پوست و زیبایی کرجمو

ماسک مو برای رشد سریع مو

معرفی انواع ماسک موهای خانگی

گیسوان پرپشت و بلند و البته شفاف و سالم نشان زیبایی و توجه به سلامت و ظاهر است و همه افراد اعم از مرد و زن تمایل دارند که گیسوان زیبا و پرپشت داشته باشند. استفاده از ماسک مو برای رشد سریع مو و مراقبت از آن بسیار ضروری است. برای دستیابی به این منظور باید مراقبت های خاصی صورت گرفته و البته پرهیز هایی هم در نظر گرفته شود .

برخی افراد به طور ژنتیکی و وراثتی مو های خوب و زیبا و پرپشتی دارند و فقط باید به خوبی از آنها نگهداری نماید ، در مقابل افرادی هم هستند که از این موهبت بهره کمتری برده اند و باید صبر و حوصله به خرج داده و با استفاده از مراقبت های لازم مانند داروهای تجویز شده یا ماسک های خانگی به هدف خود برسند .

ماسک مو برای رشد سریع مو و مراقبت از آن

( ماسک مو برای رشد سریع مو و مراقبت از آن )

انواع ماسک مو برای رشد سریع مو

به طور کلی در بحث زیبایی اعم از پوست و گیسوان و تناسب اندام ، تلاش و پشتکار و حوصله به خرج دادن حرف اول را می زند و بعد هم استفاده از مشاوران متخصص نشانه ذکاوت و توجه به ظاهر است. اگر می خواهید اعتماد به نفس خوبی داشته باشید قبل از هر کسی باید خودتان به ظاهر و سلامتی شخصیتان توجه نشان داده و برای آن وقت بگذارید.

اگر شخصی خودش را دوست نداشته باشد دیگر نباید انتظار توجه و نگاه زیبا از طرف دیگران هم داشته و از آنها بخواهد که این کار را برایش انجام دهند. در ادامه راه کارها و ماسک مو برای رشد سریع مو هایتان را به شما معرفی می کنیم که باعث پرپشت شدن گیسوانتان خواهد شد .

با موهایتان به مهربانی رفتار کنید

برخی افراد عادت دارند وقتی به حمام می روند و یا اینکه گیسونشان را برس می کنند این کار را با شدت و فشار زیادی انجام می دهند و گمان می کنند اگر این کار را با آرامش و به آرامی انجام دهند آنها تمیز نخواهند شد.

این اولین اشتباه است که هر کسی ممکن است انجام دهد. شسشتوی سریع و با فشار زلف ها و اصطلاحا چنگ زدن انها در حمام باعث می شود ریشه هایشان سست شده و به مرور ریزش نماید و از حجم و تعداد آنها کاسته شود و بعد از مدتی بدون اینکه متوجه شوید می بینید سرتان خالی شده است. پس اگر جزو این دسته افراد هستید از همین لحظه این کار را کنار بگذارید و با زلف هایتان مانند یک کودک ظریف و حساس رفتار کنید .

ماسک مو برای رشد سریع مو با زلف هایتان به مهربانی رفتار کنید

به موهایتان رسیدگی کنید

منظور از رسیدگی این نیست که حتما باید وقت زیادی صرف کرده یا هزینه های گزافی رو دست خودتان بگذارید . منظور از رسیدگی بررسی و توجه به گیسوان بوده به طوری که به محض مشاهده هرگونه نارسایی و بیماری روی آنها به درمان بپردازید. مثلا گاهی موها دچار موخوره میشوند و از انتها شاخی شده و خشک می گردند . در یک چنین حالتی اگر زود متوجه شوید می توانید با کوتاه کردن انتهای آنها سلامتی را به زلف های زیبایتان برگردانید . برای کوتاه کردن انتهای زلف و از بین بردن لبه های شاخی شده حدودا باید ۶ تا ۸ میلیمتر کوتاه نمایید تا دوباره جان گرفته و شروع به رشد کنند و برای تقویت دوباره موهایتان از ماسک های خانگی ساده ای برای رشد و پرپشت شدن مو استفاده کنید.

شانه کردن مو و ماسک مو برای رشد سریع مو

حتما بخوانید : معرفی بهترین های ماسک مو خانگی

از انواع ماسک مو برای رشد سریع مو استفاده کنید

استفاده و درست کردن ماسک های خانگی کمی وقت برده و نیاز به حوصله دارد ولی واقعا تاثیر گذار و بهبود دهنده است و در بسیاری مواقع بیماری های مو را کاهش داده یا حتی به طور کامل از بین می برد برای همین ما در ادامه تعداد زیادی ماسک مو برای رشد سریع مو های شما معرفی می کنیم.

انواع موی لطیف ماسک مو برای رشد سریع مو

ماسک تخم مرغ برای رشد سریع موها معجزه می کند

اگر می خواهید گیسوانتان به سرعت باد رشد کند و مشکلاتی مانند زبری ، خشکی و کم آبی آنها برطرف شود تخم مرغ را فراموش نکنید. برای این ایرادات سفیده تخم مرغ بهترین دارو درمان است .

سفیده تخم مرغ را جدا کرده و کمی بهم بزنید و به ارامی آن را روی پوست کف سر ماساژ دهید تاکاملا به عمق و ریشه نفوذ کند. برخی معتقدند زرده تخم مرغ هم برای این کار بسیار مفید است ، در هر صورت تخم مرغ می تواند ماسک بسیاری خوبی برای رشد سریع موها باشد، چون دارای سدیم ، پتاسیم و گوگرد و منیزیم و پروتیین فراوانی بوده و به طور کامل زلف ها را تغذیه کرده و انها را قوی و شاداب و نرم و لطیف خواهد کرد .

ماسک مو برای رشد سریع مو تهیه شده از تخم مرغ

(ماسک مو برای رشد سریع مو با استفاده از تخم مرغ)

برای رشد سریع موها از سیر استفاده کنید

سیر خواص درمانی بسیار خوبی داشته و بسیاری از بیماری های پوستی و بیمارهای قارچی موها را درمان می کند . علت این موضوع وجود آلسین و ویتامین E و مس در ان بوده که کمک می کند ریزش زلف ها متوقف شده و رشد آنها تسریع شود و بعد از یک بازه زمانی کوتاه نتایج رضایت بخشی در بر خواهد داشت ، فقط کافی است مقدار سیر را خیلی خوب له کنید و بعد آن را روی پوست سر بمالید. البته ممکن است پوست را بسوزاند برای جلوگیری از این امر می توانید یک مقدار خیلی کمی به آن عسل اضافه کنید .

روش دیگری که می توانید از سیر به عنوان ماسک مو برای رشد سریع مو استفاده کنید ترکیب آن با روغن زیتون و جوشاندن آن است. مقدار سیر و روغن زیتون طبیعی را بگذارید بجوشد و بعد از سرد شدن ، سر خود را با آن ماساژ دهید و بگذارید برای نیم ساعتی بماند و بعد با یک شامپوی ملایم آن را بشویید .

ماسک مو سیر

( ماسک مو برای رشد سریع مو ؛ از سیر غافل نشوید )

از ماسک آبلیمو برای رشد سریع موها استفاده کنید

گیسوانی که خیلی چرب هستند ریزش آنها هم بیشتر است ، بنابراین باید اول چربی اضافه زلف ها را گرفته و بعد با استفاده از ماسک های دیگر رشد انها را تسریع کنید. ابلیمو به مقدار زیادی انواع ویتامین ها B  از ۱ تا ۱۲  را داشته و علاوه بر آن سرشار از انتی اکسیدان است . فولیک اسید هم یکی دیگر از مواد مغذی در ابلیمو بوده که برای رشد سریع موها بسیار موثر می باشد . ابلیمو جریان خود را در رگهای پوست سر افزایش داده و ان را منظم می کند در نتیجه از ریزش گیسوانتان جلوگیری می نماید .

یکی از انواع ماسک مو برای رشد سریع مو ، آبلیمو می باشد که برای درست کردن آن مقداری آبلیمو را با روغن نارگیل و روغن زیتون مخلوط کرده و بهم بزنید و سر و پوست ان را با این ماسک ماساژ دهید. این کار را می توانید هفته ای یکبار انجام دهید . برای شستن موها از شامپوهای قوی شیمیایی و فشار استفاده نکنید و این کار را به آرامی انجام دهید .

ماسک آبلیمو برای موهای نرم و بلند و ماسک مو برای رشد سریع مو

( ماسک مو برای رشد سریع مو ؛ ماسک آبلیمو )

از ماسک سیب زمینی برای رشد سریع موها استفاده کنید

سیب زمینی سرشار از هیدروکربن و نشاسته است و باعث تقویت و نرم لطیف شدن زلف ها میشود. برای همین می توانید از آن به عنوان یک ماسک خانگی استفاده نمایید.

برای درست کردن این ماسک یک عدد سیب زمینی متوسط را داخل غذاساز به طور کامل له کنید و بعد یک عدد سفیده تخم مرغ و مقدار کمی عسل به ان اضافه نمایید و خوب بهم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند . چند دقیقه بگذارید این مخلوط به حال خود بماند . به به ارامی و به نوک انگشتان آن را روی پوست سر بمالید و بگذارید برای یک ساعت کاملا به خورد گیسوان و پوست سر برود. برای شستن ان هم سعی کنید از شامپو های تقویت کننده استفاده کنید .

این ماسک را می توانید هفته ای دو بار تهیه کرده و استفاده کنید قطعا نتایج مطلوبی خواهید گرفت.

ماسک سیب زمینی ماسک مو برای رشد سریع مو

( ماسک مو برای رشد سریع مو ؛ ماسک سیب زمینی )

برای رشد سریع موها از آلوئه ورا استفاده کنید

این گیاه سرشار مواد مغذی و مفید است و برای درمان و بهبود خشکی و ناراحتی های پوستی هم بسیار مفید می باشد . آلوئه ورا PH پوست را متعادل کرده و آنزیم های مفید بسیاری دارد . آلوئه ورا فیلوکول های گیسوان را تقویت کرده و آنها را مسدود می نماید و به هیمن طریق مانع ریزش آنها میشود . علاوه بر آن سلول های مرده را بیرون کشیده و کلاژن های پوست را وادار به ساختن سلول های تازه و جوان می کند.

ماسک موی آلوئورا

برای درست کردن این نوع ماسک مو برای رشد سریع مو ، فقط کافی است مقداری از آن را به طور کامل له کرده و به کف سر بمالید و بگذارید برای یک ساعت بماند و بعد با آب ولرم بشویید .

از روغن خردل و برگ حنا برای رشد سریع موها استفاده کنید

از قدیم ایام حنا به عنوان تقویت کننده زلف ها و زیباتر و نرم لطیف کردن انها مورد استفاده قرار می گرفت و هنوز هم عده زیادی به همین منظور از آن استفاده می کنند.

برای درست کردن ماسک حنا مقداری روغن خردل را در ظرف آلومینیومی ریخته وبگذارید به جوش آید ، بعد برگهای حنا را داخل آن بریزید تا با هم بجوشند تاجایی که برگ های حنا شروع به سوختن نمایند . در همین زمان ظرف را از روی گاز بردارید و مخلوط را صاف نماید و عصاره صاف شده حنا و روغن خردل را به کف سر بمالید.

ماسک مو حنا

( ماسک مو برای رشد سریع مو تهیه شده از حنا )

تکرار این عمل برای چند بار بیمارهای گیسوان را به طور کامل از بین برده و انها را قوی و شاداب و نرم لطیف می کند. البته حنا مقداری رنگ هم زلف ها می دهد که اگر می خواهید مشکلتان برطرف شود باید با آن کنار بیایید .

استفاده سرکه سیب برای رشد سریع موها

یکی دیگر از انواع ماسک مو برای رشد سریع مو ها ، سرکه سیب است که تاثیر فوق العاده دارد . سرکه سیب فولیکول های زلف ها را مسدود کرده و از ریزش آنها جلوگیری به عمل می اورد ، علاوه بر آن PH پوست را هم متعادل می کند .

برای درست کردن ماسک  سرکه سیب، مقداری از آن را با آب مخلوط کرده و سر خود را با آن بشویید . البته بگذارید برای نیم ساعتی این ترکیب روری سر بماند تا تاثیر بیشتری داشته باشد .

ماسک موی سرکه سیب

از ماسک پیاز برای رشد سریع موها استفاده کنید

پیاز از جمله مواد غذایی است که ممکن است خیلی آن را دوست نداشته باشند و حتی برخی ان را در غذاهای خود هم استفاده نمی کنند ، اما باید بدانید پیاز مواد مغذی فوق العاده ای دارد و برای جلوگیری از ریزش و رشد سریع گیسوان بسیار مفید است .

پیاز مقادیر زیادی سولفور داشته که پوست را وادار به ساختن کلاژن کرده و همانطور که می دانید کلاژن ها هم برای درست شدن سلول های جوان و جدید ضروری می باشند.

برای درست کردن ماسک پیاز  ، مقدرای پیاز را داخل غذاساز کاملا له کرده تا عصاره ان خارج شود و بعد ان را صاف نمایید و کف سر را با این عصاره ماساژ دهید .

ماسک مو برای رشد سریع مو بلند کردن مو در 21 روز

( ماسک مو برای رشد سریع مو تهیه شده از پیاز )

البته پیاز به خاطر حالت اسیدی که دارد حتما پوست را می سوزاند. برای کاهش این موضوع می توانید کمی عسل یا روغن زیتون به آن اضافه نمایید تا پوست سر ملتهب و قرمز نگردد و زیاد هم نگذارید که روی سر بماند و بعد از ماساژ دادن و چند دقیقه ماندن ماسک را بشویید .

از دم کرده های گیاهی برای رشد سریع موها استفاده کنید

گیاهانی مانند رز ماری ، نعناع ، گزنه ، بابا ادم ، گیاه دم اسبی ، مریم گلی و برخی دیگر برای رشد سریع و جلوگیری از ریزش زلف ها بسیار موثر هستند . این گیاهان فولیکول ها را تقویت کرده و انها را مسدود می کنند و طی همین فرایند مانع از ریزش می شوند.

چای سبز هم همین خاصیت را داشته و علاوه بر ان به دلیل داشتن پلی فنول ها بیماری های قارچی و ضعف و سستی ریشه های گیسوان را از بین می برد و گردش خون کف سر را بهبود می بخشد و آن را منظم می کند .

مووهای قهوه ای جذاب ماسک مو برای رشد سریع مو

برای درست کردن این ماسک گیاهانی را که نام بردیم مانند چایی ، درون قوری ریخته و روی انها اب جوش بریزید و بگذارید به طور کامل دم بکشند و عصاره آنهاخارج شده و با هم مخلوط گردد . دم کرده به دست اماده را روی سر بریزید و سر را با ان شسته و ماساژ دهید و بگذارید برای نیم ساعتی بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

قبل از استفاده از هر ماسکی از تمیز و پاکیزه بودن سر مطمئن شوید تا تاثیر ان بیشتر شود .

مواد غذایی مصر ف کنید که اسید چرب امگا ۳ داشته باشد

امگا ۳ به دلیل خواص ضد التهابی مشکلات فولکول را حل کرده و از ریزش گیسوان جلوگیری می کند مواد غذایی مانند ماهی ، میگو ، روغن زیتون ، بذر کتان ، گردو و کدو حلوایی حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ هستند که با خوردن انها می توانید امگا ۳ مورد نیاز بدنتان را تامین کنید و باعث رشد و تقویت زلف ها شوید .

مواد غذایی امگا 3 لطافت مو ماسک مو برای رشد سریع مو

( تاثیر امگا ۳ برای رشد سریع مو )

برچسب ها

39 Comments

    1. من هرچی گفتید به موهام زدم موهام لخت بود الان شده یه مویه خشک وز پفپفی آب پیاز خوبه ولی بو گند میده من ۱ ماهه از ژل الورا استفاده میکنم عالیه موهام دوباره برگشت ژل الورا رو به مدت نیم ساعت تا یکساعت بزارید رو موهاتون باشه اگه دیدین یکم خشک شده موهاتون فورا آبکشی کنین و بعد میتونید از شامپو سر برای شستشوی سر استفاده کنید موهای من با ژل الورا هم بلند شد هم نرم و لخت هفته ای دوبار این کار رو انجام بدید عالیه و قبل از خواب از روغن گیاهی استفاده کنید و ببافید اینکار رو توی یکماه انجام بدید متمعن باشین پشیمون نمیشین

  1. آب پیاز بوش تا سه هفته منو خفه کرد حتی حموم هم رفتم بازم بوش میومد ولی اون یکی روش ها خوب بود

  2. من از این ماسک استفاده میکنم خیلی خوبه
    روغن بادام روغن زیتون روغن یا قرص کرچک سس مایونز یه پنس نمک یه ق غ آبلیمو قرص ویتامین ای و امگا۳ و آ اس آ و ال دی و تخم مرغ آب سیب زمینی و آب پیاز ونوشابه مشکی و شیر پرچرب همه رو قاطی میکنم و مثل رنگ مو میزنم به موهام بعد دوساعت میشورم با شامپو معمولی….

  3. کدوم ماسک از همه زودتر جواب میده؟؟ پیاز بوش اذیت نمیکنه؟بوش رو موها میمونه؟از بین این ماسکا کدوم رو پیشنهاد میکنین؟؟لطفا جواب بدین

    1. ماسک تخم مرغ از همه بهتره موهای من روی شونه هام بود از تخم مرغ استفاده کردم بعد ۶ ماه آومد روی باسنم

  4. راهکاراتون عالی بود ولی نباید توقع داشته باشیم تویه ماه ۱۰٫۲۰سانت رشد بکنن:'(

  5. این روش ها فقط واسه خانوم ها تاثیر داره؟!برای آقایان هم میشه استفاده کرد؟؟؟؟؟؟

  6. تاثیر آب پیاز خوبه ولی بوش تا چند هفته میمونه منکه تا ی مدت حالم از بو پیاز بهم میخورد

  7. منکه زیاد خودمو اذیت نمیکنم. هفته ای یک یا دوبار نیم ساعت تا یکساعت قبل حمام به ربشه موهام روغن نارگیل اصل میزنم و ماساژ میدم.(اینکه گفتم اصل بخاطر اینه که اکثر جاها پارافین قاطی میکنن از جای معتبر بخرین) غیر از تقویت، شفاف و خوشبو هم میشه. موهام لخت و بلنده. آخه چرا تو اینهمه راه آدم پیاز بزنه برای تقویت موهاش به این قیمت که بوی گند بده همیشه؟!😁

  8. رشد سریع مو ها تو یه مدت زمان کم امکان پذیر نیست این تجربه منه که هر چی بگین به مو هام زدم اما عزیزان آب پیاز واقعا تاثیر گذار هست اما بوش خیلی خیلی خیلی طاقت فرساس بنظرم اگح چند هفته پشت سر هم بزارین کلن تا یه ماه موهاتون بو پیاز میده 🤢 ولی پیشنهاد من اینه که سعی کنیم دیر به دیر موهاتون رو بشورین مثلا اگح موهاتون چربه هفته ای سه بار یا اگح معمولی دو بار من خودم هر روز میرم حموم اما موهام رو میزارم تو کلاه و حمام میکنم موهاتون رو روزی یه بار بیشتر شونه نکنید سعی کنید همیشه موهاتون رو ببافین شب ها اندازه چند قطره روغن گیاهی بزنین به موهاتون ببفاین و بخابین شامپو خاصی با ویژگی های خاص استفاده نکنید من گرونترین شامپو های خارجی رو استافده کردم اما الن بنظرم شامپو تخم مرغی بهترین گزینس 😂😂 مواد شیمیای سشوار اتو مو ممنوووووع موهاتون رو ت حوله اصلا اصلا نپیچید و فقط هفته یک بار از یه ماسک مو استفاده کنید : تخم مرغ، روغن نارگیل ق غ، روغن کرچک ق غ، خیلی کم پودر قهوه، عسل ق چ میخاین ماسک رو بزارین اول به یه چیز تیز به فاصله های کم فرق سرتون رو باز کنین با قطره چکان از مواد بریزیم ماساژ بدین و به همین ترتیب کل موهاتون رو و اگح موادی باقی موند بزنید به ساقه موهاتون از حمام میاید بیرون هم من بر اساس تجربیا یه سرم مو هست مارک بدلب یا گودورچو قیمتش بالا هس ولی غلیظ و گیاهی هست از اون استفاده کنین خلاصه به موهاتون اهمیت بدید ❤ امیدوارم که این مطالب بدردتون بخوره من چون دغدغه بزرگم مو هام بود فک کنم شما هم نیاز دارین و یه تومار نوشتم ولی خب ولقعا چیزای که گفتم تاثیر داره و تجربه کردم ☺️🤗

  9. من یه پیاز متوسط با تقریبا یک قاشق غذا خوری روغن رزماری مخلوط کردم بعد با شامپو مخلوط کردم ماساژ دادم گذاشتم ۱۵ دقیقه رو سرم بمونه خیلی خوب بوده اصلا هم بو نمیده فقط خوب آب کشی کنید با آب ولرم رو به سرد ۲ بار در هفته من خودم تازه استفاده کردم احساس میکنم که خوب بوده

  10. سلام
    من تو یه پیجی خوندم که عصاره ی پیاز خیلی خوبه ولی اونجا داخل آب پیاز روغ کرچک و روغن نارگیل هم ریخته بودن
    بعد هم واسه ی بوی بد پیاز گفته بودن که چند قطره آبلیمو به شامپوی مصرفی تون بزنید بوی پیاز رفع میشه

  11. آب پیاز خوبه ولی بوی گندی داره
    من از آلمان بهترین صابون مو خریدم با مبلغ ۲۰۰ هزار تومن مو هم هم رشد کر هم پر پشت شد ❤❤❤

  12. سلام سبوس و اب برنج بهترین روش رشد مو هستش من استفاده کردم عالی بود البته باید نوک موهارو ب طور مرتب دو سه هفته ایی یه بار کوتاه کنید
    واقعا نتیجه میگیرید من که واقعا نتیجه گرفتم

  13. تخمه مرغ بوش نمیره اصن هر چی میشوری
    پیازم بوش میمونه میتونین با روغن زیتون مخلوط کنین بوش یکم بهتر بشه ولی بوش کامل از بین نمیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن