تناسب اندام

معجزه گردو برای کاهش وزن و تناسب اندام

معجزه گردو برای کاهش وزن : گردو سرشار از چربی های مفید است . چربی های مفید چربی هایی هستند که کلسترول بد خون را پایین آورده و کلسترول خوب خون را بالا میبرد . گردو باعث محافظت از پوست ، استحکام استخوان ، تنظیم متابولیسم بدن ، تقویت هوش و حافظه ، درمان کننده درد مفاصل ، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ، تنظیم کننده فشار خون و مفید برای پوست و مو است .

هرآنچه که لازم است درباره تغذیه و سلامت بدانید در کانال دکتر سلامتی بیابید

گردو گردش خون را بهبود بخشیده و از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند و صفرا را بهبود می بخشد . اینها تنها بخشی از فواید گردو می باشد . گردو منبع غنی منگنز و مس ، منیزیم و فسفر ، آهن و کلسیم و و مقدار کمی سدیم و نمک است . گردو حاوی ویتامین B3 ،  B6 ، B5 ، E ، B2 می باشد که بسیار برای بدن مفید است .

گردو برای کاهش وزن

معجزه گردو برای کاهش وزن

میزان کالری موجود در گردو :

هر ۱۰۰ گرم گردو ۶۴۵ کالری دارد . کالری گردو زیاد است اما مصرف آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و متابولیسم میشود برای همین باید وقتی قصد دارید گردو مصرف کنید سایر کالری های دیگر از مواد غذایی در طول روز را کاهش دهید چون گردو به طور کامل انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین می کند و به ارحتی باعث کاهش وزن شما میشود .

گردو باعث لاغری و تناسب اندام میشود ؟

گردو به دلیل داشتن چربی های امگا ۳ اگر به طور منظم و در مقدار مناسب مصرف شود به مرور باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن کمک می کند . گردو خطر ابتلا به دیابت و چاقی ها مفرط را کاهش می دهد . افرادی که به طور منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار می دهند به مرور نسبت به مصرف شیرینی ها ، غذاهای پرکالری و پر حجم و چرب بی میل شده و علاقه خود را به خوردن انها از دست می دهند .

در واقع کسانی که گردو را در رژیم غذایی خود قرار داده اند بعد از مدتی بخشی از مغز آنها به نام اینسولا فعالیتش بیشتر شده این بخش از مغز در کنترل اشتها دخالت داشته و باعث میشود میل به غذا خوردن در افراد کاهش پیدا کند در نتیجه این افراد کاهش وزن محسوسی داشته باشند .

گردو مناسب برای لاغری و کاهش وزن

معجزه گردو برای کاهش وزن

آیا گردو سبب سوختن چربی ها و کاهش وزن  میشود ؟

گردو به عنوان یک ماده غذایی مفید برای چربی سوزی شناخته شده است . مصرف گردو باعث افزایش حساسیت به انسولین میشود و در کاهش وزن موثر است .گردو جز دسته موادی است که خاصیت  MUFA  دارد یعنی دارای چربی مفید بوده و چربی های مضر و اشباع شده ندارد .این چربی ها در کاهش وزن بسیار مفید هستند.  ثابت شده که این چربی های مفید چربی های دور شکم و پهلو را با افزایش یک سوخت ساز مناسب از بین میبرند. در واقع داشتن یک رژیم غذایی سرشار از MUFA ها مثل گردو و ماهی در آب شدن چربی های دور شکم و پهلو کارآمد است .

مصرف MUFA ها نه تنها ضرری برای بدن ندارد باعث کاهش کلسترول بد خون شده و پروتیین ها و فیبر بدن را تامین می کند و برای سلامت قلب بسیار مفید است . در مصرف MUFA ها حتی لازم نیست رژیم بگیرید بلکه با مصرف روزانه و به اندازه این مواد غذایی می توانید امیدوار باشید که به زودی از شر چربی های شکم و پهلو راحت شده و اندامی متناسب و خوش فرم داشته باشید و میزان دلخواه وزن کم کنید .

تصویر گردو

معجزه گردو برای کاهش وزن و تناسب اندام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن