پوست و زیبایی کرجمو

درمان موی چرب با ماسک موی خانگی

معرفی ماسک های خانگی برای درمان موی چرب

داشتن موهای زیبا و پرپشت و درخشان یکی از ملاک های زیبایی و جوانی محسوب میشود ، افرادی که  گیسوان زیبایی دارند بخش زیادی از مسیر زیبایی را پیموده اند و این امر در زنان و مردان هم تفاوتی ندارد و به یک میزان اثر بخش است. البته در مردان این موضوع اهمیت بیشتری دارد چون ملاک زیبایی در زنان می تواند چشم ، ابرو و صورت و بینی هم باشد اما اغلب مردانی که از این خصیصه برخوردار هستند جذاب تر به نظر می رسند .

این فاکتور مهم در زیبایی می تواند در انواع مختلف خشک یا چرب و یا معمولی وجود داشته باشد. نوع خشک آن بیشتر شکننده و شاخی بوده و درخشندگی کافی ندارد و انواع چرب دچار ریزش و شوره شده و زیبایی خود را از دست می دهند . برای همین کسانی که مو های چربی دارند اغلب از ریزش آن و شوره بیش از حد شکایت کرده و بیان می کنند گاهی دچار خارش هم میشوند.

برای درمان موی چرب و کم کردن چربی اضافه و به تعادل رساندن آن علاوه بر اینکه می توان از داروهای مخصوص اسفاده کرد ، استفاده از شامپو و شوینده های مناسب هم اهمیت دارد. اگر دچار این مشکل هستید حتما برای انتخاب یک شامپوی خوب با یک پزشک مشورت کنید . برخی ماسک ها و مواد مغذی طبیعی هم می توانند این مشکل را تا حدودی حل نمایند .

ما در این مطلب برای درمان موی چرب ، به ماسک ها و مواد مغذی طبیعی اشاره می کنیم که می توانند چربی پوست سر را تا حدود زیادی کاهش دهند .

درمان موی چرب

ماسک مو کشک برای موهای چرب

کشک مانند ماست کلسیم زیادی داشته و علاوه بر آن رطوبت کافی برای بدن و پوست را تامین می کند و یکی از راه های درمان موی چرب است. برای درست کردن این ماسک مقداری کشک را به خوبی با آب له و نرم کنید و بعد با مقداری عصاره لیمو تازه و جوش شیرین مخلوط کنید و خوب به هم بزنید. برای اینکه تاثیر بیشتری داشته باشد به ارامی و با نوک انگشت آن را روی کف سر بمالید و تارهای موهایتان خود را با این ماسک ماساژ دهید و بگذارید برای ۳۰ دقیقه روی سر بماند .

برای شستن این ترکیب از شوینده های شیمیایی استفاده نکنید . سعی کنید با آب ولرم و کمی شوینده طبیعی برای  شستن آن استفاده کنید . کاربرد این ماسک دو یا سه بار در هفته کمک می کند زلف هایتان چربی کمتری داشته و شفاف و درخشان به نظر برسند .

البته باید توجه داشته باشید از کشک های صنعتی که دارای نگهدارنده هستند استفاده نکنید ؛ چون ممکن است عوارض خاصی برایتان بوجود اورد . کشک را از محل هایی که به صورت طبیعی درست می کنند تهیه کنید و با عصاره لیمو تازه مخلوط نمایید . لیمو چربی اضافه پوست را بیرون کشیده و آن را از بین می برد .مو خوره و درمان موی چرب

( درمان موی چرب با استفاده از کشک )

ماسک تخم مرغ برای درمان موی چرب

تخم مرغ معجون زیبایی و لاغری و تناسب اندام است . اگر قبول ندارید برای یک ماه رژیم تخم مرغ بگیرید . البته منظور از رژیم تخم مرغ خوردن آن در وعده صبح و عصر و شب نیست ؛ منظورمان این است که شما فقط یک ماه یک روز درمیان صبح ها یک یا دو عدد تخم مرغ ابپز بخورید ، تاثیر شگفت انگیز آن را در کاهش وزن و لاغری و تناسب اندام خواهید دید و متوجه خواهید شد چطور سبب کاهش اشتها میشود .

در مورد زیبایی مو و صورت و پوست هم تخم مرغ همین خاصیت را دارد. تخم مرغ سرشار از پروتیین بوده و کلاژن سازی را تسریع میکند . برای اینکه چربی موهایتان کاهش پیداکند ، دو عدد تخم مرغ را خوب بهم بزنید و یک امپول ویتامین B1 و B6 را شکسته و مواد داخل آن را با تخم مرغ ترکیب نماید و بهم بزنید . این ماسک مو برای موهای چرب استفاده می شود . ماسک را روی پوست سر بمالید و بگذارید برای ۱۵ دقیقه بماند شستن تخم مرغ از روری زلف ها کمی سخت است و باید برای این کار از یک شوینده ملایم و اب ولرم استفاده کرده و حوصله بخرج دهید تا ضمن شستن موهایتان اسیب نبیند .

درمان موی چرب با تخم مرغ

( ماسک تخم مرغ راهی برای درمان موی چرب )

ماسک جعفری و سرکه برای موهای چرب

جعفری ، ویتامین و آنتی اکسیدان های فراوانی دارد و برای تقویت پوست و زلف ها بسیار موثر و مناسب است . برای درست کردن این ماسک مقداری جعفری را داخل غذاساز خوب له کنید و بعد مقدار خیلی کمی روغن کرچک و سرکه سیب به ان اضافه کنید.  سرکه سیب به دلیل اینکه خاصیت اسیدی دارد یکی از راه های درمان موی چرب است که باعث می شود چربی های اضافه از بین برود .

مخلوط سرکه سیب و جعفری را روی پوست سر مالیده و خوب ماساژ دهید و بعد بگذارید برای نیم ساعت بماند . جعفری هر چقدر بیشتر له شود و نرم تر باشد و عصاره ان خارج شده باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت .

جعفری و درمان موی چرب

ماسک موز و عسل برای موهای چرب

موز به دلیل اینکه مقادیر زیادی پتاسیم و سدیم دارد ، هم برای پوست های چرب و هم برای درمان موهای چرب بسیار مناسب است و شما می توانید با استفاده از آن ماسک های متنوع و زیادی درست کرده و استفاده کنید . برای درست کردن این ترکیب مقداری موز را خیلی خوب له کنید و بعد کمی روغن زیتون و روغن نارگیل و عسل به آن اضافه نمایید و خوب به هم بزنید و آن را روی پوست سر و تارموهایتان را ماساژ دهید .

روغن زیتون و روغن نارگیل نقش ترمیم کننده و تقویت کننده داشته و عسل هم به سلول ها ابرسانی می کند و از خشک شدن انها جلوگیری می نماید. موز علاوه بر سدیم و پتاسیم انتی اکسیدان های فراوانی هم داشته که برای سلول ها بسیار مفید است . استفاده از پوست یک موز کاملا رسیده هم به عنوان ماسک برای صورت و سر می تواند مفید و کارساز باشد .

موی فر و درمان موی چرب

معجون گیاهان برای موهای چرب

این معجون و دم کرده را باید با انواع گیاهان دارویی درست کنید و تهیه آن دقیقا مانند چای ساده بوده و وقت چندانی از شما نمی گیرد . مقداری از گیاهان گزنه ، بابونه ، گل ختمی ، شاه تره و تخم گیشنیز را مانند چای در آب جوش ریخته و بگذارید خوب دم بکشد و عصاره آن خارج شود . بعد آن را صاف کنید و سرتان را با این معجون بشویید . البته بعد از اینکه این ماسک را روی موهایتان ریختید بگذارید برای چند دقیقه ای روی انها بماند .

گیاهان دارویی به دلیل موادی که دارند برای درمان موی چرب مفیدند و باعث میشوند چربی های اضافه سلول ها خارج شده و از بین بروند . البته باید توجه داشته باشید نباید به افراط از آنها استفاده کنید چون ممکن است باعث شکننده شدن موهایتان شوند .

درمان موی چرب با شانه کردن مو

ماسک نشاسته ذرت برای موهای چرب

نشاسه ذرت را می توانید به دو شکل مورد استفاده قرار دهید ، اول اینکه پودر آن را با اب مخلوط کرده و به صورت یک خمیر نرم دربیاورید و آن را به ارامی و با نوک انگشتان به کف سر و تارموهایتان بمالید و بگذارید برای چند دقیقه ای بماند . نشاسه ذرت این خاصیت را دارد که چربی های اضافه سلول ها را بیرون کشیده و انها از بین می برد و باعث میشود درصد آنها به تعادل برسد .

روش دیگری که می توانید از نشاسته ذرت استفاده کنید اینکه پودر و ذرات آن را داخل یک نمک پاش ریخته و در حمام آن را روی زلفهایتان بپاشید و سر را ماساژ دهید و بعد با آب گرم همانطورکه ماساژ می دهید بشویید . اگر زلف های خیلی چربی دارید این کار را هفته ای دو بار تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

موی لخت و درمان موی چرب

( درمان موی چرب با استفاده راحت از نشاسته ذرت )

ماسک ماء الشعیر برای موهای چرب

برخی نوشابه های گازدار و نوشیدنی ها انقدر قوی و چربی سوز هستند که می توانید به عنوان یک ماسک برای درمان موی چرب از آنها استفاده کنید . ماء الشعیر به دلیل ترکیباتی که دارد می تواند چربی ها را از بین برده و پوست را خشک کند .

استفاده از این نوشیدنی خیلی ساده است آن را بخرید و بعد داخل حمام مانند یک شامپو ان را روی سر بریزید و کمی زلف هایتان را ماساژ دهید و بگذارید برای چند دقیقه بماند. البته نباید خیلی روی سر مانده و سعی کنید بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. استفاده از این ماسک برای یک بار در هفته کفایت می کند و نباید زیاد از آن استفاده شود چون می تواند زلفهایتان را شکننده و ضعیف کند .

درمان موی چرب و ماساژ مو

ماسک سرکه و عصاره لیمو برای موهای چرب

سرکه و عصاره لیمو هر دو برای از بین بردن چربی ها بسیار مفید و موثر هستند و تاثیر بسیار قوی دارند . اسیدهای موجود در سرکه و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو هر دو به یک میزان تاثیرگذار هستند و استفاده همزمان انها با هم می تواند اثر بسیار خوبی روی چربی زلف ها داشته باشد.

برای درست کردن این ماسک برای درمان موی چرب خود ، مقدرای سرکه طبیعی و نه صنعتی را با عصاره لیمو تازه مخلوط کرده و با این ماسک مایع سر خودتان را بشویید و بگذارید ۵ دقیقه روی سر بماند و بعد بشویید. اگر حالت اسیدی سرکه و لیمو پوست سرتان را می سوزاند می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید . البته مقدار عسل باید خیلی کم باشد تا روی اثر سرکه و لیمو تاثیر نگذارد .

درمان موی چرب با استفاده از لیمو

( عصاره لیمو روشی برای درمان موی چرب )

گل سر شور برای موهای چرب

شاید اسم گل سر شور را شنیده باشید . در سال های نه چندان دور از گل سر شور به جای شامپو ها استفاده می کردند و البته خیلی هم راضی بودند .یکی از داروهای گیاهی که می تواند چربی های اضافه زلف ها را گرفته و آنها نرم و لطیف و در عین حال متعادل کند گل سر شور است. شما می توانید هفته ای یکبار از آن به جای شامپو در حمام استفاده نمایید و مطمئن باشید نتیجه خوبی خواهید گرفت .

شستن سر و درمان موی چرب

( درمان موی چرب به وسیله گل سرشور در حمام )

اگر زلف های خیلی چرب دارید آنها را خیلی شانه نکنید

شانه کردن باعث تحریک سلول های چربی شده انها را به تولید چربی بیشتر ترغیب می کند. بنابراین اگر زلف های خیلی چربی دارید اصرار به شانه کردن دایم آنها نداشته باشید و فقط روزی یکبار به این کار اقدام نمایید و بعد از هر بار شانه کردن هم اگر می توانید دستهای خود را با مقدار کمی عصاره لیمو تازه خیس کرده و آن را روی سر و لابلای موهایتان بکشید و بذارید به همان حالت خشک شود . این کار باعث میشود بعد از مدتی چربی آنها به مقدار زیادی کاهش می یابد .

درمان موی چرب با شانه کردن مو

ماسک میخک و لیمو برای زلف های موهای چرب

جوشانده میخک اغلب به صورت یک ماده ژلاتینی شبیه به شامپو می باشد. برای درست کردن این ماسک مقداری گل میخک را با عصاره لیمو بجوشانید این کار را تا جایی ادامه دهید که به صورت ژلاتینی دربیاید بعد بگذارید این ترکیب کمی سرد شود و وقتی سرد شد از ان به عنوان شوینده و شامپو در حمام استفاده کنید و زلف هایتان را با آن بشویید. این کار را می توانید هفته ای دو بار تکرار کنید .

میخک و لیمو هر دو باعث می شوند چربی های اضافه سلول ها بیرون آمده و شسته شوند و از بین بروند و البته تمایل سلول ها را به ساختن چربی هم کاهش می دهند و انها را خشک می کنند .

میخک و درمان موی چرب

به طور کلی داشتن زلف های متعادل و مرطوب و با چربی مناسب بهترین حالت است و برخی افراد از این موهبت برخوردار هستند ؛ اما بخش زیادی از زنان و مردان هم یا از چربی زیاد یا خشکی زیاد زلف هایشان شکایت دارند و تمایل دارند به این وضع خاتمه دهند . در بسیاری مواقع تغییر رژیم غذایی و استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی و میوه و سبزیجات سالم می توانند وضعیت را بهبود ببخشد و در بعضی موارد هم درمان های دارویی لازم میشود.

گروهی افراد هم تلاش می کنند با ماسک های خانگی مشکل خود را برطرف نماید . استفاده از ماسک هایی که ما در سطور بالا به شما پیشنهاد کردیم همه نسبی بوده و به معنای درمان قطعی و صدرصد نیست و در صورت بروز هر گونه حساسیت و آلرژی هم باید استفاده از آنها متوقف شود ، چون ممکن است مشکلات بزرگتری را بوجود آورد .

نکته آخر اینکه در استفاده از هر دارو و ماسکی که تهیه می کنید تعادل را رعایت کرده و افراط نکنید و البته صبر و حوصله به خرج دهید چون هیچ نتیجه مطلوب و خوبی در یک بازه زمانی کوتاه بدست نمی آید و نیازمند صرف زمان کافی می باشد .

درمان موی چرب با ماسک مو

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن