تناسب اندام

شکم شش تکه یا سیکس پک رویا یا واقعیت ؟

داشتن اندامی خوش فرم و متناسب آروزی هر فردی است اما در این بین برخی علاقه دارند اندام ورزشکاری داشته و بدنشان عضلات قوی و زیبایی داشته باشد . شکم شش تکه یا شکم سیکس پک به خصوص در اقایان طرفداران زیادی دارد. دستیابی به این خواسته البته کار سختی بوده ولی غیر ممکن نیست .

برای اینکه بتوانید در مدت زمانی نه خیلی طولانی شکمی شش تکه یا سیکس پک داشته باشید در درجه اول باید یک برنامه ورزشی دقیق برای خود تنظیم کنید و بعد نسبت به برنامه تان تعهد و پشتکار به خرج دهید و ناامید و خسته نشوید .

برای داشتن شکم شش تکه رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

فست فود ها ، غذاهای پر حجم و پر چرب ، غذاهای سرخ شده و روغنی را باید از رژیم خود حذف کنید و به جای این غذاها از غذاهای سالم مثل لبنیات ، فیبر ، گوشت ماهی ، میوه ها و سبزیجات تازه و آجیل ها استفاده نمایید تا در مدت کوتاهتری به سیکس پک مورد نظر خود دست پیدا کنید .

شکر را حذف کنید تا شکم شش تکه داشته باشید

شکر ، نوشیدنی های شیرین مثل آب میوه های صنعتی ، نوشابه ، قهوه یا چای با قند یا شکر موادی هستند که که به جای عضله به شما چربی اضافه می کنند برای دستیابی به شکم شش تکه به جای نوشیدنی های قندی از نوشیدنی های طبیعی مثل آب میوه های طبیعی و آب استفاده کنید .

برای داشتن شکم سیکس پک عضلات شکم را تقویت کنید

برای اینکه شکم شش تکه داشته باشید این نکته مهم است که فقط روی عضلات بالایی شکم تمرکز نکنید بلکه کل عضلات شکمتان را ورزش دهید . تمرینات ورزشی خاصی برای عضلات شکم وجود دارد که در قسمت دوم این مطلب با شما در میان خواهیم گذاشت . تمرینات عضلات شکم را باید پانزده تا بیست بار بدون وقفه انجام دهید و بعد از حدودا شصت ثانیه استراحت دوباره تکرار کنید .

چربی های شکم را بسوزانید

سوزاندن چربی های شکم برای عضله سازی در آن و فرم گرفتن یا به عبارتی شش تکه شدن یک قدم اساسی و مهم است . با ورزش هایی مثل دوچرخه سواری ، دویدن ، شنا بطور منظم میتوانید چربی های شکم خود را آب کنید .

برای داشتن هیکل عضلانی خوب بخواید

استراحت کافی باعث میشود شما انرژی کافی برای تمرینات سخت و دایم داشته باشید و خسته نشوید . هورمون هایی که در زمان خواب در بدن ترشح میشود انرژی از دست رفته را تامین می کند و نوعی ریکاوری صورت میگیرد .

تمرینات سیکس پک را هر روز انجام ندهید

خسته کردن عضلات و کار کشیدن بیش اندازه از ان باعث میشود که نتیجه عکس بگیرید و حتی به عضلات شکم خود آسیب برسانید .پس احساساتی نشوید و با برنامه و راهنمایی یک مربی حرفه ای تمرینات را انجام دهید .

برای داشتن یک شکم شش تکه باید کمر خود را قوی کنید

با تقویت عضلات کمر مسیر دست یابی به شکم شش تکه را کوتاهتر می کنید ضمن انکه وقتی روی عضلات پایین کمر کار میکنید باعث میشود کمر شما باریکتر شود و عضلات شکم بیشتر به چشم بیایند . با داشتن یک کمر قوی امکان اسیب ها در طول تمرینات ورزشی کمتر خواهد شد .

فقط ورزش شکم نکنید

این تصور که با تمرین مداوم و متمرکز روی شکم زودتر به شکم سیکس پک میرسید غلط است . شما باید بدانید برای داشتن یک شکم خوش فرم باید اندام های حمایت کننده شکم نیز قوی و خوش فرم باشند در نتیجه در تمرینات ورزشی باید روی پاها ، ران و کمر هم تمرکز کنید و تمرینات مخصوص آنها را هم انجام دهید .

یکنواخت ورزش نکنید

برای دستیابی به شکم سیکس پک یا شش تکه یک تمرین یکنواخت و دایم کمکی به شما نمی کند . ورزش های متنوع مثل دراز و نشست ، حرکات پیلاتس ، دوچرخه زدن و غیره انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید .

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن