تناسب اندام

چه ورزش هایی کالری می سوزانند ؟

چگونه سریع لاغر شویم

سوزاندن کالری با ورزش کردن

اینکه ورزش کردن باعث میشود مقدار زیادی کالری بسوزانید امری ثابت شده و غیر قابل انکار است . در میان ورزش هایی که باعث کالری سوزی میشوند برخی حرکات ورزشی انرژی بیشتر از شما گرفته و کالری بیشتری مصرف می کنند . این حرکات ورزشی ممکن است نیاز به زمان کمتری داشته باشند اما در کل کالری بیشتری میسوزانند و برای افرادی که وقت زیادی برای ورزش کردن ندارند و تمایل دارند با چند حرکت ورزشی کالری زیادی بسوزانند و وزن کم کنند بسیار مناسب است .

با دویدن میتوانید ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری بسوزانید

سوزاندن کالری با دویدن : دویدن درست به طوری که عرق کنید و ضربان قلبتان بالا رود باعث میشود در یک ساعت ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری بسوزانید و این میزان کالری سوزی برای اشخاصی که اضافه وزن داشته و تمایل دارند کالری بسوزانند و چربی های بدنشان را آب کنند بسیار مناسب است .

با بوکس میتوانید ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری بسوزانید

سوزاندن کالری با ورزش بوکس : بوکس ورزشی است که انرژی زیادی مصرف می کند و جزو ورزش های سنگین محسوب میشود . البته این ورزش را در منزل یا پارکینگ خانه تان هم میتوانید انجام دهید . یک ساعت بوکس کارکردن چیزی در حدو ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری انرژی میسوزاند .

با شنا در یک ساعت ۸۰۰ کالری میسوزانید

سوزاندن کالری با شنا کردن : شنا ورزش بسیار مفرح و لذت بخشی است . شنا علاوه بر اینکه باعث خوش فرم شدن اندام ها میشود به میزان زیادی هم کالری میسوزاند . با یک ساعت شنا شما میتوانید ۸۰۰ کالری انرژی بسوزانید و به میزان زیادی وزن کم کنید .

دوچرخه سواری ورزشی برای کالری سوزی

سوزاندن کالری با دوچرخه سواری : دوچرخه سواری و پدال زدن باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن و متابولیسم میشود و هر چه بیشتر و سخت تر پدال بزنید کالری بیشتری هم میسوزانید یک ساعت پدال زدن معمولی ۵۰۰ کالری انرژی میسوزاند و همین ساعت پدال زدن تند و سریع ۱۰۰۰ کالری انرژی نیاز دارد .

طناب زدن ورزش دوران کودکی کالری زیادی میسوزاند

سوزاندن کالری با طناب زدن : طناب زدن و پریدن از روی زمین در یک ساعت ۸۰۰ کالری انرژی نیاز دارد و علاوه بر ان به خصوص باعث چربی سوزی در ناحیه شکن و پهلو میشود و به شدت این نواحی را فعال کرده و تحت تاثیر قرار میدهد .

چند ورزش را در منزل به صورت ترکیبی انجام دهید

سوزاندن کالری با ورزش در خانه : اگر فرصت باشگاه رفتن یا دویدن در فضای ازاد را ندارید یک راه دیگر هم برای کالری سوزی وجود دارد . می توانید چند حرکت ورزشی که کالری زیادی میسوزاند را به صورت ترکیبی در منزل انجام دهید . مثلا با طناب زدن شروع کنید و ده دقیقه سریع طناب بزنید و بعد حرکت شنا انجام دهید و سعی کنید پنج دقیقه شنا بروید یعد یک دقیقه استراحت کنید و بعد دوباره ده دقیقه بوکس کار کنید و دوباره یک دقیقه استراحت کرده و اینار ده دقیقه با سرعت زیاد درجا بزنید این حرکات مجموعا باعث میشوند کالری زیادی بسوزانید و چربی زیادی از بدنتان اب شود .

در خانه برای خودتان حرکات موزون انجام دهید و برقصید

سوزاندن کالری با رقصیدن : رقصیدن همه اندام ها و عضلات شما را درگیر می کند و اگر به طور پیوسته و بدون توقف برقصید می توانید در مدت یک ساعت ۵۰۰ کالری انرژی بسوزانید . رقصیدن علاوه بر اینکه روحیه بهتری به شما می دهد و سرحال میشوید باعث لاغری و چربی سوزی و خوش فرم شدن بدن هم میشود .

جمعه ها کوهنوردی کنید

سوزاندن کالری با کوهنوردی : اگر میخواهید کالری زیادی بسوزانید و وزن کم کنید ضمن اینکه از هوای فرح بخش و زندگی دهنده کوهستان هم بهره ببرید بهتر است برنامه کوه رفتن صبح جمعه ها ردیف کرده و به دل کوه بزنید . کوه نوردی در یک ساعت حدودا ۹۰۰ کالری انرژی میسوزاند و در کنار آن در تقویت روحیه و تمدد اعصاب بسیار مناسب است .

با هولاپ یا حلقه گرداندن به سبک هنرپیشه ها کالری بسوزانید

سوزاندن کالری با هولاپ :حلقه های گردی که در دوران بچگی با انها بازی میکردیم و دور کمر میچرخاندیم در مدت ۳۰ دقیقه ۳۰۰کالری انرژی میسوزانند . هنرپیشه ها برای باریک کردن کمر خود و سوزاندن چربی ها کمر و پهلو هولاپ میزنند . شما هم میتوانید از این شیوه استفاده کنید .

به طور کلی ورزش هایی که ضربان قلب شما را بالا ببرد و عرق کنید کالری زیادی هم خواهید سوزاند . سوزاندن کالری چندان هم سخت نیست و فقط کافی است یک ساعت و یا کمتر در روز برای ورزش کردن وقت بگذارید و تمریناتی را انتخاب کنید که در یک ساعت بیشترین کالری را میسوزانند . گاهی یک ساعت تمرین درست و موثر معادل دو یا سه ساعت تمرینات سبک و عادی بوده و تاثیر خیلی بیشتری خواهد داشت .

برچسب ها
ad

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن