پوستپوست و زیبایی کرج

چطور پف زیر چشم ها را از بین ببریم ؟

پف زیر چشم یا چشم های باد کرده اصطلاحی است که اغلب برای چشم هایی به کار می رود که اطراف آن متورم بوده و گاهی حالت التهاب هم دارد . افرادی که چشم های پف کرده دارند گاهی خودشان هم از علت آن سردر نمی آورند ؛ اما به طور کلی پف چشم ها می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. پف چشم به هر دلیلی که اتفاق بیفتد قابل تغییر و کاهش است .

اینکه می گوییم امکان کاهش آن وجود دارد برای این است که نمی خواهیم امیدواری بیهوده داده باشیم چون برخی پف ها اصولا چندان قابل درمان نبوده و فقط می توان با راهکارهایی آن را کاهش داد .

چشم ها در زیبایی صورت نقش مهمی ایفا می کنند و هر گونه عارضه یا نقصی در آن می تواند جذابیت صورت را تحت شعاع قرار دهد . اینکه چشم هایی شفاف و براق داشته باشید ، چشم هایی که همیشه لبخند میزند ، نتیجه مراقبت از خود بوده و باید در تغذیه و رژیم غذایی و حالات روانی خود تجدید نظر کنید . به همان نسبت داشتن چشم های پف کرده و خواب الود و با سایه های تیره زیر چشم می تواند از جذابیت کاسته و زیبایی صورت را کاهش دهد .

حتما بخوانید : با فواید باور نکردنی ۲۰ ماسک عسل صورت آشنا شویم

علت های پف زیر چشم چیست ؟

گاهی پف زیر چشم دلایل ژنتیکی دارد

گاهی پف زیر چشم به دلیل ارث و ژنتیک ایجاد شده و بعضا در چند نفر از اعضای خانواده دیده میشود . با نگاهی به خاله ها و عمه ها و عموها می توان رد این مشکل را پیدا کرد . به طور کلی عارضه های ارثی و ژنتیکی کمتر امکان درمان داشته و فقط می توان از شدت و حدود آن کاست .

یعنی می توانید با راهکارهایی که به شما ارائه می دهیم درصدی از میزان این پف را کاهش دهید .اختلالات ژنتیکی و ارثی نیاز به بررسی های عمیق و درمان های تخصصی دارند و عموما با روش های درمانی خانگی به طور کامل درمان نمیشوند اما همانطور که در بالا اشاره شد می توان مقداری از شدت و حدت آن کاست.

یکی از علت های پف زیر چشم ژنتیکی و ارثی است

جمع شدن مایعات زیر چشم می تواند دلیل پف باشد

گاهی پف اطراف چشم میتواند به دلیل جمع شدن مایعات زیر پوست چشم ایجاد شود . در این حالت حتما باید به پزشک مراجعه کرده و آزمایش های لازم را انجام دهید .

گاهی این اتفاق به دلیل به هم خوردن تعادل مایعات بدن و یا افزایش چربی و یا فشار خون و یکسری عوامل دیگر رخ می دهد و فقط با ازمایش و بررسی های پزشکی قابل تشخیص و درمان است .

برای درمان یک چنین عارضه ای نباید به هیچ وجه وقت را تلف کرده و پشت گوش بیندازید و در اولین فرصت موضوع را پیگیری کنید ؛ چون بحث سلامتی از زیبایی و جذابیت بسیار مهمتر است .

آب و هوای منطقه دلیلی برای ایجاد پف زیر چشم

به طور کلی آب و هوا و ترکیباتی که در هوای تنفسی وجود دارد در سلامت پوست موثر است . هوای آلوده باعث کدر شدن پوست و تغییراتی در اطراف چشم میشود .

پوست اطراف چشم به دلیل اینکه از سایر قسمتها نازکتر است ، سریعتر تحت تاثیر عوامل خارجی قرار میگیرد. بنابراین اگر هوا آلوده بوده یا برخی ترکیبات و مواد مضر در آنها افزایش یابد، می تواند در افراد حساس ایجاد تورم و پف زیر چشم نماید.

برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید هر روز بعد از برگشت به خانه از ماسک های تقویت کننده پوست استفاده نمایید . اگر بعد از رفع آلودگی و استفاده از ماسک همچنان تداوم داشت ، باید به پزشک مراجعه نمایید .

تاثیر آب و هوای منطقه بر پف زیر چشم

( استفاده از ماسک های تقویت کننده پوست برای برطرف کردن آلودگی محیطی از پوشت و رفع پف زیر چشم)

برخی اختلالات هورمونی می تواند چشم ها و پوست اطراف آن را تحت شعاع قرار دهد

مشکلات هورمونی و بهم خوردن تنظیمات آنها در بدن می توان باعث بروز عوارض مختلف از جمله تورم و پف زیر چشم گردد . برخی هورمون ها از جمله هورمون های تیروییدی در صورت افزایش و یا کاهش ترشح به طور مستقیم بر سلامت پوست تاثیر می گذارند .

بنابراین اگر سابقه یک چنین مشکلاتی را دارید قبل از هر چیز با پزشک خود مشورت نمایید تا ازمایشاتتان را تجدید کند و سپس درمان های بعدی را انجام دهید .

اگر پف با خارش همراه باشد حساسیت است

گاهی پف زیر چشم با قرمزی و التهاب و خارش همراه است . در این صورت احتمال حساسیت و آلرژی هم وجود خواهد داشت . در یک چنین مواقعی اگر سابقه الرژی دارید در رژیم غذایی خود تجدید نظر کرده و البته برای تجدید یا تغییر داروهای خود به پزشکتان مراجعه نمایید .

گاهی خوردن یک ماده غذایی می تواند یک چنین حساسیتی را ایجاد کرده و سبب تورم و پف زیر چشم هم بشود.

یکی از علل پف زیر چشم حساسیت و آلرژی است

بیماری های کلیوی هم می تواند سبب پف زیر چشم بشود

یکی از عوارض دیالیز یا افرادی که سابقه بیماری کلیوی داشته اند ، تورم زیر چشم است که به دلیل جمع شدن مایعات دفعی در بدن صورت می گیرد. در این گونه افراد بخشی از این مایعات در اندام های مختلف وارد شده و باعث تورم آنها میشود. مثلا دست ها یا پاها هم ورم کرده و پف می کند .به نظر می رسد این اتفاق برای اطراف چشم هم می تواند رخ دهد. بهترین کار در این مواقع مراجعه سریع به پزشک و انجام آزمایشات مربوطه بوده و بعد از پیگیری درمان استفاده از داروها و ماسک های لازم برای درمان پف زیر چشم هم می تواند انجام شود .

پف زیر چشم به علت بیماری کلیوی

بالا رفتن سن یکی از عوامل پف زیر چشم است

هر چه سن بالاتر می رود پوست حساستر و در برخی مناطق بدن نازکتر میشود . از جمله پوست زیر چشم است که با افزایش سن نازکتر شده و حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و این امر می تواند سبب چین و چروک و پف در این قسمت از صورت گردد.

ضمن آنکه هر چه سن بالاتر میرود عضلات و چربی های بدن هم شل تر شده و شکل اصلی خود را از دست می دهند.

چربی های زیر چشم هم از این قاعده مستثنی نبوده و با افزایش سن از بافت های اطراف خود جدا شده و یک حالت پف کردگی به چشم می دهند .

تاثیر کهولت سن بر پف زیر چشم

استرس و مصرف زیاد نمک هم میتواند باعث پف زیر چشم شود

همانطور که در سطور بالا به آن اشاره شد تغییرات در مواد معدنی موجود در بدن می تواند سبب بروز عوارض و نشانه هایی هم در ظاهر گردد ، مثلا وقتی مصرف نمک در رژیم غذایی خود را بالا می برید، این کار می تواند موجب ورم دست یا پاها و حتی زیر چشم شود.

از عوارض بالا رفتن میزان نمک در بدن و افزایش فشار خون پف کردن بدن است . برای همین اگر سابقه پف زیر چشم دارید نمک را از رژیم غذایی خود حذف کرده یا به حداقل برسانید .

استرس و عوامل روانی هم مانند عوامل فیزیکی می تواند تغییراتی را در ظاهر افراد ایجاد کند. افرادی که به صورت مکرر استرس دارند معمولا چشم های خسته و پوست تیره و گاهی پف کرده دارند. برای رفع تیرگی های زیر چشم و همچنین داشتن پوست شفاف سعی کنید استرس را از خود دور نمایید.

 

راهکارهایی برای درمان پف زیر چشم

هنگام خواب سر را بالاتر از بدن قرار بدهید

اگر کمی دقت کنید صبح ها که از خواب بلند میشوید چشم ها کمی پف دارد ؛ افرادی که به طور کلی چشم های پف کرده ای دارند این پف صبح ها زمان از خواب بیدار شدن بیشتر میشود .

برای اینکه صبحها چشمهایتان اینگونه نشود یا پف زیر چشم هایتان افزایش پیدا نکند ، شبها سر را بالاتر از بدن قرار دهید و از بالش های بلند استفاده کنید .

پایین بودن سر نسبت به بدن باعث میشود مایعات بدن به سمت چشم کشیده شده و زیر چشم تجمع کنند ؛ برای همین صبحها چشم ها کمی پف کرده به نظر می رسند .

سر را بالاتر از بدن قرار دهید تا پف زیر چسم هایتان کمتر شود

(یکی از راه های درمان پف زیر چشم ، بالاتر قرارگرفتن سر از بدن به هنگام خواب است)

برای درمان آنی پف زیر چشم یک تکه یخ بگذارید

اگر یک میهمانی در پیش دارید یا اینکه می خواهید به یک جلسه مهم کاری بروید ، چند دقیقه قبل از آن استفاده از یک تکه یخ راهکار بسیار مناسبی است . از کمپرس یخ استفاده کنید .

سرما و یخ باعث میشود التهاب و ورم تسکین پیدا کند و این کار برای درمان پف زیر چشم هم موثر می افتد . البته می توانید یک پارچه را هم در جایخی گذاشته و بعد از نیم ساعت خارج کرده و آن را روی چشم ها بگذارید؛ این کار علاوه بر اینکه پف اطراف چشم را کاهش می دهد ، پوست اطراف آن را هم قوی و جوان می کند.

درمان فوری پف زیر چشم با یک تکه یخ

( درمان فوری پف زیر چشم با کمپرس یخ )

چای کیسه ای برای درمان پف زیر چشم موثر است

چای کیسه ای در آب جوش قرار داده و آن را خارج کنید ؛ سپس برای ساعتی در یخچال گذاشته و بگذارید کاملا سرد شود و بعد آن را زیر چشم و در محل های پف کرده ماساژ دهید . چای کیسه ای علاوه بر اینکه پف را از بین میبرد سیاهی دور چشم را هم کاهش داده و آنرا شفاف می کند .

یکی دیگر از راه های درمان تورم و پف زیر چشم چای کیسه ای می باشد

با خیار کار آبرسانی چشم را انجام دهید

خیار را به صورت ورقه ای نازک دراورده و آن را اطراف چشم بگذارید . خیار مقادیر زیادی آب و مواد مغذی دارد و قرار دادن آن اطراف چشم باعث آبرسانی به آن و همچنین تسکین ورم و پف اطراف چشم میشود . ضمن انکه خیار اثر بسیار خوبی برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم هم دارد . چون خشکی پوست دلیل اصلی چروک بوده و خیار با ابرسانی به آن ،این خشکی را برطرف کرده و در از بین بردن چروک ها کمک موثری می کند.

تاثیر خیار در از بین بردن پف زیر چشم

( تاثیر خیار در درمان پف زیر چشم )

اطراف چشم را با سیب زمینی سرد مالش دهید

سیب زمینی مقادیر زیادی هیدروکربن و نشاسته داشته و استفاده از ورقه های آن به عنوان ماسک علاوه بر اینکه باعث رفع تورم و پف زیر چشم و اطراف آن میشود ، تیرگی های اطراف چشم را هم از بین برده و پوست اطراف آن را هم روشن و شفاف می کند . البته اگر سیب زمینی پوست کنده را برای مدتی در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود نتیجه بهتری خواهید گرفت .

آب پرتقال ماسکی متفاوت برای چشم ها

پرتقال سرشار از ویتامین c بوده و برای سلامت پوست و بدن بسیار مفید است . از اب پرتقال به همراه عسل برای خود یک ماسک درست کرده و آن را به پوست صورت و اطراف چشم بمالید و برای چند دقیقه بگذارید بماند . این ماسک باعث میشود پف زیر چشم  و اطراف آن کاهش یافته و ضمنا سیاهی و تیرگی های آن را هم از بین می برد . فقط باید چندین هفته این کار را ادامه داده تا نتیجه مطلوب بدست اید .

استفاده از ماسک پرتقال برای درمان پف زیر چشم موثر است

نعناع یک ابرسان قوی و تسکین دهنده است

برای درست کردن یک ماسک خوب نعناع می توانید چندین راه را امتحان کنید . مثلا نعنا را کوبیده و ذرات له شده آن را اطراف چشم بمالید ؛ یا اینکه برگ های نعنا را دم کرده و عصاره دم شده آن را به عنوان ماسک استفاده کنید. روش دیگر برای استفاده از نعنا به عنوان ماسک این است که نعنا له شده را با مقدار کمی عصاره لیمو مخلوط کرده و برای اطراف چشم استفاده نمایید . به طور کلی نعنا باعث زیبایی و لطافت پوست می گردد .

گلاب برای التهاب های پوستی بسیار مفید است

گلاب ویتامین آ و سی زیادی در ترکیبات خود داشته و برای پوست بسیار مفید است . علاوه بر آن خاصیت ضد التهابی آن هم ثابت شده است . برای همین استفاده از گلاب برای کاهش پف و تورم اطراف چشم می تواند موثر باشد. فقط کافیست یک پنبه را به گلاب آغشته کرده و آرام به اطراف چشم بمالید .

گلاب راه درمان التهاب و پف زیر چشم

( گلاب راه درمان پف زیر چشم  التهاب آن )

سفیده تخم مرغ راه حلی پروتیینی برای درمان پف زیر چشم

سفیده تخم مرغ به علت کششی که به پوست می دهد می تواند از تورم و پف اطراف چشم کاسته و تسکین دهد . مقداری سفیده تخم مرغ را بهم زده و آن را اطراف چشم بمالید و بگذارید خشک شود و بعد با یک دستمال مرطوب یا آب ولرم آن را بشویید و این کار را چند بار در هفته تکرار کنید .

ورزش کنید

ورزش کردن برای درمان بسیاری از بیماری ها و حتی برخی مشکلات پوستی موثر است . ورزش باعث میشود جریان خون در بدن تنظیم شده و مواد مضر هم دفع شوند ، ضمن انکه اگر ورزش با تعریق هم همراه باشد موجبات لطافت و گلگون شدن پوست را هم فراهم می اورد . علاوه بر آن تعریق باعث میشود التهاب های پوستی از جمله پف زیر چشم و اطراف آن هم کاهش یافته و بهبود یابد .

ورزش کردن باعث از بین رفتن التهاب پوست و پف زیر چشم می شود

( تعریق در ورزش یکی از راه های در مان پف زیر چشم )

18 Comments

  1. با سلام
    ممنون بابت مطالب خوبتون امروز من از خواب که بیدار شدم لب هام و دو چشم هام قشنگ پف کرده بودند و دلیلش رو با مطالعه مقاله بالا متوجه شدم دلیلش خوابیدن در شرایطی که سر پایین تر از تنه بوده هست و امشب تشک و بالشم رو عوض می کنم انشالله جواب بگیرم
    فعلا خدافظ

  2. سلام من زیر چشم چپم پف کرده ودقیقا وقتی حساسیت پیدا میکنم فقط از همین چشمم آبریزش دارم واشک میاد به نظرتون مال چیه این پف تجمع مایعه؟!

    1. بخاطره اینکه حساسیت داری ماله منم اینجوری میشه برای حساسیته ک وقتی اجسه میکنی چشمات قرمز میشه اشک میاد ازش . قرص سیتریزین بخور حساسیتتو از بین میبره

  3. بخاطره اینکه حساسیت داری ماله منم اینجوری میشه برای حساسیته ک وقتی اجسه میکنی چشمات قرمز میشه اشک میاد ازش . قرص سیتریزین بخور حساسیتتو از بین میبره

  4. سلام اگر راهی برای از بین بردن پف دور چشم نشان دهید ممنون میشوم
    من دور چشمم به خصوص زیر چشمم پف خیلی زیاد دارد البته از اوایل همراهم بوده وفعلن زیاد شده تشکر

  5. من سالهاست عینکی هستم پف زیر چشمم مبتونه علت زدن عینک باشه چون مشکل کبد و کلیه و ژنتیک ندارم خبلی از این میئله ناراحتم

  6. سلام من چشم چپم ورم زیاد داره البته سمت چپم می خوابم نمیدونم چطوری این تشکل برطرف کنم

  7. من چشمام همچینم پف خاصی نداره فقط یه خط مورب پایین چشمم هست اونو هم باید از این روش ها استفاده کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن