تناسب اندامسلامت و زیبایی

صبحانه و تناسب اندام

چگونه سریع لاغر شویم

از دوران خردسالی همیشه توصیه مادرها این بوده که حتما صبحانه بخورید تا مغز شما فعالتر باشد . اینکه واقعا صبحانه در نشاط و تناسب اندام موثر است یا خیر در ادامه در موردش بیشتر صحبت میکنیم . اگر علاقمندید که اندامی متناسب داشته باشید و خوش فرم باقی بمانید وعده صبحانه را حذف نکنید . تناسب اندام رابطه مستقیمی با خوردن صبحانه دارد .

عواملی که در تناسب اندام موثر هستند توسط وعده صبحانه فعال میشوند یعنی اگر شما صبحانه بخورید و در نوع مواد غذایی که در این وعده استفاده میکنید دقت داشته باشید قدم بزرگی برای تناسب اندام خود برداشته اید .

حذف وعده صبحانه باعث افزایش وزن میشود ضمن آنکه فعالیت مغز را کاهش داده و عملکرد آن را پایین می آورد . شما بعد از یک خواب طولانی در شب نیاز دارید که به محض بیدار شدن یا ساعتی پس از آن ، کمبود مواد مغزی بدنتان را جبران کنید و اگر صبحانه نخورید یا از موادی کاذب و مضر برای وعده صبحانه استفاده کنید باعث میشود عملکرد بدن شما در طول روز پایین آمده و دچار ضعف و بی حوصلگی شوید . بنابریان ضمن اینکه خوردن صبحانه اکیدا توصیه میشود اینکه در وعده صبحانه چه چیزی باید میل کنید هم مهم است .

چه صبحانه ای بخوریم تا اندام متناسب داشته باشیم ؟

انتخاب نوع صبحانه و موادی که در آن مصرف میشود کاملا سلیقه ای است اما باید دقت داشته باشید در وعده صبحانه حتما مواد مغزی مورد نیاز بدنتان را که در طول روز و فعالیت به آن احتیاج دارید  را بگنجانید .

صبحانه پادشاهی بخورید

وعده صبحانه را اعیانی بخورید با مواد پروتینی فراوان شیر ، پنیر ، کره ، تخم مرغ اینها موادی هستند که در طول روز شما را شبیه ورزشکاران پر انرژی و شاداب و دوست داشتنی نگه میدارند . به شما تناسب اندام می دهند و خوش فرمتان میکند. شما صبح ها پادشاه جهان باشید و میزی پادشاهی برای خود بچینید و تا شب از لذت یک صبحانه عالی برای انجام بهتر کارهای خود بهره ببرید . در واقع نگران کالری های دریافتی در وعده صبحانه نباشید وعده صبحانه پر کالری بگیرید در عوض وعده ناهار و شام را کمتر خواهید خورد مطمئن باشید .

غلات این لاغر کننده های خوشمزه

برای اینکه تناسب اندام داشته باشید و یا تناسب اندام خود را حفظ کنید در وعده صبحانه خود غلات را بگنجانید . از نان های جو و برنج قهوه ای ، ذرت بوداده ، نان تست سبوس دار استفاده کنید . غلات خیلی زود حس سیری به شما می دهند و البته ساعتها شما را سیر نگه میدارند و باعث میشوند در وعده ناهار و شام کالری کمتری مصرف کنید و تناسب اندام خود را حفظ نمایید .

چای سبز بخورید

چای سبز در کنترل فشار خون و تناسب اندام تاثیر بسیاری دارد . سعی کنید در وعده صبحانه حتی اگر طعم چای سبز را دوست ندارید یک فنجان بخورید .چای سبز باعث لاغری شده و سوخت وساز بدن را افزایش می دهد و اندام شما را خوش فرم می کند .

ماست ساده وتخم مرغ بخورید

ماست های ساده بدون طعم و تخم مرغ منبع غنی پروتیین هستند . خوردن ماست و تخم مرغ در وعده صبحانه باعث میشود شما در طول روز احساس سیری بیشتری کرده و کالری کمتری دریافت نمایید و در واقع باعث لاغری و تناسب اندام میشوند .

برای تناسب اندام شکر و مواد قندی را حذف کنید

سعی کنید خوردن شکر و قند و مرباهای حاوی شکر را از وعده صبحانه حذف کنید . برای اینکه تناسب اندام خود را حفظ کنید از قندهای طبیعی ، آب میوه های تازه استفاده کنید . مواد غذایی شیرین باعث میشود شما خیلی زود احساس سیری کنید که این سیری کاذب بوده و بعد از چند ساعت مجددا احساس می کنید به دریافت کالری نیاز دارید و در وعده ناهار یا شام غذای بیشتری خواهید خورد .

صبحانه باعث میشود سالم تر باشید

تحقیقات نشان داده است افرادی که عادت به خوردن وعده صبحانه دارند و از مواد مغزی برای این وعده استفاده می کنند افراد سالمتری هستند و کمتر دچار چربی خون ، بیماری های قلبی و دیابت شده و از شادابی و انرژی بیشتری در طول روز برخوردار خواهند بود .

در زمان مناسب صبحانه بخورید

زمان خوردن صبحانه را ۷ تا ۸ صبح در نظر بگیرید و نهایتا اگر به خوردن صبحانه در این ساعت عادت ندارید بین ساعت ۹ تا ۱۰ حتما وعده صبحانه را میل نمایید . خوردن صبحانه در این ساعات سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و از چاقی و انباشت چربی ها در شکم و پهلو جلوگیری می کند و تناسب اندام شما را حفظ می کند .

تاثیر صبحانه بر سلامت زنان

خانم هایی که عادت به خوردن صبحانه دارند از اندام متناسب تری برخوردارند و شکم و پهلوی خوش فرم تری دارند.وعده صبحانه در این زنان باعث میشود کالری

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن