پوستپوست و زیبایی کرج

با انواع ماسک چغندر ، پوستی لطیف و شفاف داشته باشید

در حال حاضر از ماسک صورت استفاده های زیادی می شود ، اما انواع ماسک چغندر ، هرگونه مشکل پوستی را برطرف می کند و از آن دسته ماسک هایی است که به تازگی طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

مواد غذایی و میوه های تازه گاهی برای لطافت و شادابی پوست و مو از داروهای شیمیایی گران بهتر و موثرتر هستند اینکه در هر فصلی بتوانید از میوه های آن فصل برای سلامت و شادابی پوست خود ماسک درست کنید علاوه بر اینکه نوعی خلاقیت است و باعث تغییر روحیه میشود نوعی استفاده بهینه از نعمت های خدادای هم بوده که البته مقرون به صرفه هم می باشد .

چغندر یکی از مواد غذایی است که در غذاهای مختلف مثل اش ، سوپ و برخی غذاهای محلی مورد استفاده قرار میگیرد و برخی هم آن را بصورت پخته میل می کنند که البته بسیار لذیذ هم هست . چغندر به لحاظ ارزش غذایی بسیار مفید و مغذی است . این ماده غذایی مقادیر زیادی نیترات دارد که برای تقویت عضلات قلب بسیار مفید بوده و باعث تقویت رگ های خونی و افزایش سوخت و ساز در بدن میشود . علاوه بر آن اثرات مفید چغندر بر کبد ثابت شده است .

چغندر دارای بتاکاراتن ، کاراتنوئید ، فلاوونید بوده و همه این مواد جزو آنتی اکسیدان ها بوده و برای صاف کردن کبد و از بین بردن چربی های آن بسیار موثر است . معمولا به افرادی که دارای کبد چرب هستند توصیه میشود چغندر را پخته و آب آن را به صورت یک نوشیدنی مصرف نمایند .

چغندر برای لاغری و تناسب اندام هم مفید است و باعث افزایش سوخت و ساز و متابولیسم در بدن میشود. ضمن آنکه با حس سیری که در فرد ایجاد می کند میزان کالری مصرفی را کاهش داده و باعث کم غذایی هم میشود .

انواع ماسک چغندر برای مشکلات پوستی

انواع ماسک چغندر برای رفع تمام مشکلات پوستی :

چغندر چطور باعث شادابی و طراوت پوست میشود ؟

چغندر خاصیت لایه برداری داشته و سلول های مرده پوست را از بین میبرد و باعث صاف و شفاف شدن آن میشود . به طور کلی آنتی اکسیدان ها یک چنین خاصیتی دارند . آنتی اکسیدان ها باعث شادابی و طراوت پوست و مو و به تاخیر انداختن روند پیری میشوند چون سلول های مرده را ترمیم می کنند مواد غذایی مانند چغندر ، کلم ، اسفناج ، کلم بروکلی و کل میوه ها و سبزیجاتی که برگ های سبز دارند دارای آنتی اکسیدان های فراوان بوده و استفاده از آنها در رژیم غذایی و به صورت انواع ماسک علاوه بر اینکه باعث طراوت پوست می گردد در لاغری و تناسب اندام هم موثر است .

انواع ماسک چغندر ، دشمن جوش و اکنه

چغندر موادی در خود دارد که التهاب های پوستی را کاهش می دهد و برای پوست هایی که چرب هستند بسیار مفید است و از جوش زدن آن جلوگیری می کند . چغندر را میتوانید در سالاد مصرف کنید و با خیار ، هویج و گوجه فرنگی مخلوط کرده و کنار غذا مصرف نمایید .علاوه بر آن ترکیب آب چغندر و کشک با هم می تواند ماسک بسیار مناسبی برای جای جوش ها باشد . برای این کار مقداری چغندر را کاملا پخته و ان را با غذاساز کاملا له کنید . بعد آن را صاف کرده و آب آن را با کمی کشک مخلوط کنید و این ترکیب را روی صورت به خصوص در محل جوش ها بمالید و بگذارید برای حداقل نیم ساعت بماند و بعد با آب ولرم به آرامی بشویید .

 

انواع ماسک چغندر برای مقابله با جوش و آکنه

( انواع ماسک چغندر برای مقابله با جوش و آکنه )

چغندر باعث شفاف شدن پوست میشود

چغندر حاوی آنتی اکسیدان های فراوان بوده و باعث افزایش سوخت و ساز در بدن میشود و کبد را پاک سازی می کند. گفته شده پاکسازی کبد به طور مستقیم بر روی پوست و سلامت و شفافیت آن تاثیر دارد، ضمن آنکه استفاده از انواع ماسک چغندر ، سلول های مرده پوست را از بین برده و باعث جوانسازی آن میشود . این فرایند جوان سازی از این طریق صورت میگیرد که ماسک چغندر باعث تحریک غدد لنفاوی شده و این غدد هم در جوان سازی پوست موثر هستند ، ضمن آنکه ترکیبات چغندر باعث سفت شدن پوست شده و از افتادگی آن جلوگیری می کند .

چغندر باعث از بین رفتن لکه های قهوه ای پوست میشود

لکه های قهوه ای روی پوست تاثیر زیادی بر زیبایی داشته و اکثر اشخاصی که به آن دچار هستند ، همه راه ها را برای ازبین بردن این لکه ها امتحان کرده اند . استفاه از آب چغندر به عنوان ماسک هم حتما امتحان کنید و مطمئن باشید که تاثیر مثبت آن را خواهید دید . برای این کار مقداری آب چغندر را گرفته و با مقداری گوجه فرنگی له شده مخلوط کنید و بعد آن را به عنوان ماسک به صورت بمالید و بگذارید برای نیم تا یک ساعت بماند. تکرار این کار برای چند بار در هفته باعث کمرنگ شدن لکه ها و زیبایی و شفافیت پوست میشود .

انواع ماسک چغندر برای از بین بردن لکه های قهوه ای پوست

( انواع ماسک چغندر برای لک های صورت )

چغندر درمانی برای پوست های خشک

چغندر پخته شده مقدار زیادی عصاره یا اصطلاحا آب دارد که برای رطوبت و آب رسانی به پوست بسیار مفید است . پوست های خشک باید به طور مرتب بوسیله کرم های نرم کننده مرطوب شده تا خشکی آنها باعث چروک و شاخی شدن آن نگردد . چغندر مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و استفاده از آن باعث میشود از خشکی پوست کاسته شود. یکی از انواع ماسک های چغندر به این صورت می باشد که ابتدا مقداری شیر و عسل را با هم مخلوط کرده و بعد کمی آب چغندر هم به آن اضافه کنید . بعد این ترکیب را روی پوست بمالید و بگذارید برای چند دقیقه بماند . تکرار این کار برای چند بار در هفته در کاهش خشکی پوست بسیار موثر است .

از انواع ماسک چغندر می توان برای خشکی پوست استفاده کرد

( انواع ماسک چغندر مناسب برای خشکی پوست  )

برای از بین بردن سیاهی دور چشم از انواع ماسک چغندر و آب آن استفاده کنید

حلقه های سیاه دور چشم در زیبایی ظاهری صورت و پوست تاثیر منفی گذاشته و در بسیاری مواقع باعث کاهش اعتماد به نفس هم میشود . افرادی که دچار این عارضه هستند اغلب به صورتی ارثی آن را دریافت کرده اند . این مشکل اگر به دلایل ژنتکی باشد برای از بین بردن آن باید صبر و تحمل داشته باشید و بهترین راه هم استفاده از انواع ماسک چغندر برای این کار است . یکی از این ماسک ها آب چغندر یا عصاره چغندر پخته شده می باشد . مقداری چغندر را پخته و آب ان را به اطراف چشم و روی حلقه های سیاه بمالید و چند بار در هفته این کار را تکرار کنید بعد از چند ماه استفاده از این ماسک تاثیر شگفت انگیز ان را خواهید دید.

استفاده از اب چغندر در حمام باعث شادابی پوست میشود

بخارات حمام باعث رطوبت پوست میشود البته اگر از آب خیلی داغ استفاده نکنید ، چون آب خیلی داغ باعث خشکی و آسیب شده و نتیجه عکس دارد . وارد حمام شوید و بگذارید مقداری بخار کند با آب گرم صورت خود را بشویید و بگذارید آب روی صورتتان خشک شود .

مقداری چغندر را که از قبل پخته اید آب و ذرات آن را از هم جدا کرده و در ظروف جداگانه با خود به حمام ببرید . بعد از اینکه آب گرم روی پوستتان خود بخود خشک شد با یک پنبه عصاره چغندر را به ارامی روی پوست صورت و اطراف چشم بمالید و بگذارید برای نیم ساعت مانده تا کاملا روی صورت خشک شود . سپس ذرات چغندر را هم بگذارید برای چند دقیقه دوباره روی پوست صورت بماند  ، بعد لیفتان را با آب گرم خیس کرده و با آن صورت را به آرامی پاک کنید .

 

یکی از انواع ماسک چغندر را در حمام می توانید استفاده کنید

استفاده از این روش در حمام باعث لطافت و شفافیت و زیبایی پوست شده و البته خیلی زود هم می توانید نتیجه آن را احساس کنید .

ماسک آبلیمو و آب چغندر تسکین دهنده التهاب پوست و ارامش دهنده

مقداری چغندر را رنده کنید و بعد آن را صاف کرده و آبش را جدا کنید و در یک کاسه بریزید . سپس مقداری آرد نخودچی و ماست و ابلیمو هم به آن اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید . آرد نخود چی برای خمیری کردن ماسک است. سپس این ترکیبات را روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید روی پوست بماند و بعد از چند دقیقه با آب گرم بشویید .

ابلیمو خود به تنهایی خاصیت شفاف کننده و براق کننده دارد علاوه بر ان باعث از بین رفتن لکه های پوستی هم میشود . ترکیب آب لیمو و ماست و چغندر باعث از بین رفتن لکه ها و ضایعات پوستی و لطافت و نرمی پوست و روشن شدن رنگ آن به صورت توام میشود .

ماسک چغندر و تخم مرغ تغذیه کننده پوست است

اگر احساس کردید که پوستتان خسته و کدر شده است و طراوات و شادابی سابق خود را ندارد ، یکی از دلایل آن می تواند فقر پوست و لایه های زیرین آن نسبت به مواد مغذی لازم باشد . پوست صورت مثل همه قسمتهای بدن نیاز دارد که مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرد و مواد مغذی مورد نیاز خود را بدست اورد . در این موارد بهتر است مواد مورد نیاز پوست را مستقیم به آن برسانید.

از انواع ماسک چغندر می توان به ماسک چغندر و تخم مرغ اشاره کرد

انواع ماسک چغندر برای پوست مفیدست اما یکی از فوق العاده ترین آنها ، ماسک تخم مرغ و اب چغندر می باشد که می توانید درست کرده و روی پوست بگذارید. یک عدد تخم مرغ را در یک ظرف به خوبی به هم بزنید و بعد مقداری آب چغندر هم به آن اضافه کنید . تخم مرغ سرشار از پروتیین و چغندر سرشار از آنتی اکسیدان است . این دو ترکیب به صورت شگفت انگیزی باعث شادابی و جوان شدن پوست میشوند . انتی اکسیدان ها سلول های مرده پوست را از بین برده و پروتیین موجود در تخم مرغ هم پوست را سفت و قوی و محکم می کند و از افتادگی آن پیشگیری می نماید .

اگر پوست تان دچار التهاب و جراحت شده است ماسک خیار و چغندر می تواند موثر باشد

خیار و چغندر هر دو خاصیت آرامش دهند و کاهش التهاب دارند و باعث خنک شدن پوست میشوند . برای درست کردن این ماسک مقداری خیار را رنده کرده و با مقداری چغندری رنده شده مخلوط کنید و این ترکیب را روی صورت خود بگذارید . انتی اکسیدان موجود در خیار و چغندر باعث تسکین التهاب و آرامش پوست میشود فقط باید ماسک مذکور را برای چند دقیقه روی پوست بگذارید تا بماند و بعد با اب ولرم شستشو دهید .

ماسک چغندر و ماست برای سفید کردن پوست

اگر میخواهید بعد از یک روز کاری خسته کننده شادابی خاصی به صورت خود بدهید و چند درجه پوستتان هم روشن شود از ماسک چغندر و ماست استفاده کنید. چغندر پوست را گلگون می کند و ماست هم لایه بردار و نرم کننده خوبی برای آن می باشد .

مقداری چغندر را رنده کرده و با ماست مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید . در شمال از این ترکیب به عنوان چاشنی کنار غذا هم استفاده می کنند که البته بسیار هم خوشمزه است . در مورد استفاده از چغندر می توانید هم آن را بپزید و هم به صورت خام در ماست رنده کنید . هر دو حالت تاثیر خوبی بر روی پوست دارد.

یکی از انواع ماسک چغندر ترکیب آن با ماست می باشد

مراقبت از پوست و زیبایی یکی از جلوه های احترام گذاشتن به ظاهر و سلامت محسوب میشود ، البته اگر به افراط کشیده نشود . اینکه شما حوصله و خلاقیت به خرج داده و سعی کنید در هر فصلی از مواهب آن به بهترین شکل بهره ببرید نشان از علاقه و توجه به خود است .مثلا در فصل بهار از میوه های بهاری مثل نارنج که سرشار از آنتی اکسیدان است هم بخورید و هم به عنوان تمیز کننده و لایه بردار برای پوست استفاده کنید ؛ یا در فصل تابستان که سرشار از میوه های متنوع است هر روز با این میوه ها برای خود ماسک درست کرده و استفاده کنید .

بعد از یکی دو سال نتیجه این توجه و حوصله را قطعا در سلامتی و زیبایی خود خواهید دید و البته این کار را هم با هزینه های بسیار کم انجام داده اید . در مورد بیماری های پوستی حاد البته قضیه متفاوت است و باید حتما به پزشک مراجعه کنند این توصیه ها برای آن دسته از افرادی است که مشکلات پوستی مهم نداشته و می خواهند پوستشان همیشه سالم و جوان و شاداب باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن