پوست و زیبایی کرجمو

چطور موهای سالم و درخشان داشته باشیم ؟

داشتن موهای سالم و پرپشت و در عین حال زیبا و درخشان آرزوی هر خانمی است . البته ناگفته نماند که آقایان هم از داشتن موهایی پرحجم و زیبا بر خود می بالند و یکی از فاکتور های زیبایی و جذابیت خود دانسته و علاقمندند موهای سالم و جذاب داشته باشند .

اینکه چطور میشود از موهای خود محافظت کنیم و شادابی و پرپشتی سالهای جوانی را در آن حفظ نماییم یک راهکار ساده نیست و البته یک فرمول جادویی هم ندارد بلکه بسته به ژنتیک ، آب و هوای محلی که در آن زندگی می کنید ، نوع آب که برای شستشوی موی خود استفاده میکنید و شامپو مورد استفاده برای نظافت و نوع تغذیه همه از عواملی هستند که در سلامت و زیبایی مو موثرند .

در مقاله ذیل سعی کرده ایم مجوعه عواملی که می تواند سلامت و زیبایی بیشتری برای موهای شما به ارمغان بیاورد را جمع آوری کرده و در اختیارتان قرار دهیم .

موهای سالم با خذف استرس

برای داشتن موهایی سالم و درخشان در درجه اول استرس را در خود کنترل کنید . استرس زمینه بسیاری از بیماری ها بوده و بر سلامت پوست و مو بسیار موثر است . استرس و اضطراب باعث میشود شما جریان خون منظم و خوبی در سطح بدن خود نداشته باشید و این امر در سلامت پوست و موی شما هم موثر است پس در اولین قدم استرس را دور بریزید . باور کنید هیچ کاری با استرس درست نشده و بعد از این هم نخواهد شد .

چه مواد غذایی برای سلامت مو مفید است

موهای سالم با ماهی : ماهی منبع غنی از امگا ۳ است این ماده برای رشد موها و سلامت و درخشان بودن انها بسیار موثر است .

موهای سالم با کاهو واسفناج : مصرف سبزی ها با برگ سبز مثل کاهو و اسفناج در شادابی و شفافیت و سلامت مو اثر بسزایی دارد .

موهای سالم با ماست : غذاهای حاوی ویتامین دی و سی و پروتیین منبع غنی برای حفظ سلامت مو هستند . ماست سرشار از ویتامین سی و دی و پروتیین است . پس تا میتوانید ماست بخورید .

موهای سالم با بیوتین : ویتامین بی به نام بیوتین یکی از ویتامین های موثر در پرپشتی مو و سلامت ناخن ها می باشد . تخم مرغ سرشار از بیوتین بوده و با مصرف به اندازه آن میتوانید بیوتین مورد نیاز برای مو و ناخن خود را تامین کنید .

موهای سالم با برنج قهوه ای : برنج قهوهای سرشار از سیلکون است که موها را نرم و لیطف می کند و به موهای خشک، انعطاف پذیری و زیبایی می بخشد.

موهای سالم با میخک : میخک را به عنوان یک ادویه مناسب برای رشد و سلامت موهایتان استفاده کنید . میخک حاوی فلاونوئید است این ماده به سلامت مو کمک می کند .

موهای سالم با دانه های کنجد : دانه کنجد از ریزش موها جلوگیری می کند و مصرف روزانه آن در سلامت و پرحجم شدن موها موثر است .

موهای سالم با آهن : کاهش آهن خون و بدن باعث ریزش مو میشود با خوردن غذاهایی حاوی آهن میتوانید ریزش موی خود را کاهش داده و به ثبات موهایتان کمک کنید .

زیاد شستن مو آن را قشنگ نمی کند

تصور اینکه چندین بار موها را بشوییم تا درخشان و تمیز شود اشتباه بوده و فقط سبب شکنندگی و تیرگی مو می گردد و اینکه موهای شما خشک یا چرب است در دفعات شستشوی ان در هفته موثر می باشد. اگر موهای خشکی دارید بیشتر از دو بار در هفته از مواد شوینده برای موهای خود استفاده نکنید چون باعث شکنندگی و ضعف موهای شما میشود .  سعی کنید از شامپوهای حاوی کراتین برای موهای خشک و خشن استفاده کنید .

از رنگ موی های مناسب استفاده کنید

اینکه چه رنگ مویی به موهای شما سازگاری دارد فقط از طریق تجربه بدست می اید در استفاده از رنگ موها افراط نکنید و بعد از رنگ کردن مو از شوینده ها و تقویت کننده های معتبر برای تقویت موی خود استفاده کنید .

موهای خود را محکم نبندید

محکم بستن موها باعث شکنندگی و ضعیف شدن موها میشود موهایتان را خیلی نرم و با احتیاط جمع کرده و با یک وسیله مناسب که به آنها فشار وارد نکند ببندید.

دایم سشوار نکشید

برای خشک کردن موهای خود از سشوار استفاده نکنید مگر اینکه موهایتان نم اندکی داشته باشد . استفاده دایم از سشوار برای خشک کردن موها باعث زبری و شکنندگی موها میشود و به مرور ریزش مو را افزایش می دهد .

موهای خود را با آب داغ نشویید

آب داغ برای استحمام باعث تیرگی و خشکی پوست و مو میشود . بعد از شستشوی مو با شامپو سعی کنید موهای خود را با ّ سرد آبکشی نمایید آب سرد به شفاف و درخشان شدن پوست و مو کمک می کند .

مراقبت از مو در زمان شنا

اگر عاشق شنا و استخر رفتن هستید باید بدانید کلر و نمک موجود در آب به پوست و مو آسیب می رسانند و باعث خشکی و شکنندگی مو و پوست میشود . در یک چنین مواقعی حتما قبل از شنا از کرم های مرطوب کننده مو و پوست و کلاه شنا استفاده کنید تا کلر موجود در آب آسیب کمتری به مو و پوست شما وارد کند .

 

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن