مو

ماسک مو برای موهای چرب

درمان های قطعی چربی موی سر

ماسک مو برای موهای چرب ؛ از ماسک توت فرنگی تا سرکه سیب

 

مو های چرب اصولا به موهایی گفته میشود که ترشح غدد چربی در آنها از یک حدی بیشتر بوده و همیشه خیس و براق به نظر می رسند البته یک چنین مو هایی زودتر از انواع دیگر کثیف شده و نیاز دارند هر روز شسته شوند و این موضوع می تواند سبب ناراحتی و آزرده خاطر شدن افراد گردد و وقت زیادی از انها بگیرد . چرا که همه به یک میزان از وقت و حوصله برای رسیدگی به ظاهر خود برخوردار نیستند .

موضوع دیگر در مورد سر چرب این است که این گونه موها بیشتر ممکن است دچار ریزش شوند و سلامت آنها زودتر به خطر می افتد چون ریشه های سست تری پیدا کرده و زودتر آسیب می بینند و در بیشتر مواقع کم پشت تر هستند . برای بهتر شدن و تقویت این نوع موها می توان از یکسری ماسک های موی خانکی استفاده کرد . این ماسک ها عموما برای کاهش ترشح غدد چربی استفاده میشوند .

مطلب مرتبط : ماسک مو برای رشد سریع مو

ماسک مو از عصاره لیمو برای موهای چرب

لیمو سرشار از ویتامین و آنتی اکسید های قوی بوده و البته حالت اسیدی هم دارد . برای درست کردن این ماسک باید عصاره چند تا لیمو را گرفته و مقداری آب هم به آن اضافه کنید تا از حالت اسیدی آن کاسته شود و باعث سوختن پوست سر نگردد. بعد از درست کردن این ماسک ان را به کف سر و پوست آن بمالید البته می توانید موها را هم با آن ماساژ دهید و بگذارید چند دقیقه ای بماند و بعد با اب ولرم شستشو دهید .

ماسک عصاره لیمو برای موهای چرب

ماسک مو برای موهای چرب : سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت روش کنندگی و از بین برندگی چربی ها را دارد . البته اسید موجود در سرکه زیاد بوده و حتما باید با آب رقیق شود یا اینکه با ماسک دیگری ترکیب گردد . مقداری سرکه سیب را با آب رقیق کرده و پوست سر را با آن ماساژ دهید این کار باعث میشود به مقدار زیادی از ترشح غدد چربی کاسته شود .

ماسک جوش شیرین و مایونز

برای اینکه ترشح غدد چربی سر به میزان زیادی کاهش یابد این نوع ماسک یکی از بهترین ها بوده و به راحتی هم درست میشود . فقط کافیست مقداری جوش شیرین و مایونز و و ماست را با هم ترکیب کرده و ان را به کف سر و موهای خود بمالید و بگذارید برای چند دقیقه بماند بعد با یک شامپو مناسب که خیلی شیمیایی نباشد آن را بشویید. مقدار مایونز باید کمتر از بقیه مواد باشد تا ماسک خیلی چرب نگردد.

ماسک مو توت فرنگی برای موهای چرب

این ماسک را باید به تنهایی استفاده کنید تا در رفع چربی های سرتان موثر باشد . مقداری توت فرنگی را له کرده و آن را به کف سر و پوست آن بمالید و بگذارید یک ساعتی بماند این کار باعث میشود بخش زیادی از چربی های سر از بین برود و از ترشح غدد چربی کاسته شود .

برای اینکه نتیجه بهتری در هنگام استفاده از این ماسکها بگیرید بهتر است بعد از ساعت کاری و در هنگام استراحت از انها آستفاده کنید و حداقل ماهی یکبار آنها را تهیه و به سر و تارهای مو خود ماساژ دهید با این نحوه استفاده قطعا بعد از چند ما وضعیت تغییر خواهد کرد و چربی و ترشح آنها کاهش می یابد .

ماسک توت فرنگی برای موهای چرب

ماسک تخم مرغ و آبلیمو

تخم مرغ سرشار از پروتیین و آنزیم های تقویت کننده است و می تواند رطوبت پوست و سر را به میزان زیادی تامین کند . خاصیت دیگری که تخم مرغ دارد اینکه می تواند پوست سر را تمیز و شفاف نماید و از ترشح غدد چربی آن به میزان زیادی جلوگیری کند .

برای تهیه این ماسک سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و با مقدار کمی آبلیمو مخلوط کنید و خوب بهم بزنید و بعد آن را روی پوست سر بمالید و الیته می توانید ماساژ هم بدهید بعد بگذارید نیم ساعتی بماند . برای شستن ماسک از شوینده های قوی شیمیایی استفاده نکنید بهتر است از شامپوهای گیاهی یا شامپوهایی که مواد شیمیایی کمتری دارند استفاده نمایید .

ماسک موز و روغن زیتون

موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین ، کربوهیدرات ها و چربی های مفید و طبیعی است و می تواند سلامت و درخشندگی را به زلف های زیبای شما برگرداند . برای درست کردن این ماسک دو عدد موز را با مقداری روغن زیتون و روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خوب بهم بزنید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند بعد آن را به پوست سر و محل های ترشح غدد چربی بمالید و خوب ماساژ دهید بعد از نیم یا یک ساعت می توانید آن را بشویید. این کار را ماهی یکبار تکرار کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

ماسک ماست و عسل

ماست سرشار از کلسیم ، پروتیین و آنزیم های تقویت کننده است . ماست دارای اسید لاکتیک هم بوده و باعث میشود سلول های مرده پوست ترمیم شود . روغن نارگیل در این ماسک نقش مرطوب کننده و جوان کننده دارد .

برای درست کردن این ماسک مقداری ماست را با یک قاشق روغن نارگیل و یک یا دو قاشق عسل ترکیب کنید و خوب بهم بزنید و بعد آن را به کف سر و پوست آن بمالید و بگذارید برای یک ساعت بماند بعد می توانید با یک شامپوی ملایم ماسک را از روی سر شستشو دهید . به طور کلی موادی که دارای پروتیین و کلسیم و اسید های خفیف باشند در از بین بردن چربی ها موثر هستند برای همین اغلب ماسک های پیشنهای حاوی این مواد می باشند.

ماسک ماست و عسل برای موهای چرب

ماسک مو برای موهای چرب : نشاسه ذرت یا شامپوی نشاسه ذرت

نشاسه ذرت به صورت پودری بوده و می توانید به عنوان شوینده و شامپو هم از آن استفاده کنید . این ماسک چربی های اضافه را از بین برده و موها را شفاف و شاداب می کند .

نحوه استفاده از این ماسک به این صورت است که مقداری پودر نشاسه را داخل نمکدان ریخته و آن را روی سرتان به طور کامل بپاشید و بعد بگذارید یک ساعت بماند می توانید از کلاه رنگ مو هم استفاده کنید تا ذرات ان روی زمین نریزد بعد با یک شانه و برس موها را آرام شانه بزنید تا ذرات از بین انها خارج شوند . ان ماسک چربی پوست و غدد زیر آن را به میزان زیادی کاهش می دهد .

با ماء الشعیر سر خود را بشویید

ماء الشعیر خاصیت پاک کننده و خشک کننده چربی ها را دارد برای این کار با یک شیشه ماء الشعیر مانند شامپو سر خود را بشویید و بعد با اب ولرم ماء الشعیر را از روی سر شستشو دهید . علاوه بر خاصیت پاک کننده گی این نوشیدنی خاصیت براق کنندگی و شفافیت هم دارد و گیسوان شما را زیبا و شفاف و درخشان می کند .

ماسک جو دوسر برای درمان چربی و شوره سر

برای درست کردن این ماسک مقداری جو دوسر و روغن بادام و یا زیتون و شیر را با هم مخلوط کرده و خوب بهم بزنید و بعد آنرا به کف سر و پوست ان بمالید و خوب ماساژ دهید و بگذاری برای یک ساعتی بماند تکرار این کار برای یکبار در هفته تاثیر بسزایی در از بین بردن چربی ها و کاهش غدد ترشحی آنها میشود .

مطلب مرتبط : نکاتی مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده

اگر ریزش مو دارید ماسک گوجه فرنگی استفاده کنید

گاهی چربی زیاد موها باعث ریزش انها میشود برای جلوگیری از این نوع ریزش های می توانید از گوجه فرنگی استفاده کنید . گوجه را خوب له کرده و آن را صاف کنید . علت صاف کردن گوجه فرنگی این است که عصاره خالص آن برای ماسک بهتر است و البته شستن آن هم از روی سر راحتتر انجام میشود .

بعد از اینکه گوجه له شده را صاف کردید عصاره شفاف آن را به کف و پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید و بگذارید برای نیم یا یک ساعت بماند بعد میتوانید با یک شامپوی ملایم آن را شستشو دهید .

ترشح زیاد غدد چربی در سر می تواند علل مختلفی داشته باشد مثلا برخی افراد به صورت ارثی یا ژنتیکی سر موهای چربی دارند و برخی دیگر به دلیل آب و هوا دچار این مشکل شده اند گاهی به دلیل بیماری های غدد و ترشح کم یا بیش از اندازه آنها این مشکل بوجود می آید .

برای حل این مشکل یا کاهش آن بهتر است قبل از هر چیز به پزشک متخصص مراجعه کرده تا علت دقیق آن مشخص شود و بعد از علت یابی نوع درمان و دارو و ماسکی که باید استفاده کنید مشخص خواهد شد و در این حالت نتیجه خیلی بهتری خواهید گرفت .البته این کار باعث میشود با درمان های سرخود و غیر علمی و اصولی آسیب جدی به موهایتان وارد نکنید و درمان در جهت درست پیش برود .

اگر ریزش مو دارید ماسک گوجه فرنگی استفاده کنید

ماسک مو برای موهای چرب : جعفری و روغن کرچک

این نوع ماسک باعث از بین رفتن چربی های مو شده و انها را درخشان و زیبا می کند . مقداری جعفری را خوب ریز کنید و با مقداری روغن کرچک مخلوط کنید یک قاشق غذا خوری از این روغن کافیست بیشتر از آن باعث میشود چربی پوست بیشتر گردد بعد از اینکه دو ماده را خوب بهم زدید و ترکیب کردید آن را به کف سر و پوست آن بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند و بعد با یک شامپو ملایم شستشو دهید استفاده از این ماسک یکبار در ماه تاثیر خوبی بر سلامت پوست سر خواهد گذاشت .

دم کرده گیاهی درست کنید

مقداری از گیاهان گزنه ، بابونه ، گل ختمی ، شاه تره و گشنیز را خوب ریز کنید و داخل یک قوری بریزید و با آب جوش دم کنید بگذارید این ترکیب با هم خوب دم بکشید و دم کرده ان را مانند چایی داخل لیوان ریخته و سر خود را با آن بشویید . این گیاهان در تقویت ریشه های مو و زیبا تر و درخشان شدن انها بسیار موثر بوده و آسیب دیدگی های موی شما را به خوبی درمان می کنند . این ترکیب برای درمان شکستگی و شاخی شدن موها هم موثر است .

ماسک تخم مرغ و آمپول ویتامین B6 و B12

ماسک مو تخم مرغ و آمپول ویتامین B6 و B12

برای درست کردن این ترکیب تقویت کننده یک عدد تخم مرغ را با مواد داخل امپول ویتامین B6  یا B12  مخلوط کنید و خوب بهم بزنید . بعد آن را به کف سر و پوست آن بمالید و آن را ماساژ دهید . این کار را برای چند دقیقه به آرامی ادامه داده و بعد بگذارید برای نیم ساعت بماند .

برای شستن آن از روی سر می توانید از شامپو های ملایم استفاده کرده یا با آب ولرم به آرامی بشویید که البته در این حالت باید زمان بیشتری صرف کنید .پروتیین موجود در تخم مرغ و یتامین موجود در این ماسک آسیب دیدگی ها و مشکلات موهای شما را بهبود می بخشد .

روش ها و شگرد هایی که برای مراقبت از سلامت و زیبایی خود می توانید استفاده کنید گاهی بسیار ساده و کم هزینه است . اینکه بتوانی رژیم غذایی خودر ا به سمت مواد غذایی سالم و مغزی و میوه و سبزیجات تازه سوق دهید بسیاری از مشکلات پوستی شما را حل می کند .

میوه و سبزیجات تازه سرشار از ویتامین و انتی اکسیدان هستند . برای بهتر شدن پوست خود و البته داشتن موهایی سالم و زیبا سعی کنید هر چقدر میتوانید سبزیجات با برگ های سبز بخورید و البته در غذاهایتان هم از آنها استفاده کنید .

ورزش کنید و برنامه منظمی برای فعالیت بدنی داشته باشید . ورزش کردن باعث میشود میزان استرس های روزانه در شما کاهش یابد استرس منشاء بسیاری از بیماری ها بوده و باعث از بین رفتن زیبایی پوست و صورت می شود . آرامش ، ورزش کردن ، تغذیه سالم بخش بزرگی از مسیر زیبایی و سلامت و شادابی بوده که با داشتن یک برنامه دقیق می توانید آن را طی کنید .

ماسک مو برای موهای چرب

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن