تناسب اندام

راز های تناسب اندام و لاغری

بایدها و نبایدهایی که برای داشتن اندامی متناسب لتزم است بدانیم

زیبایی و تناسب اندام و داشتن هیکلی خوش فرم و در ابعاد مناسب رازهایی دارد که همه به ان دست پیدا نخواهند کد مگر اینکه علاقه و پشتکار داشته باشند . خانم ها و اقایان همه تمایل دارند جذاب بوده و اندامی خوش فرم و زیبا داشته باشند زیبا و جذاب به نظر رسیدن به فاکتور های زیادی بستگی دارد مثلا داشتن قد بلند ، اندامی کشیده ، پوست صاف و شفاف ، لبخند گیرا  همگی برخی از فاکتورهای جذابیت هستند اما لزوما احتیاجی نیست یک شخص قد بلند باشد تا زیبا به نظر برسد یا اینکه حتما قلمی و یا خیلی لاغر باشد تا اینگونه به چشم بیاید رعایت یکسری فاکتور ها مهم می تواند تناسب اندام ، لاغری و زیبایی و جذابیت را به شما هدیه بدهد البته این هدیه ارزشمند هزینه زیادی برای شما نداشته و و فقط کافی است کمی انگیزه و علاقه و پشتکار داشته باشید .

مهمترین راز زیبایی و تناسب اندام

اگر می خواهید همیشه زیبا و خوش فرم و لاغر به نظر برسید هرگز ورزش کردن را فرموش نکنید ورزش باید عضوی از بدنتان باشد که اگر روزی آن را انجام ندادید حس از دست دادن عضوی از بدنتان را داشته باشید به همین جدیت و به همین مهمی ورزش راز زیبایی و تناسب اندام است البته ورزش می تواند سبب اصلی سلامتی و شادابی باشد افرادی که ورزش می کنند همیشه با انگیزه بوده و با نشاط تر هستد یک دلیل آن فیزیولوژی است چون با ورزش کردن سموم و مواد مضر به صورت عرق از بدن دفع شده و ناخودآگاه شخص حس و حال بهتری پیدا می کند از طرف دیگر ورزش باعث میشود که چربی های اضافه از بین رفته و لاغری در زمان کوتاهتری اتفاق بیفتد .

ورزش باید با برنامه و به طور منظم انجام شود حتما لازم نیست یک ورزش را به صورت حرفه ای ادامه دهید همین که هر روز پیاده روی تند داشته باشید یا اینکه بدوید یا اگر به ایروبیک علاقه دارید به آن بپردازید این مهم را براورده کرده اید .

پیاده روی تند و دویدن کالری زیادی سوزانده و باعث میشود غذا خوردن برایتان لذت بخش باشد واقیعیت این است که هر کاری را که انجام می دهید اگر با لذت و علاقه انجام شود باعث تغذیه روح و سلامت آن هم می شود . ورزش دیگری که می توانید با آن به تناسب اندام و لاغری دست پیدا کنید دوچرخه سواری است دوچرخه سواری عضلات و ران ها را زیبا و خوش فرم می کند و ورزش بسیار مفرح و شادی هم می باشد .

رکاب زدن حدودا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز برای سلامت بسیار مفید است اگر تا محل کارتان فاصله چندانی ندارید سعی کنید این فاصله را حتما با دوچرخه طی نمایید تا علاوه بر اینکه وقت اضافه ای صرف نکرده اید ورزش هم انجام داده اید خواهید دید که بعد از مدت زمان کوتاهی تغییر شگفت انگیزی در عضلات و ران ها و اندام خود احساس خواهید کرد.

غذاهای آبپز راز زیبایی و تناسب اندام

خانم ها و اقایانی که به خوردن غذاهای سرخ کردنی و پر از روغن و غذاهای آماده و اصطلاحا فست فود علاقه داشته و چندین بار در ماه از این غذاها مصرف می کنند عموما چربی زیادی در ناحیه شکم و پهلو انباشته اند اگر می خواهید از شر چربی شکم و پهلو و به طور کلی اضافه وزن راحت شوید و به طور کلی لاغر و خوش فرم و زیبا به نظر برسید غذاهای چرب و فست فودی را کنار بگذارید این غذاها اغلب حاوی هیچ ماده غذای مقوی و مغذی نبوده و فقط برای رفع گرسنگی می باشند و هیچ ماده مفیدی به بدن نمی رسانند و البته به خاطر چربی و روغن زیادی هم که دارند باعث چاقی و افزایش وزن هم می شوند خوردن غذاهای آبپز باعث میشود بیشتر مواد مغذی درون آنها حفظ شده و از چربی خیلی کمی هم برخوردار باشند ، عادت کردن به این گونه غذا خوردن باعث میشود به مرور لاغر شده و زیبا و خوش فرم به نظر برسید و به تناسب اندام مورد نظرتان هم دست پیدا کنید درست کردن غذاهای آبپز در حالیکه خوشمزه و خوش طعم هم به نظر برسند یک هنر است و اگر به تناسب اندام و زیبایی خود علاقه دارید باید این هنر را بیاموزید .

افراد زیبا و خوش اندام از گرسنگی نمی ترسند

برخی افراد فکر می کنند به محض اینکه احساس گرسنگی کردند حتما باید غذا بخورند و اگر این کار نکنند بیمار می شوند یا اینکه نمی توانند کار خود را به خوبی انجام دهند اگر می خواهید لاغر و خوش فرم و زیبا به نظر برسید و تناسب اندام داشته باشید این تفکر و عادت را کنار بگذارید .

گرسنگی گاهی فقط به دلیل استرس یا تغییر شرایط آب و هوایی و برخی دلایل دیگر اتفاق می افتد و اصلا ربطی و به نیاز بدن به غذا ندارد اگر مثلا صبح ساعت ۸ یک صبحانه کامل خورده اید و ساعت ۱۰ احساس می کنید هوس یک ساندویچ کرده اید باید با این احساس مبارزه کنید غذا خوردن مکرر و مداوم و عادت کردن به این موضوع می تواند به مرور شما را از فرم انداخته و تناسب اندامتان را از بین ببرد .

همیشه برای غذا خوردن وقت مشخص و معینی داشته باشید و نیم تا یک ساعت را به این کار اختصاص داده و ارام و با حوصله غذا بخورید غذا خوردن با عجله و نجویدن کافی غذا باعث میشود غذای زیادی بخورید و خیلی زود هم احساس گرسنگی کنید .

افرادی که آرام غذا می خورند و غذا را زیاد می جوند افرادی هستند که اغلب لاغر بوده و از تناسب اندام بسیار خوبی هم برخوردار هستند اگر کارتان خیلی زیاد است و زود گرسنه میشوید سعی کنید برای رفع گرسنگی از میوه های تازه و سالاد های کم کالری استفاده نمایید و عادت به زیاد غذا خوردن را کنار بگذارید تا خوش فرم و زیبا و لاغر باقی بمانید .

میوه زیاد بخورید تا اندام متناسبی پیدا کنید !

اگر قصد دارید عادات غذایی خودتان را اصلاح کنید و با اصول و دقیق غذا بخورید اول باید بدانید در هر وعده و میان وعده چه چیزی بخورید ، بهتر است . افرادی که تناسب اندام دارند و خوش فرم و جذاب به نظر می رسند میوه و سبزیجات تازه یک پای ثابت غذاها و میان وعده های انها است خوردن میوه های هر فصل به مقدار زیاد و البته با لذت باعث میشود بدن سم زدایی شده و چربی سوزی با سرعت بیشتری رخ دهد میوه خودرن علاوه بر اینکه چربی سوزی را افزایش می دهد کالری لازم را برای فعالیت ها به بدن می رساند و از تمایل به خوردن غذاهای چرب و پر کالری هم می کاهد .

افراد خوش فرم میوه را به صورت متنوع و خلاق مصرف می کنند و همیشه به یک شیوه عمل نمی نمایند مثلا گاهی میوه را فقط پوست کنده وو می خورند ، گاهی با انواع میوه ها سالاد درست می کنند و به عنوان یک میان وعده مصرف می نماید و گاهی هم از ترکیب میوه ها و سبزیجات تازه یک وعده غذایی کامل درست کرده و میل می نمایند اگر می خواهید تناسب اندام داشته باشید و لاغر شوید میوه را فراموش نکنید و حتما روزانه یک وعده تا سه بار میوه های مختلف را مصرف کنید این کار علاوه بر اینکه تاثیر مستقیم روی زیبایی دارد ویتامین ها و مواد معذی لازم را هم به بدن می رساند ویتامین های موجود در انواع میوه ها برای زیبایی و سلامت پوست هم بسیار مفید است و آن را شفاف و درخشان کرده و چهره را شاداب تر نشان می دهد .

 تناسب اندام با نوشیدن هرچه بیشتر آب

آب عصاره زندگی و حیات است هر چقدر در مورد مزایای آب خوردن برایتان بگوییم کم است خوردن اب روزانه به اندازه ۸ تا ۱۰ لیوان علاوه بر اینکه اب لازم برای فعالیت سلول ها را تامین می کند باعث میشود رطوبت مورد نیاز برای پوست هم تامین شده و خشکی و زبری ان را هم از بین ببرد . اب باعث می شود اندام ها و ارگان های داخلی مانند کلیه ها و دستگاه گوارش به خوبی عمل کرده و فعالیت آنها دچار اخلال نگردد .

یکی دیگر از مزایای آب خوردن این است که اکسیژن کافی به سلول ها می رساند و جریان خون در رگها را  تنظیم می کند و باعث میشود سلول ها جوان و شاداب بمانند و از پیری زود رس پوست جلوگیری به عمل می آورد .

کسانی که دارای تناسب اندام بوده و جذاب و زیبا به نظر می رسند آب به اندازه کافی مصرف کرده و  این امر باعث میشود پرخوری نکنند و تمایل آنها به خوردن غذاهای آماده و چرب و پر کالری هم کاهش پیدا کند. البته نکته ای که باید در نظر داشته باشید خوردن چای و قهوه نمی تواند جای اب را گرفته و خود این نوشیدنی ها هم اگر به مقدار زیاد مصرف شوند می توانند باعث کدر و تیره شدن پوست گردند. بنابراین اگر می خواهید زیبا و لاغر و خوش فرم باشید هیچ نوشیدنی را جایگزین اب نکنید .

برای تناسب اندام و لاغری شربت لیمو بخورید

لیمو سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C   است آنتی اکسیدان های موجود در لیمو برای پوست بسیار مفید بوده و سلول های پوستی را به ساختن عضو های جدید و جوان تشویق می کند علاوه برآن این آنتی اکسیدان ها برای لاغری و کاهش وزن هم بسیار مفید هستند .

ویتامین C  موجود در لیمو می تواند فرایند چربی سوزی را هم تسریع نماید . سعی کنید روزانه یک لیوان شربت لیمو میل نمایید البته منظور ما از شربت لیمو استفاده از شکر نیست چون خود شکر پوست را تیره کرده و افزایش وزن ایجاد می کند فقط کافی است مقداری عصاره لیمو را با اب مخلوط کنید و میل نمایید . این کار به مرور پوست را شفاف و زیبا و درخشان می کند و باعث کاهش وزن و لاغری و تناسب اندام هم می گردد .

صبحانه راز زیبایی  و تناسب اندام

وعده صبحانه مهمترین وعده غذایی و بهترین آن است افرادی که عادت دارند صبحانه مفصل و خوب می خورند اغلب از اندام زیباتر و خوش فرم تری برخوردار بوده و تناسب اندام بهتری هم دارند اما کسانی که عادت به صبحانه خوردن ندارند بیشتر چاق شده و دچار اضافه وزن می شوند صبحانه خوردن باعث میشود تمایل به خوردن غذا در وعده های دیگر مانند شام و ناهار کاهش پیدا کند و شخص در این وعدها حجم کمتری غذا خورده و غذاهای سالم تری هم مصرف نماید .

خوردن آب میوه های تازه و نان سبوس ، میوه های مغذی ، شیر و تخم مرغ اپز برای وعده صبحانه بسیار خوب است و به مرور باعث می شود چربی سوزی در بدن افزایش پیدا کرده و شخص لاغر و خوش فرم شود . بنابراین اگر می خواهید همیشه جذاب و سالم و شاداب به نظر برسید هرگز وعده صبحانه را فراموش نکنید .

خوب بخوابید تا زیبا و خوش فرم باشید

خوابیدن به اندازه کافی و البته با ارامش می تواند سبب ترشح هورمون هایی در بدن شده که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند افرادی که خوب نمی خوابند زیاد هم غذا می خورند و دایما در حالت گرسنگی و استرس قرار دارند کم خوابی باعث می شود تمایل به خوردن غذاهای چرب و پر کالری هم افزایش پیدا کند . بنابراین اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاهی به تناسب اندام برسید و لاغر شوید به اندازه کافی بخوابید و خواب خوبی هم داشته باشید.

خوش اندام ها کمتر گوشت قرمز می خورند!

گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به گوشت های سفید مانند ماهی و مرغ و میگو دارد در نتیجه خوردن آن باعث افزایش وزن و چاقی می شود اما بدن به پروتیین گوشت نیاز دارد برای تامین این پروتیین به جای گوشت قرمز از گوشت های سفید مثل ماهی و میگو استفاده کنید و سعی کنید انها را به صورت ابپز مصرف نمایید . خانم ها و آقایانی که تناسب اندام دارند و لاغر هستند حتما هفته ای یک یا دو بار از ماهی و گوشت های سالم دیگر استفاده می کنند پس شما هم برای لاغر شدن و دست پیدا کردن به تناسب اندام این رویه را در پیش بگیرید.

لاغری و تناسب اندام

2 Comments

  1. من واقعا غذا زیاد میخورم اما با وجود اینکه ۱۳ سالمه تنها ۳۳ کیلو هستم واقعا تو خرید لباس مشکل دارم و کفشی رو که دوست دارم سایز پام گیر نمیاد دوست ندارم که شکم بیارم وچاق شم اما دوست دارم خوش هیکل باشم اگه پیشنهادی دارید بهم بگید ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن