پوستپوست و زیبایی کرج

بهترین روش لیفت صورت بدون جراحی از هایفو تا بوتاکس

بهترین روش لیفت (LIFTING) پوست صورت بدون جراحی را بایستی روش های کم هزینه و آسان و بدون نیاز به بستری  و بیهوشی و خون ریزی دانست که هایفو، لیزر، نخ های PDO، بوتاکس، فیلرها، تزریق چربی و امواج اولتراسوند و RF، از آن جمله هستند و در این گفتار مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران اشاره  می  کنیم.

اگر شما مخاطب گرامی سابقه  لیفت با روش های ارائه شده در این گفتار را دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق  بخش  کامنت در انتهای  این گفتار به اشتراک بگذارید. از کلینیک های ارائه دهنده این خدمات در تهران و مراکز استان ها نیز میخواهیم تا به  صورت رپرتاژ آگهی، خدماتشان را به اطلاع کاربران لوکس تهران برسانند. لینک این گفتار از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار دوستان و آشنایان قرار دهید.

با ما همراه باشید.

روش های لیفت صورت بدون جراحی

روش های لیفت صورت بدون جراجی بسیار است که چند مورد به شرح  زیر  است:

  • هایفوتراپی (hifu)
  • نخ‌های PDO
  • بوتاکس
  • تزریق چربی
  • امواج اولتراسوند و لیزر تراپی
  • فیلرها
  • آر اف فرکشنال

هدف بالا کشیدن پوست صورت بدون جراحی چیست؟

  • عدم استفاده از روش های جراحی که خون ریزی و بستری شدن بیمار را به دنبال دارد.
  • پر کردن حجم از دست رفته مثل خط خنده
  • بازسازی کردن سطح پوست صورت
  • کشیدن بافت های عمقی
  • ایجاد سطحی یکنواخت و صاف
  • جوان سازی پوست
  • رفع چین و چروک ها

فواید بوتاکس

محبوب ترین روش برای رفع شلی پوست و هم چنین بالا کشیدن پوست صورت است که هزینه کمی دارد و در اسرع وقت نیز قابل انجام است. تزریق  بوتاکس (BOTOX INJECTION) رایج ترین روش بوده و در ایران، طرفداران زیادی دارد. بوتاکس، تعدیل کننده اعصاب بوده و داخل عضله تزریق می شود و باعث شل شدگی پوست و رفع چین و چروک های ناحیه بوتاکس شده خواهد بود. عضله شل شده،‌ منقبض نمی شود و امکان چروک شدن ندارد.

فواید بوتاکس

اگر  از مواد سالم و با تاریخ مصرف استفاده کنید، تزریقات بوتاکس سبب رفع موقت چین و چروک و رفع خطوط گوشه چشم و رفع چروک های بخش فوقانی صورت شما خواهد شد. نتیجه بوتاکس را ظرف ۷۲ تا یک هفته مشاهده خواهید کرد و حداکثر ۱۲ هفته، دوام دارد و پس از آن باید تجدید شود.

روش آر اف فرکشنال (رادیو فرکوئنسی)

یکی از روش های لیفت صورت بدون جراحی است. دستگاه RF FRACTIONAL، سوزن های خیلی نازکی دارد که قطر آن ها حدود دویست میکرون می باشد. چهل و نه عدد از سوزن ها روی هر کیت قرار داشته و عایقی  دارد که سبب می شود تا فقط نوک سوزن ها، آزاد باشد. با آزاد شدن انرژی RF، تخریب حرارتی در عمق بافت ایجاد می شود.

روش آر اف فرکشنال (رادیو فرکوئنسی)

برای این کار، سطح  ناحیه مورد نظر با کرم بی  حسی پوشانده شده  و با وارد کردن سوزن به سطح  وست، انرژی RF از نوک سوزن خارج شده و در عمق پوست کلاژن، منقبض خواهد شد که سبب سفت شدن پوست در میان مدت می شود. البته سرخی پوست تا ۴۸ ساعت، طبیعی است و خود به خود رفع می شود. برای مشاهده تاثیر این روش، ۴ هفته زمان گذاشته و از کرم های مراقبتی  پوست استفاده کنید.

تاثیر روش RF FRACTIONAL

(تاثیر روش RF FRACTIONAL را مشاهده میکنید)

فرق RF FRACTIONAL با CO2 FRACTIONAL، در تاثیرگذاری روی رنگدانه و میزان سوختگی و دوره نقاهت کم است که سبب می شود تا آر اف، بهتر است دی اکسید کربن باشد. برای رفع اسکارهای آکنه و سفت شدن پوست و شفاف شدن پوست صورت و جوان سازی و شادابی، از آر اف فرکشنال استفاده کنید.

روش آر اف فرکشنال

(روش آر اف فرکشنال را مشاهده می کنید)

جوان سازی پوست با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ که از امواج مضر نوری استفاده نمی کند را جدی بگیرید.

فرق هایفو یا آر اف فرکشنال این است که هایفو، دوز بالا اشعه در یک جلسه تولید می کند و آر اف فرکشنال، از دوز های ملایم که به تدریج افزایش می یابد،‌استفاده می کند. احتمال  ایجاد سلول های فیبروپلاست به منظور کلاژن سازی با هایفو بیشتر است.

فواید فیلرها

فواید فیلرها

همانطور که احتمالا می دانید، هر بخشی از پوست که گود رفته و حال افتادگی و شلی دارد، خبر از فقدان حجم کافی در آن بخش از صورت داشته و برای رفع آن، بایستی حجم از دست رفته را بازگردانیم. در روش غیر تهاجمی یا بدون جراحی، ظرف چند دقیقه با فیلرها می توان لیفت را انجام داد.  فیلرهای تزریقی انواع مختلفی دارد که شماری از آن عبارتند از:

  • فیلر اسید هیالورونیکی
  • فیلرهای کازمودرم و کازموپلاست که به فیلرهای کلاژن ساز معروف است.
  • فیلرهای رادیسس و اسکالپترا که به فیلرهای نیمه دائمی مطرح هستند
  • فیلرهای آرته فیل یا دائمی

توجه داشته باشید که اسید هیالورونیک، رایج ترین پر کننده (FILLER) بوده و از گزینه های غیر تهاجمی محسوب می شود و از پر کننده های پوست خطوط و فضا محسوب می شود. جای زخم و بخش پایینی صورت و خطی که از  بینی به دهان وصل می شود، گزینه های خوبی برای فیلرها محسوب می شود. فیلرها، نتایج عالی داشته و بایستی از  ۱۸۰  روز یک بار، تجدید شود.

تزریق چربی

یکی از روش های لیفت صورت بدون جراحی، تزریق  چربی است که جایگزینی برای فیلر ها که در بالا به آن اشاره شد، به شمار می رود. در این روش، چربی از سایر قسمت های بدن گرفته شده و به ناحیه مورد نظر  در صورت،‌ تزریق می شود. هیچ نیازی به بستری و بیهوشی کامل نیست. نتایج بلند مدتی نسبت به فیلرهای تزریقی داشته و سبب طبیعی به نظر رسیدن پوست می شود.

حتما بخوانید : همه چیز در مورد کاشت ابرو

روش نخ‌های PDO

یکی  از  روش های لیفت صورت بدون جراحی ، استفاده از نخ های خار دار یا PDO است. بدون درد و بدون خون ریزی و بستری شدن بوده و برای بالا بردن ابرو و گونه و خط خنده و غیره صورت می گیرد.

در این روش، نخ های مخصوص استریل شده  که قابلیت جذب در پوست دارد استفاده می شود. زیر پوست قرار می گیرد و قابل رویت نیست. لاغری صورت شما، دشمن لیفت است و استفاده از این نخ ها را در بلند مدت، بی ارزش  می کند.

روش نخ‌های PDO

وقتی نخ ها در جای خود قرار گرفتند، فرآیند کلاژن سازی طبیعی پوست صورت و سلول  سازی با اثر جذب شدن نخ در بدن، فعال  خواهد شد. کار نخ ها، ثابت نگهداشتن موقعیت جدید پوست و بافت ها می باشد که در یک  جلسه صورت می پذیرد.

سلول های فیبروپلاست پوست، تولید پروتئین کلاژن کرده و سبب سفت شدن پوست و ارتقا ضخامت بافت زیر پوست می شود. اگر این فرآیند چند بار تکرار شود، لیفت عالی را برای مراجعه کننده به ارمغان خواهد آورد. پوستی  صاف و جوان و بدون پستی و بلندی را می توان با نخ های PDO در اختیار داشت.

کلاژن سازی از هفته سوم پس از کاشت نخ  انجام می شود و از ماه سوم نیز شاهد تغییراتی ژرف و شگرف در سطح پوست خواهیم بود. از ماه سوم تا ماه نهم، تغییرات تکمیل می شود و در این زمان، شاهد جذب کامل نخ ها هستیم تا اثر تحریک سازی کلاژن،‌ به اتمام  برسد.

ماندگاری این روش، ۲ تا ۳ سال است و تقریبا بیش تر از روش هایفوتراپی است که در ادامه گفتار به آن اشاره خواهد شد.

جنس نخ ها در روش PDO

نخی که برای این روش لیفت پوست صورت به کار می رود، نخ  قابل جذب تک رشته ای به نام  PDO یا POLY DIOXANONE و نخ هایی که برای بر طرف کردن چین و چروک و لیفت استفاده می شود، کاگ یا PDO-COG نام دارد که خارهایی روی سطح آن قرار دارد. هر دو نخ در فرآیند هیدرولیز، جذب می شود. البته نخ های چند رشته ای هم وجود دارد که PGA یا POLY GLYCOLIDE نام دارد و تا ۱۰ درصد، التهاب و کلاژن سازی بیش تری نسبت به نخ های PDO دارد.

لیزرتراپی برای لیفت صورت

یکی از روش های بالا کشیدن پوست صورت و سفت کردن آن و جلوگیری از شل شدگی های رایج، استفاده از فناوری تور قدرتمند مانند IPL (INTENSE  PLUSED LIGHT) و لیزر است.

ترمیم رنگدانه های پوست و رفع چین و چروک ها، از مزایای استفاده از این روش است. روشی مقرون به صرفه، ارزان و سریع و راحت که البته به نسبت فیلرها و تزریق  چربی، ماندگاری کمتری دارد. علائم خاصی روی پوست ندارد و البته  بعضی ها معتقدند که به هر حال  تابش لیزر به پوست،‌ خطرناک است! با این حال، هیچ ادله آکادمیک اثبات شده که این ادعا را تصدیق کند، وجود ندارد.

ترمیم رنگدانه های پوست و رفع چین و چروک ها

(روش  آی  پی ال را مشاهده می کنید)

توجه کنید که هیچ روش موثر و عالی که برای  همه افراد در هر سنی، مناسب لیفت صورت بدون جراحی باشد، وجود ندارد.

لیفت صورت بدون جراحی

همه چیز درباره هایفوتراپی

یکی از بهترین روش های برای بالا کشیدن پوست صورت بدون جراجی، استفاده از تکنیک هایفو است.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی، در معنی لغوی،‌ به معنای امواج اولتراسوند است که قدرت بالایی داشته و تابش  این امواج به سطح  پوست، سلامتی را تهدید نمی کند. همان طور که در ادامه گفتار  اشاره  شده است، از این عمل بدون جراجی، برای بالا کشیدن پوست و سفت شدن آن بهره  می بنرد. طرفداران زیادی داشته و از نوین ترین روش های درمانی برای  lift پوست است. نه فقط برای پوست صورت بلکه گردن،‌چانه، ابرو، غبغب.

حتما بخوانید : فرق اکستنشن مژه با لیفت ، لمینت و لیزر

هایفوتراپی چیست؟

در روش هایفو که یکی از بهترین روش لیفت صورت بدون جراحی  محسوب  می شود، امواج ULTRA SOUND قادر هستند تا با فناوری پیشرفته، در نقطه ای از عمق دلخواه،‌ متمرکز و تابانده شده که ماحصل این  تابش، ایجاد گرمای موضعی در تقاط و اعماقی از پوست و بافت زیرین آن است.

عملکرد اصلی هایفو، تخریب کلاژن قدیمی و بازسازی کلاژن بوده که سبب سفت شدن پوست صورت و بالا کشیدن آن می شود و از افتادگی بیش تر، جلوگیری می کند.

عملکرد اصلی هایفو، تخریب کلاژن قدیمی و بازسازی کلاژن

فواید هایفوتراپی چیست؟

برای کلیه بانوان و حتی آقایانی که با معضل شل شدگی پوست صورت مواجه هستند، روش خوب با بازدهی بالا به شمار می رود. این  روش برای افرادی که شل  شدگی به صورت قابل ملاحظه صورت گرفته، توصیه می شود و نه همه. لذا همه افراد، کاندید خوبی برای روش هایفو نیستند.

سن خاصی نداشته و از شل شدگی پوست صورت در دراز مدت با روش های غیر تهاجمی، جلوگیری می کند.

فواید هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی، نتایج قابل توجهی را در صورت تکرار موارد زیر  نظر پزشک متخصص پوست به ارمغان می آورد که از آن جمله  می توان به لیفت ابرو و از بین بردن غبغب، بدون جراحی اشاره کرد. برای بالا کشیدن پوست ناحیه گردن نیز از این روش غیر تهاجمی  می توان بهره  برد.

هایفو، سبب سفت شدن پوست شده و از افتادگی پلک را رفع می  کند. چین و چروک هایی که اطراف چشم شما وجود دارد را می توان با این فرآیند غیر تهاجمی مراقبتی پوست، کاهش داد. به خصوص چین های پنجه کلاغی را. برای از بین بردن خطوط خنده و گریه و افتادگی های زیر چانه که در بانوان میانسال به وفور دیده می شود، از روش هایفو استفاده کنید. به عکس زیر  توجه کنید و تاثیر HIFU را ببینید.

هایفو، سبب سفت شدن پوست شده و از افتادگی پلک را رفع می  کند

هم چنین روش هایفوتراپی برای حذف چروک های بالای گردن، توصیه می شود و در کلاژن سازی، موثر  است.

مکانیزم عملکرد دستگاه هایفواوالترفورمر و نحوه تخریب کلاژن الاستین های معیوب پوستی به گونه ای است که پس از انجام آن،‌ شاهد بازسازی کلاژن الاستین های جدید که منجر به جوان سازی و بالا کشیدن و سفت شدن پوست صورت می شود، خواهید بود و این جذابیت دوچندانی به چهره شما می دهد. مخصوصا اگر با چین و چروک های زیادی مواجه هستید و چهره عبوسی دارید. البته مهارت اپراتور دستگاه در انجام فرآیند،‌ بازدهی کار را افزایش می دهد.

پروسه جوان سازی پوست صورت شما توسط این تکنیک، ۱۰۰ روز به طول می انجامد و پس از گذشت حدود ۳ ماه، شاهدپوستی جوان و شاداب خواهید بود. نتیجه هایفو، حداکثر تا ۲۴ ماه با روش های مراقبتی، باقی خواهدماند و پس از این بازه  زمانی، دوباره باید تکرار شود.  البته هایفو ۶ ماه یک  بار و در فواصل کم تر، با توصیه  پزشک متخصص پوست شما، امکان پدیر خواهد بود. اما توجه کنید که اعتیاد به هایفو و بوتاکس، عوارض دارد.

 انجام هایفوتراپی درد دارد ؟

مدت زمان انجام هایفوتراپی چقدر است؟

در هر کلینیک دارای مجوز انجام این فرآیند، عمل هایفو، بسته به شرایط مراجعه کننده، بین ۳۰  تا ۶۰ دقیقه  زمان می  برد.  معمولا هایفوتراپی همه  بخش  های  صورت، حداکثر ۶۰ دقیقه بوده و نقاهت خاصی ندارد و برای مدت کوتاهی، سرخی صورت را احساس خواهید کرد که با روش های مراقبتی، به مرور زمان، از سرخی پوست، کاسته می شود.  انجام هایفو باید در کمال آرامش صورت بگیرد و صورت، تمییز باشد.

مدت زمان انجام هایفوتراپی چقدر است

هایفو برای چه افرادی ممنوع است؟

افرادی که دیبابتی هستند، قند خون آن ها تنظیم نیست، صرع یا تشنج دارند، باردار هستند، عفونت هایی مثل تبخال در صورت دارند، مناسب نیست. اگر استنت یا پیس میکر در قلب دارید، از هایفو استفاده نکنید. ضعیف شدن سیستم  ایمنی  بدن، تاثیر  زیادی  روی نتیجه و کارایی هایفو خواهد داشت.

نکات مهم درباره لیفت و پاکسازی صورت

  • این که کدام یک از روش های ۷ گانه فوق که در این گفتار لوکس ارائه تهران ارائه شده است، برای سفت شدن پوست صورت شما و لایه برداری و جوانسازی و شفافیت، مناسب است، به نظر پزشک متخصص پوست ارتباط دارد. از درمان ها و تجویز های اینترنتی، همیشه پرهیز کنید تا سلامت شما تهدید نشود.
  • از عطرهای تقلبی که دست فروش ها در خیابانها و معابر عرضه می‌کنند، جدا پرهیز کنید که سبب آسیب به سطح پوست و عامل شل شدن و عفونت در بلند مدت می شود.
  • لایه برداری صورت باید هفته ای یک بار با وسایل یک بار مصرف و مواد شوینده با تاریخ مصرف و گواهی اصالت از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و نه محصولات آرایشی قاچاق که بی اصالت است، شستشو شود تا آلودگی ها حذف و منافذ پوستی باز و پوستی تمیز را برایتان به ارمغان آورد.
  • لیفتینگ، در هر سنی نیاز است و ارتباطی با سن افراد ندارد.
  • در هر سنی، پوست شما نیاز به بازسازی دارد. به این موضوع توجه کنید.
  • از ماسک شنی برای پر شدن چاله ها و خلل و فرج روی پوست استفاده کنید تا ضمن از بین بردن جوش های صورت، سبب شادابی و یکنواختی سطح پوست شود. برای لیفت صورت بدون جراجی، استفاده از ماسک  های گیاهی را توصیه  می  کنیم.
  • یکی از ترکیبات عالی برای پاکسازی پوست که در فرآیندهای لیفت صورت، توصیه طب سنتی و پزشکان پوست است، استفاده از پاک کننده های طبیعی آرایش برای بانوان می باشد. وازلین و ژل آلوئه ورا و ترکیب آن با آبلیمو طبیعی و روغن زیتون به میزان مساوی، معجونی شگفت انگیز را برای حذف مواد زائد از پوست و هم چنین سفت شدن آن، به ارمغان می آورد که برای لیفت صورت بدون جراحی، توصیه می شود.
  • اگر به دنبال لایه برداری قوی هستید و دوست دارید تا پوست های مرده را حذف کنید،‌از  ماسک  زغال استفاده کنید. آماده سازی پوست پیش از ماسک زغال، توصیه  می شود.
  • روش طبیعی برای سفت شدن پوست، استفاده از ماسک های گیاهی غیر شیمایی است.
  • آر اف فرکشنال و لیفت با نخ را دو سال یک بار می‌توان انجام داد.
  • روش میکرودرم و آر اف ترماژ، بهتر است نهایت ماهی یک  بار انجام شود.
  • ژل خط خنده و لب و گونه نیز سالی یک بار کفایت می کند.
  • PRP زیر چشم و جای و جوش و چروک نیز به تشخیص پزشک  انجام شود.

همراه گرامی

اگر تجربه استفاده از روش های فوق الذکر را در بالا کشیدن پوست صورت دارید، نظرات و دیدگاه ها و پرسش های خود را از طریق بخش نظرسنجی لوکس تهران، کامنت کنید. منتظر دریافت نظرات و دیدگاه های متخصصان لیفت صورت هستیم.

به نظر شما بهترین روش لیفت صورت چیست؟

به نظر شما بهترین روش لیفت صورت چیست؟

One Comment

  1. سلام و عرض ادب به شما،
    دوستان عزیز برای کاهش استرس و خستگی چشم و پوست از طریق کرمهای موجود در داروخانه ها تهیه کنید،
    مثل برند فیروز و جانسون که برای بدن کودک ،البته پودران و روغن بدن کودک که هاوی ویتامین های موجود در این محصول میباشد. در طول چهار فصل ازاین مارک در داروخانه های کشور موجود است و در هنگام صبح به صورت و بدن زده و کار روز و شب آرام به سرمیرسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن