پوست و زیبایی کرجمو

فرق اکستنشن مژه با لیفت ، لمینت و لیزر

انواع اکستنشن مژه بر اساس مدل و حجم مژه های مصنوعی

اکستنشن مژه با کاشت مژه مصنوعی فرق دارد و تفاوت هم در ماندگاری و ظاهر آن است که در اکستنشن به سختی قابل تشخیص است. لیفت مژه با لمینت مژه فرق دارد. لمینت مژه٬ ضخیم کردن٬ رنگ و کراتینه آن بعد از فرآیند لیفت مژه بوده که اصلا در فرآیند اکستنشن مژه انجام نمی شود. این گفتار  تلاش می کند تا شما را با عوارض و هزینه ها و فواید هر یک آشنا کند.  اگر شما هم اکستنشن مژه با موی طبیعی یا با لیزر را انجام داده و تجربه ای در این زمینه دارید٬ نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید : برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا چه کارهایی انجام دهیم؟

فرق اکستنشن مژه با لیفت٬ لمینت و لیزر

با ما همراه باشید.

مقدمه بر اکستنشن مژه

استفاده از ریمل (ماسکارا) که وسیله آرایشی برای تیره کردن و حجیم کردن یا بلند نما کردن مژه ها است و در حالت مایع و کرمی و جامد وجود دارد٬ معمولا محدودیت های خاص خود را دارد. استفاده از ریمل برای حجیم کردن مژه همیشه کار ساز نیست. استفاده از مژه مصنوعی نیز دردسرهای خودش را دارد و دوام زیادی هم معمولا ندارد و اقدامی موقتی به نظر می رسد. پس بهترین گزینه برای داشتن مژگانی خوش حالت و خوش فرم٬ اکستنشن است که البته این روش نیز معایب و مضرات و فواید خاص خود را دارد. در واقع هیچ روشی تضمینی و بدون عارضه نیست. میخواهد لیپوماتیک باشد یا لیفت ابرو یا لیزر یا بوتاکس یا هایفو و امثالهم!

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن (EXTENSION) از  تار هایی ساخته شده است که ترکیباتی از جنس مو داشته و میان مژه ها قرار می دهند. به هر  چشم می توان مژه مصنوعی چسابند که این ها معمولا از الیاف مصنوعی و ابریشم است و در اندازه های مختلف تولید و روانه بازار می شود. این اکستنش ها دارای ضخامت متفاوت بوده و هر  یک هم مناسب چشم افراد است.

وظیفه ای که متخصص اکستنشن مژه بر عهده دارد این  است که اکستنشن را متناسب با نیاز و ابعاد چشم و پلک آماده کرده تا باز و بسته شدن چشم برای تحمل وزن مژه و چگالی آن مطلوب باشد. تعیین بهترین روش برای اکستنشن را باید متخصص این کار انجام دهد.

اکستنشن مژه چیست؟

در اکستنشن٬ مژه های اضافه تک به تک در لابلای مژه های پلک بالایی فرد قرار گرفته و با چسب  مخصوصی چسبانده می شود.  بنابراین سبب پر پشت شدن مژه شده و شما نیازی به آرایش و ریمل و مژه مصنوعی ندارید. کار اکستنشن مژه و نه لیفت ابرو و مژه٬ ظرف ۲ ساعت انجام می شود و می توان به صورت ماهانه یا ۸ هفته یک بار این فرآیند را تکرار نمود.

حتما بخوانید : همه چیر درباره کاشت ابرو

اکستنشن مژه چیست؟

. شیوه های مختلف برای اکستنشن وجود دارد که برای انواع مژه ها و استایل های گوناگون کاربرد خواهد داشت. همه چیز به فرم چشم شما بستگی دارد. با استفاده از مژه های  نازک و کم رنگ می توان شکل طبیعی به فرم چشم ها داد و چهره را دگرگون کرد.

چهره جذاب و دوست داشتنی با پوست خوب و بدون چین و چروک٬ تاثیر عالی و مهمی روی خوب جلوه دادن لباس شما دارد. بهترین لباس ها و استایل ها بدون پوست و صورت خوب٬ دوست داشتنی و جذاب نیست و انرژی مثبت ساطع نمی کند.

تعریف اکستنشن مژه

برای این که از مژه های مصنوعی و چهره زنانه و سن دار رها شد باید از اکستنشن استفاده کرد تا چهره طبیعی را در اختیار داشته باشیم. برای متفاوت به نظر رسیدن چشم ها٬ روش های زیادی وجود دارد. با پر کردن نواحی انتهایی پلک بالا یا همان گوشه بیرونی چشم و خالی تر گذاشتن ابتدا یا گوشه داخلی چشمان خود می توانید ظاهری گربه ای و خیره کننده را در اختیار داشته باشید که بسیاری از بانوان به خصوص بانوان جوان در مهمانی ها به دنبال این استایل هستند.

انواع اکستنشن مژه بر اساس مدل

طبیعی ، چشم باز ، چشم گربه ای ، چشم عروسکی

( طبیعی ، چشم باز ، چشم گربه ای ، چشم عروسکی )

انواع اکستنشن مژه بر اساس حجم مژه های به کاررفته

 

طبیعی ، کلاسیک ، والیوم ، مگاوالیوم

( طبیعی ، کلاسیک ، والیوم ، مگاوالیوم )

اکستنشن مژه با لیزر چگونه است؟

لیفت ابرو و لیفت پلک و لیفت مژه و لاغری و برداشت زگیل تناسلی و خیلی کارهای بهداشتی و زیبایی٬ این روزها با لیزر انجام می شود. اکستنشن مژه با لیزر یکی از روش های مدرن  است و باید در کلینیک کاشت مژه انجام شود.

چگونه از اکستنشن مژه مراقبت کنیم؟

برای  مراقبت از اکستنشن مژه می بایست آن را همیشه تمیز نگهداشت. مراقبت از آن اهمیت دارد. پرهیز از آب داغ و آلودگی و استفاده از عینک آفتابی را توصیه می کنیم. چون زمان و هزینه زیادی برای این کار صرف می شود٬ لذا اهمیت دارد که مراقبت های پوست و مو و مژه به صورت مرتب و همزمان در دستور کار بانوان جوان قرار بگیرد. شستن مژه های اکستنشن شده٬ بهتر است با شامپوهایی صورت بگیرد که PH کمی دارد. مثل شامپو بچه. شامپو بچه چون درصد قلیایی ضعیفی دارد٬ ضمن تمیز نگهداشتن مژه ها٬ آن ها را کم تر در معرض  آسیب قرار می دهد.

چگونه از اکستنشن مژه مراقبت کنیم

در هنگام  شستشو نیز آن ها را می توان با آب ولرم شست. کلا استفاده از آب داغ را زیر دوش فراموش کنید. برای پوست مضر بوده و پوست شما را آسیب پذیر و روند پیری پوست را تسریع می بخشد. بهداشت و شست و شوی مژه ها تاثیر زیادی در درخشندگی پوست و چهره بشاش شما دارد. همان اندازه که لیفت ابرو با لیزر و هایفو سبب می شود تا چهره شما باز و خندان تر و غیر عبوس باشد٬ اکستنشن درست و صحیح نیز که با مراقبت خوب انجام شود٬ تاثیر زیادی در زیبایی چهره شما دارد. زیبایی چهره رابطه مستقیمی با استایل خوب دارد.

حتما بخوانید: آشنایی با محصولات ریمل و سایه چشم DEBORAH

برای پاک کردن اکستنشن ها از کرم ها و سرم ها و شیر پاک کن ها استفاده نکنید. باعث از بین رفتن دوام اکستنشن شده و کیفیت و استحکام آن را کاهش می دهد.  بهترین توصیه آن است که این کار را ۸ هفته در میان انجام دهید تا با ترمیم منظم٬ نقش بسزایی در ماندگاری و زیبایی آن داشته باشید.

وقتی از اکستنشن مژه استفقاده کردید٬ با ریمل خداحافظی کنید.

وقتی  از اکستنشن مژه استفقاده کردید٬ با ریمل  خداحافظی  کنید. اما اگر بر  حسب عادت ریمل باز هستید! و دنیای لاکچری نمی گذارد که از ریمل و این لوازم آرایشی فاصله بگیرید٬ توصیه می کنیم که میزان مصرف روزانه و هفتگی را محدود کنید و حداقل ۲۴ ساعت پس از اکستنشن مژه از ریمل خودداری کنید. اگر واقعا نمی توانید بیخیال ریمل شوید!٬ توصیه  می شود که ریمل پر چرب را از دستور  کار خارج کنید. مخصوصا ریمل هایی که فرمولاسیون شیمایی آن ارگانیک نیست را فراموش  نمایید.

مزایای اکستنشن مژه

برای پیدا کردن مزایا یا معایب هر چیزی اعم از فرآیند های آرایشی و بهداشتی و زیبایی گرفته تا انتخاب عطر و لباس و هر چیزی در زندگی٬ به  هر حال دلایل  زیادی میتوان یافت یا بافت!

اما اگر بخواهیم به جای بافتنی ها یه یافتنی ها بپردازیم باید به این موضوع اشاره کرد که اکستنشن مژه اگر در محل استریل و توسط متخصص انجام شود و بازه های زمانی هم رعایت شود٬ می توند چهره شما را از حس خسته و عبوس رها کرده و جوان تر کند. اما به شرط و شروطی مثل اهتمام شما به سیستم های مراقبت پوست (SKIN CARE) و سبک  زندگی سالم.

مزایای اکستنشن مژه

شما با اکستنشن معمولا نیاز خاصی به آرایش های غلیظ پر هزینه و زمان بر ندارید. اما در هر سنی٬ معایب و مزایای خاص  خود را دارد و نمی توان مثل لیپوماتیک و لیفت ابرو و مژه و بوتاکس و مسائل این چنینی که این روزها افیون نسل جدید معتاد دیجیتال شده است!

برای همه حکم واحد داد. در اکستنشن مژه٬ همواره اشتباهات ریمل زدن و شیون پاک کردن و روش های طبیعی بلند کردن مژه را در نظر داشته باشید. این تصور که گفته می شود بانوانی که مژه های بلند تر دارند٬ همواره از نظر مردان باهوش و جذاب هستند٬ تصور نادرستی است.

شما با اکستنشن معمولا نیاز خاصی به آرایش های غلیظ پر هزینه و زمان بر ندارید

چگونه اکستنشن طبیعی مژه داشته باشیم؟

با مالتی ویتامین ها می توان مژه های طبیعی بلند داشت. روغن زیتون و وازلین و ویتامین E متریال این کار است. برای داشتن مژه بلند و سالم یا حتی عقل سالم!٬ باید بدن سالم داشته باشید. عقل سالم در بدن سالم است.  مژه سالم  در بدن سالم است.

پاکسازی بدن از سموم٬ گام اول  است. سموم می تواند چربی ها و شکر و قند و نمک زیاد و پرهیز از نوشیدن  آب کافی باشد. از درون بدن شروع کنید و ویتامین تراپی کنید. خشکبار و خرمای ایرانیان یک سبک غذایی جادویی است که خیلی ها از آن بی خبرند.

برای  اکستنشن طبیعی به ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و پنی سیلین طبیعی روی بیاورید که مصداق های آن: ازگیل و انار و سیب  است. اگر به دنبال ناخن و مو و مژه های خوش فرم هستید٬ نیاز ندارید خام گیاه خوار باشید! گیاهان و میوه ها در وعده های غذایی شما افزایش یابد و با پفک و نوشابه های گاز دار خداحافظی کنید.

چگونه اکستنشن طبیعی مژه داشته باشیم

مالیدن روغن آرگان و روغن زیتون و یا وازلین روی مژه ها٬ بسیار در کیفیت و رشد مژه تاثیر  گذار  است.  موادی سبب استحکام بخشی  به مژه ها مخصوصا پیش از خواب. برای بلند کردن مژه بهتر  است که VITAMIN E روی مژه بمالید و با برس ریمل تمیز٬ پخش کنید. مژه ها نیاز به برس کشیدن دارد. منظم برس  بکشید تا تمیز و خوش حالت باشد.

عوارض اکستنشن مژه

عوارض اکستنشن مژه

اکستنشن مژه می تواند با عوارض همراه باشد. برای همین جهت انجام آن باید معاینه توسط متخصص پوست و مو انجام شده و در شرایط استریل صورت بگیرد. اگر ریشه مژه شما آسیب ببیند٬ مژه جدید جایگزین آن نمی شود.  اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه ها می تواند در صورتی که توسط افراد غیر واجد شرایط انجام شود٬ مشکل آفرین باشد و سلامتی چشم را تهدید کند.

کنده شدن مژه های طبیعی از خطرات اکستنشن بوده که معمولا بانوان به خصوص بانوان جوان از آن بی اطلاع هستند. اگر به دفعات اکستنشن انجام شود٬ مژه های طبیعی آسیب دیده و شاهد ریزش آن هستیم. مخصوصا که سبک زندگی غیر سالم با رژیم غذایی پر چرب و پر کالری و نوشیدن میزان ناکافی آب در طول روز هم می تواند تهدیدی غیر مستقیم برای سلامت ریشه مژه ها باشد.

با آسیب دیدن ریشه ها٬ امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه به صورت مداوم و مستمر و بدون فاصله زمانی انجام شود٬ ریشه مژه های شما در معرض تهدید قرار خواهد گرفت. لذا توصیه می شود که از اکستنشن متعدد در فاصله زمانی کوتاه اکیدا پرهیز شود.

چسب هایی که در کاشت مژه استفاده می شود٬

توجه داشته باشید که ریزش مژه ها در صورتی که به صورت طبیعی انجام نشود٬ در بیست و چهار ساعت پس از انجام اکستنشن طبیعی بوده و نگرانی ندارد. البته چسب هایی که در کاشت مژه استفاده می شود٬ معمولا باعث آلرژی در بانوان جوان شده و اگزمای دور چشم  را سبب می شود. پف کردگی و سیاهی دور چشم اگر طبیعی باشد میتواند با کانسیلرها جبران شود. اما انتخاب نوع کانسیلر و میزان مصرف بهتر است زیر نظر پزشک متخصص پوست انجام شود.

معمولا اکستنشن ربطی به گل مژه ندارد.  آلوده بودن دست شخصی که اکستنش انجام می دهد نیز می تواند موجب بروز عفونت های لبه پلک و مژه شود. لذا بانوان جوان دقت کنند برای جلوگیری از عوارض احتمالی کاشت مژه٬ از انجام این کار در مکان هایی که صلاحیت قانونی و فنی ندارند اجتناب کنند.

جهت اطلاع علاقمندان اکستنشن مژه

زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر ۸ هفته است و استفاده مکرر از مژه های مصنوعی در بلند مدت به مژه های طبیعی فرد آسیب زده و موجب ریزش مژه های طبیعی می شود که معمولا برگشت ناپذیر است. استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن  مژه است اما همین مژه مصنوعی هم  می تواند به مژه ها و منافذ و فولیکول های مو آسیب زده و ایجاد التهابات پوستی در لبه پلک و مژه شود. اگر برای اضافه کردن مژه٬ چسب استفاده می  کنید نباید موجب  کنده شده مژه های اصلی باشد.

جهت اطلاع علاقمندان اکستنشن مژه

  • عمر مفید اکشتنشن مژه حدود ۸ هفته است که با ریزش طبیعی مژه آن هم می افتد.
  • تعداد مژه هایی که برای بانوان برای اکستنشن در نظر گرفته می شود بستگی به چگالی مژه و حجم چشم و پلک دارد. مژه مصنوعی روی مژه طبیعی به کار می رود و بنابراین این کاشت مژه به عوامل مختلف بستگی دارد.
  • بلندی مژه مصنوعی نباید از دو برابر مژه طبیعی بیش تر باشد تا چهره عروسکی و فانتزی پیدا نکنید. مخصوصا اگر مژه ضعیف دارید باعث ریزش ان می شود.
  • اگر پوست حساسی دارید توصیه می کنیم که چند عدد مژه کاشته و اگر مشکل پوستی پیدا نکردید پس از چند روز بقیه فرآیند را زیر نظر یک فرد ماهر انجام دهید.
  • از خاراندن چشم و مژه ها و مالیدن آن خودداری کنید.
  • بهتر است افرادی که کاشت مژه دارند٬ از سونای خشک و بخار پرهیز کنند.
  • وقتی زیر دوش می روید مراقب فشار آب مستقیم روی صورت باشید.
  • اگر مژه های بلند دارید و پر پشت است٬ فقط  به خاطر  تصاویر و آگهی اینستاگرامی دنبال این کار نباشید. اکستنشن مژه به افرادی توصیه می شود که طول مژه کم تر از ۳ میلی متر داشته باشند.
  • کاشت مژه باید توسط افراد ماهر با وسایل استریل انجام شود. چون گاها مشاهده می شود که مژه های پلک بالا و پایین به هم می چسبد که سبب  کنده شدن مژه طبیعی خواهد شد.
  • مراقب باشید که چسب در فرآیند EXTENSION وارد محوطه چشم نشده و آلرژی ایجاد نکند. حتما در فرآیند٬ چشمان خود را بسته نگهدارید. این چسب  ها زمینه ساز اگزما هستند.
  • چسب مژه مصنوعی باعث التهاب پوستی می شود. اگر به چسب حساسیت دارید و دچارعفونت لایه نازک بالای چشم هستید به پزشک متخصص پوست و چشم مراجعه کرده و از خود درمانی اینترنتی پرهیز کنید. این چسب ها معمولا مواد سرطان زا دارد.
  • از تعدد اکستنشن خودداری کنید تا تنش فشاری  زیادی به پیاز  مژه شما وارد نشود. چرا که احتمال  داردکه مژه های طبیعی را از دست بدهید. به دلیل  تعداد بالای تک مژه ها و استحکام بیش  تر چسب٬  فشار زیادی  به پلک وارد می شود.
  • همان طور که در این گفتار لوکس تهران گفتیم٬ روی مژه مصنوعی ریمل نزنید. التهاب چشم را بالا برده و پرخونی  در چشم و خارش چشم را به دنبال دارد. در این حالت فوری به پزشک چشم و پوست مراجعه کنید نه پزشک عمومی!

کاشت مژه توسط چسب مخصوصی باید انجام شود

(لیفت مژه)

  • کاشت مژه توسط چسب مخصوصی  باید انجام شود که مجوز سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت داشته باشد. مراقب مژه مصنوعی یک بار مصرف  باشید. طریقه استفاده آسان است اما کیفیت ها معمولا مورد قبول  نیست.
  • به جای اکستنشن مژه به دنبال روش های طبیعی بلند کردن مژه باشید. استفاده از پروتئین ها و جگر و سویا و قارچ را جدی بگیرید. حبوبات و زیتون و آوکادو یک معجون  شگفت انگیز است.

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه سبب می شود که مژه شما حالت طبیعی داشته باشد. بلند تر و تیز تر بوده و به  نسبت فر مژه ها بهتر است. چون فر مژه ها سبب خم کردن و شکنندگی مژه می شود و موقتی است. لیفت مژه فرآیندی است که ظرف یک ساعت انجام می شود و مثل اکستنشن مژه حدود ۶ تا ۸ هفته زمان دارد.  مراقبت خاصی نیاز ندارد و تماس با آب هم  برایش مشکل ساز  نیست.

لیفت مژه سبب می شود که مژه شما حالت طبیعی داشته باشد

از همه کرم  ها می توانید پس از لیفت مژه استفاده کنید. اگر یک ریمل  خوب  داشته باشید که چه بهتر. باید توجه داشته باشید که لمینت مژه یعنی استفاده از ریمل برای براق کردن مژه٬ برای ظاهری زیبا و رویایی یکی از راه حل های موجود برای مژگانی خیره کننده است.  لمینت مژه یک روش کامل است که در آن از مواد ترکیبی و تقویتی استفاده می شود. لمینت مژه یعنی استفاده از موادی از جنس کراتین که ۲ تا ۱۰ ماه ماندگاری دارد و روی مژه قرار میگیرد و سبب بلندی و ضخیم  تر شدن مژه می شود.

لیفت مژه هم عوارضی دارد

لیفت مژه (رنگ کردن مژه با مواد + فر کردن مژه + حالت دادن مژه) هم عوارضی  دارد. چسبی که در این فرآیند استفاده می شود موقتی  است و به مژه معمولا آسیب خاصی نمی زند. معمولا هم از فرمولاسیون شیمایی برخوردار نیست و حالت خمیری دارد. بهتر است تا ۴۸ ساعت پس از لیفت مژه از شست و شوی صورت یا بخار کردن آن پرهیز  شود. قیمت لیفت مژه از  قیمت اکستنشن مژه کم تر است. پیش از  انجام لیفت مژه یا اکستنشن مژه یا لمینیت مژه با مشاوران حرفه ای رایزنی کنید.

فرق لیفت مژه با لمینت مژه چیست

فرق لیفت مژه با لمینت مژه چیست؟

لمینت مژه٬ ضخیم کردن و رنگ مژه بعد از فرآیند لیفت مژه است. تقویت کردن با ویتامینه ها و کراتین انجام می شود. بنابراین لیفت مزه با لمینیت مژه فرق دارد. برای  حالت دادن به مژه های صاف و بی حالت  بهتر است از لمینیت استفاده شود که شامل مراحل ۵ گانه ای مثل: پاکسازی مژه و پروتئینه کردن٬ افزایش طول٬ پر کردن ساقه با کراتین٬ رنگ آمیزی مژه و فیکس تقویت مژه با سرم است.

لمینت برای مژه صاف مناسب است در مقایسه با لیفت مژه٬ هیچ  چسب و مژه اضافی نیاز ندارد و فرایند ترمیمی هم  نیاز نخواهد داشت.

تفاوت لیفت مژه با لمینت مژه و اکستنشن مژه

تفاوت لیفت مژه با لمینت مژه و اکستنشن مژه

این ۳ موضوع در حوزه زیبایی مژه با هم فرق دارند. همان طور که در این گفتار گفتیم:

  • در لمینت مژه و لیفت مژه٬ مژه به صورت طبیعی بلند می شود. اما در اکستنشن با تار مصنوعی بلندمی شود.
  • از تفاوت این ۳ موضوع با هم٬ استفاده از چسب و مواد خارجی روی مژه است.
  • لیفت مژه معمولا یک فرآیند درمانی است و عوارض جانبی معمولا ندارد. اما اکستنشن فرآیندی زیبایی است و نه درمانی.
  • اکستنشن با کراتین انجام نمی شود در حالی که در لیفت و لمینت انجام می شود.
  • لیفت مژه یک روش شیمیایی نیست و اثرات مخرب اکستنشن هم ندارد. تا ۳ ماه هم ماندگاری دارد.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس بیوتی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن