بین می رود این کار را هفته ای دو یا سه بار انجام دهید و بعد از مدتی سلول ها به همان حالت انقباض باقی خواهند ماند و قطر منافذشان به مقدار زیادی کاهش می یابد .

ماسک زردچوبه و آبلیمو منافذ پوست صورت را از بین می برد

زرد چوبه خواص بسیار زیادی برای پوست دارد این ماده غذایی می تواند لک ها ، جای جوش و آکنه و تیرگی ها را به میزان زیادی از بین برده و پوست را شفاف نماید علاوه بر آن زرد چوبه خاصیت جوان سازی داشته و باعث می شود سلول های جوان ساخته شوند یکی دیگر از خواص زرد چوبه کم کردن قطر دهانه سلول ها بوده و باعث میشود منافذ آنها کاهش پیدا کند.

لیمو هم همانطور که می دانید سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی دیگر است آب یا عصاره لیمو می تواند باعث شفاف و درخشان شدن پوست شده و به طرز شگفت انگیزی لک ها و ضایعات را از بین می برد و البته برای بسته شدن منافذ پوست هم بسیار مفید است برای درست کردن این ماسک مقداری زرد چوبی را با مقداری عصاره لیمو ترکیب کرده و بهم بزنید تا به صورت یک خمیرنرم در بیاید بعد به آرامی این خمیر را روی پوست صورت بمالید زرد چوبه به خاطر رنگ قوی که دارد نباید خیلی طولانی روی صورت بماند بعد از چند دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید .

برخی کرم ها هم می توانند منافذ پوست صورت را ببنند

برخی کرم ها تولیدی هم این خاصیت را دارند که منافذ پوست صورت را کاهش دهند در این کرم ها عموما از ترکیباتی استفاده می شود که می توانند این کار را انجام دهند هر چه در ساخت کرم ها از ترکیبات طبیعی استفاده شود تاثیر بیشتری خواهند داشت و بیشتر می توانند باعث بسته شدن منافذ پوست صورت شوند  بسته بودن منافذ پوست صورت باعث می شود پوست صاف و شفاف و سالم به نظر رسیده و ظاهر زیباتری داشته باشد در کنار کرم های پوستی می توانید با نظر پزشک از ماسک های طبیعی هم استفاده کنید تا زودتر به نتیجه برسید البته حتما این کار را با نظر پزشک متخصص انجام دهید .

برچسب ها

51 Comments

  1. سلام. خیلی ممنون بابت توضیحات شما.فقط ای کاش چند تا کرم حل کننده این مشکل را هم معرفی میکردین

  2. خیلی عالین من قبلا از همشون استفاده کردم و اینقد تاثیرش زیاده و صورتو شفاف میکنه و لکه های جوش رو پاک میکنه البته باید مداوم و سر وقت انجام بدین هفته ای سه بار ماسک بزنید و هفته ایی دوبار بخور بابونه و گل ختمی

    1. کدوم ماسک بیشتر جواب داد میشه بگید تا اونو انجام بدم!؟؟؟ یا اینکه هر هفته از یکیشون استفاده کنم!؟

      1. سلام
        به مدت یک هفته هرشب قبل خواب یه قاشق چایخوری اسپند رو بشور و بخور ،من فقط از این راه نتیجه گرفتم اگر دیدی برای تو هم نتیجه میده چهل روز ادامه بده

  3. من ماسک سفیده تخم مرغ با زردچوبه رو استفاده میکنم درسته فعلا برا منافذ تاثیر نذاشته چون هنوز ی ماه کامل نشده چون اینجور ماسک ها تاثیرشون دیر نشون میدن باید زیاد استفاده کرد من پوستم معلوم نبود خشک بود یا چرب این ماسک خیلی خیلی تنظیمش کرده دوکارو همزمان انجام داد هم آبرسانی کرد هم چربی اضافی رو برد منکه تا حالا راضیم ادامه هم میدم اونایی که میگن ما جوش زدیم اینا اونا حتما پوستشون حساس بوده

  4. سلام دوستان عزیز من پوستم اوایل منافذش کوچولو بود اما الان انقد گشاد شده مثل لک شده بعد از کرم ضدافتاب درمالیفت استفاده میکنم لطفا ی راه کاری نشپن بدین مچکرم

    1. سلام وقت بخیر.
      من مشاوره پوست و مو و لاغری انجام میدم. پک قابض منافذ پوست هم دارم. اگه خواستید با من تماس بگیرید :

  5. دوستان سلام. من مشاوره پوست و مو و لاغری انجام می دم. کرم تخصصی واسه منافذ باز پوست هم دارم. هر کسی خواست با شماره من تماس بگیره:

  6. ماسک سفیده تخم مرغ عالیه.من دوهفته ی هست می زنم‌ پوست خوب شده چو نمیزنم.چربیس متاعدل شده و منافذش بسته ترشده.به خدا اینقدر لیزر رفته بودم خسته شده بودم تازه جواب هم نداده بود

  7. سلام،من همه این ماسک ها رو امتحان کردم صورتم خیلی شفاف شده و بنظر همه آشناها که دیدن میگن عالی شده پوستم.از بین این همه ماسک سفیده تخم مرغ و ۲قاشق چایخوری آبلیمو حرف نداره نیم ساعت روی صورت بزارید بمونه اصلا موقع خشک شدنش حرف یاحرکت نکنید بعد نیم ساعت بشورید ۳روز در هفته استفاده کنید واقعا عالیه، زردچوبه با ابلیمو و آب گوجه فرنگی هم عالیه

  8. سلام من ترکیب ….. باابلیمو،ماست،خیارودارچین وعسل رای صورت خوراکی استفاده کردم واقعا جواب داد
    (این کامنت توسط مدیر سایت ویرایش شده است !)

  9. بهترین روش برا از بین بردن لک صورت ماسک لیمو طبیعی و شکر هست با پنبه بر روصورت به حالت دورانی بزن هفته ای دو بار عالیه

  10. سلام من قبلن ماسکهای طبیعی مثل سفیده تخم مرغ و ماسک عسل و آبلیمو استفاده میکردم خوب بود جواب هم داد ولی چون تهیه کردن و استفادش سخت بود به پیشنهاد دوستم که مشاوره پوست و مو بودن ماسک اسکراب و پیل آف گرفتم همون اثر داشت خیلی هم عالی بود آیدیشون

  11. سلام دوستان عزیز

    من ی مدتی تو ی شرکت معتبر لوازم ارایشی و بهداشتی شروع ب همکاری کردم.اموزش های لازمم دیدم
    اگر تمایل دارید میتونم راهنماییتون کنم .

  12. سلام دوستان عزیز
    من مشاوره پوست و مو هستم. و پک های طبیعی و کرم های پرتغال و زنجبیل و روغن ارگان جهت سفارش موجوده

  13. فقط برین این پیج با ضمانت بازگشت وجه تموم منافذ بازتونو در عرض یک ماه میبنده حتی گودی جای جوش و جای آبله مرغان

    اینستل و تلگرام

    الکی هم هی ماسکا و کرمای الکی نزنین من همه راهی رو رفتم از هیچ کدوم نتیجه نگرفتم ،فقط از این نتیجه گرفتم

  14. سلام.من منافذ پوستم باز وصورتم کدر شده درضمن صورت مختلط چرب وخشک
    زیرابرو دور دهن وزیر چشمهام خشک و پوست پوسته میشه چیکارکنم توراخدا کمکم کنید

  15. سلام دوستان من از ی دوستی پک پاکسازی تهيه کردم ماسک اسکراب ماسک پیل آف وکرم لیفتینگ به اضافه ی شیرپاکن که فوق العاده ست پیشنهاد میدم شما هم تستش کنید.

  16. ماسک جوش شیرین و آبلیمو خیلی عالیه .منافذ پوستو میبنده .ماسک سفیده تخم مرغ هم پوستو سفت میکنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن