تناسب اندامسلامت و زیبایی

صبحانه و تناسب اندام

چگونه سریع لاغر شویم

از دوران خردسالی همیشه توصیه مادرها این بوده که حتما صبحانه بخورید تا مغز شما فعالتر باشد . اینکه واقعا صبحانه در نشاط و تناسب اندام موثر است یا خیر در ادامه در موردش بیشتر صحبت میکنیم . اگر علاقمندید که اندامی متناسب داشته باشید و خوش فرم باقی بمانید وعده صبحانه را حذف نکنید . تناسب اندام رابطه مستقیمی با خوردن صبحانه دارد .

عواملی که در تناسب اندام موثر هستند توسط وعده صبحانه فعال میشوند یعنی اگر شما صبحانه بخورید و در نوع مواد غذایی که در این وعده استفاده میکنید دقت داشته باشید قدم بزرگی برای تناسب اندام خود برداشته اید .

حذف وعده صبحانه باعث افزایش وزن میشود ضمن آنکه فعالیت مغز را کاهش داده و عملکرد آن را پایین می آورد . شما بعد از یک خواب طولانی در شب نیاز دارید که به محض بیدار شدن یا ساعتی پس از آن ، کمبود مواد مغزی بدنتان را جبران کنید و اگر صبحانه نخورید یا از موادی کاذب و مضر برای وعده صبحانه استفاده کنید باعث میشود عملکرد بدن شما در طول روز پایین آمده و دچار ضعف و بی حوصلگی شوید . بنابریان ضمن اینکه خوردن صبحانه اکیدا توصیه میشود اینکه در وعده صبحانه چه چیزی باید میل کنید هم مهم است .

چه صبحانه ای بخوریم تا اندام متناسب داشته باشیم ؟

انتخاب نوع صبحانه و موادی که در آن مصرف میشود کاملا سلیقه ای است اما باید دقت داشته باشید در وعده صبحانه حتما مواد مغزی مورد نیاز بدنتان را که در طول روز و فعالیت به آن احتیاج دارید  را بگنجانید .

صبحانه پادشاهی بخورید

وعده صبحانه را اعیانی بخورید با مواد پروتینی فراوان شیر ، پنیر ، کره ، تخم مرغ اینها موادی هستند که در طول روز شما را شبیه ورزشکاران پر انرژی و شاداب و دوست داشتنی نگه میدارند . به شما تناسب اندام می دهند و خوش فرمتان میکند. شما صبح ها پادشاه جهان باشید و میزی پادشاهی برای خود بچینید و تا شب از لذت یک صبحانه عالی برای انجام بهتر کارهای خود بهره ببرید . در واقع نگران کالری های دریافتی در وعده صبحانه نباشید وعده صبحانه پر کالری بگیرید در عوض وعده ناهار و شام را کمتر خواهید خورد مطمئن باشید .

غلات این لاغر کننده های خوشمزه

برای اینکه تناسب اندام داشته باشید و یا تناسب اندام خود را حفظ کنید در وعده صبحانه خود غلات را بگنجانید . از نان های جو و برنج قهوه ای ، ذرت بوداده ، نان تست سبوس دار استفاده کنید . غلات خیلی زود حس سیری به شما می دهند و البته ساعتها شما را سیر نگه میدارند و باعث میشوند در وعده ناهار و شام کالری کمتری مصرف کنید و تناسب اندام خود را حفظ نمایید .

چای سبز بخورید

چای سبز در کنترل فشار خون و تناسب اندام تاثیر بسیاری دارد . سعی کنید در وعده صبحانه حتی اگر طعم چای سبز را دوست ندارید یک فنجان بخورید .چای سبز باعث لاغری شده و سوخت وساز بدن را افزایش می دهد و اندام شما را خوش فرم می کند .

ماست ساده وتخم مرغ بخورید

ماست های ساده بدون طعم و تخم مرغ منبع غنی پروتیین هستند . خوردن ماست و تخم مرغ در وعده صبحانه باعث میشود شما در طول روز احساس سیری بیشتری کرده و کالری کمتری دریافت نمایید و در واقع باعث لاغری و تناسب اندام میشوند .

برای تناسب اندام شکر و مواد قندی را حذف کنید

سعی کنید خوردن شکر و قند و مرباهای حاوی شکر را از وعده صبحانه حذف کنید . برای اینکه تناسب اندام خود را حفظ کنید از قندهای طبیعی ، آب میوه های تازه استفاده کنید . مواد غذایی شیرین باعث میشود شما خیلی زود احساس سیری کنید که این سیری کاذب بوده و بعد از چند ساعت مجددا احساس می کنید به دریافت کالری نیاز دارید و در وعده ناهار یا شام غذای بیشتری خواهید خورد .

صبحانه باعث میشود سالم تر باشید

تحقیقات نشان داده است افرادی که عادت به خوردن وعده صبحانه دارند و از مواد مغزی برای این وعده استفاده می کنند افراد سالمتری هستند و کمتر دچار چربی خون ، بیماری های قلبی و دیابت شده و از شادابی و انرژی بیشتری در طول روز برخوردار خواهند بود .

در زمان مناسب صبحانه بخورید

زمان خوردن صبحانه را ۷ تا ۸ صبح در نظر بگیرید و نهایتا اگر به خوردن صبحانه در این ساعت عادت ندارید بین ساعت ۹ تا ۱۰ حتما وعده صبحانه را میل نمایید . خوردن صبحانه در این ساعات سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و از چاقی و انباشت چربی ها در شکم و پهلو جلوگیری می کند و تناسب اندام شما را حفظ می کند .

تاثیر صبحانه بر سلامت زنان

خانم هایی که عادت به خوردن صبحانه دارند از اندام متناسب تری برخوردارند و شکم و پهلوی خوش فرم تری دارند.وعده صبحانه در این زنان باعث میشود کالری

برچسب ها
ad

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن