تناسب اندام

لاغری و کاهش وزن در میانسالی

چگونه سریع لاغر شویم

لاغری و کاهش وزن و داشتن یک اندام متناسب سن و جنس نمیشناسد و افراد در هر سنی تمایل دارند از ورن و اندام ایده ال برخوردار باشند . برخی افراد وقتی وارد میانسالی میشوند دچار افزایش وزن شده و برخی هم لاغر تر می گردند .

افرادی که در میانسالی دچار افزایش وزن میشوند تمایل دارند به وزن ایده ال خود در سنین جوانی برگردند . افزایش وزن در میانسالی در اقایان و خانم ها دلایل متفاوتی دارد گاهی میتواند دلیل ارثی داشته و گاهی در خانم ها به دلیل زایمان اتفاق می افتد اما به طور کلی با افزایش سن وزن هم افزایش می یابد .

ویدیو تمرین های تناسب اندام و لاغری به همراه انواع رژیم ها برای کاهش وزن در کانال دکتر سلامتی

چربی ها در سنین میانسالی تثبیت میشوند

برای اینکه در میانسالی وزن متناسب و اندام خوش فرم داشته و دچار افزایش وزن نشوید باید عادت به ورزش و پرهیز از خوردن غذاهای چرب را از سنین جوانی اغاز کنید . ترک عادت در سنین بالاتر خیلی سخت خواهد بود . بنابراین سعی  کنید تعادل در خوردن چربی ها را از جوانی برای خود یک عادت قرار دهید تا در سنین میانسالی دچار مشکل نشوید .

برای رسیدن به تناسب اندام ورزش را ترک نکنید

اگر عادت داشته اید که در سنین جوانی ورزش های سنگین انجام میداده اید و یا کلا اهل ورزش بوده اید این عادت را در سنین میانسالی ترک نکنید ترک کردن کامل ورزش سبب چاقی و افزایش چربی ها در نقاط مختلف بدن میشوند.

البته انجام ورزش های سنگین در میانسال هم باید تحت نظارت پزشک و متخصصان این امر باشد . در هر صورت اگر در جوانی اهل ورزش بوده اید همچنان ورزش کنید و فقط از شدت و دفعات آن می توانید بکاهید .

استرس نداشته باشیدتا لاغر شوید

اغلب ما وقتی پا به سن میگذاریم دچار استرس های مختلفی میشویم استرس در هر سنی برای بدن و سلامتی سم است و در سنین میانسالی و پیری بسیار بدتر خواهد بود .

استرس در این سنین باعث فشار خون و ناراحتی های قلبی هم میشود و در کل داشتن استرس سبب پر خوری و عدم تحرک هم میگردد در نتیجه به تدریج فرایند افزایش وزن در میانسالی را تسریع می کند .

اگر گل و گیاه دارید هر روز یک ساعت باغبانی کنید

باغبانی فعالیت لذت بخش و کالری سوز است اینکه شما مرتب از این ور باغچه به آنور آن بروید و خاک را زیر و رو کنید و گل ها را هرس کرده و اب بدهید همه اینها از شما انرژی گرفته و کالری میسوزاند ضمن اینکه ارامش بسیار خوبی هم در شما ایجاد می کند .

پس اگر در جوانی وقت رسیدگی به گل و گیاه را نداشته باشید میانسالی بهترین فرصت برای این کار است .

برای لاغر شدن با وزنه کار کنید

با وزنه کار کردن باعث عضله سازی و چربی سوزی میشود . از مربی خود کمک بگیرید و وزنه های مناسب با توانتان انتخاب کرده و حداقل هفته ای دو روز وزنه بزنید تا بدنتان برای عضله سازی تنبل نشود چون در سنین بالا بدن بیشتر تمایل دارد چربی بسازد تا عضله .

اگر مشکل خواب دارید به پزشک مراجعه کنید

برخی افراد در سنین بالا دچار کم خوابی یا بد خوابی میشوند . این اختلال در جوان تر ها هم ممکن است رخ دهد . بی خوابی و خواب بد باعث افزایش وزن و چاقی میشود .

اگر دچار این اختلال هستید برای داشتن یک خواب راحت به پزشک مراجعه کنید و بعد به سراغ رژیم و ورزش برای کاهش وزن بروید .

عادت های بد غذایی را ترک کنید

اگر در جوانی عادت داشته اید تند تند و با عجله غذا بخورید یا سه وعده را یکی کنید لطفا این عادات وحشتناک را کنار بگذارید . در آرامش غذا بخورید و به جای سه وعده حتی ۵ وعده ولی کم بخورید این بهترین روش برای کنترل وزن و جلوگیری از افزایش چربی ها می باشد .

هر چند وقت یکبار چک اپ کامل انجام دهید

افزایش سن ممکن است باعث کمبود ویتامین ها و کلسیم و سایر مواد مورد نیاز بدن شود . کمبود این مواد در بدن می تواند سبب چربی سازی و پر خوری گردد . سالی دو بار سلامت خود را چک کنید تا در صورت نیاز با استفاده از مکمل ها جلوی چاقی و افزایش وزن را بگیرید .

برای لاغر شدن ، رستوران رفتن را ترک کنید

غذاهای بیرون سرشار از کالری و جربی هستند اگر در جوانی به دلیل مشغله و کار ، زیاد به رستوران یا فست فود میرفتید باید این عادت را در میانسالی کنار بگذارید تا هم دچار بیماری های ناشی از آن نشوید و هم بتوانید وزنتان را کنترل کنید .

در جمع خانواده باشید تا لاغر شوید

بودن در جمع خانواده و رسیدگی به آنها از بسیاری از استرس ها و رنجها می کاهد . محبت و عشق ورزیدن به اعضای خانواده باعث میشود فرد از هر گونه زیاده روری در هر امری اجتناب کند .

با وقت گذرانی در کنار خانواده هم بهتر غذا میخورید و هم سالم تر خواهید بود در نتیجه مطمئن باشید اندام خوش فرم تری هم خواهید داشت البته همه اینها وقتی صدق می کند که دچار بیماری چاقی مفرط نباشید که در این صورت باید تحت نظر پزشک قرار بگیرید .

ویدیو تمرین های تناسب اندام و لاغری به همراه انواع رژیم ها برای کاهش وزن در کانال دکتر سلامتی

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن