پوستپوست و زیبایی کرج

بهترین ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک صورت برای پوست چرب

پوست در افراد مختلف متفاوت است برخی پوستشان چرب است و برخی دیگر خشک و گروهی دیگر هم از نوع معمولی آن برخوردار هستند. داشتن هر یک از انواع پوست می تواند مزایای و معایبی داشته باشد. مثلا کسانی که چربی زیادی توسط سلول هایشان تولید میشود عموما چروک کمتری روی نقاط حساس بدن نظیر صورت دارند و انهایی سلول هایشان چربی کمتری تولید می کند عموما صورت چروک تر و خشکی خواهند داشت . بنابراین به نظر می رسد نوع معمولی پوست بهترین حالت بوده و کمترین عوارض را برای شخص خواهد داشت .

اما در برخی مواقع چربی پوست به قدری زیاد میشود که موجبات بروز جوش و آکنه های شدید را فراهم می کند. در این حالت باید برای این مقدار چربی فکری اندیشید و آن را کاهش داد .ما در این مطلب به چندین مورد ماسک صورت برای پوست چرب و درمان آن اشاره می کنیم .

ماسک صورت برای پوست چرب

( ماسک صورت برای پوست چرب )

موز ، عسل و لیمو به عنوان ماسک صورت برای پوست چرب

هر کدام از این ترکیبات می تواند درصد زیادی از چربی را کاهش داده و بهبود ببخشد . موز مقادیر زیادی پتاسیم و منیزیم داشته و لیمو هم به دلیل ترکیبات اسیدی که دارد می تواند چربی های اضافه را از بین ببرد . برای درست کردن این ماسک صورت برای پوست چرب ، مقداری موز را له کرده و با عصاره لیمو مخلوط کنید . برای اینکه ترکیب قوام بیشتری بیاید عسل هم به آن اضافه کنید و بهم بزنید بعد از اینکه کاملا با هم مخلوط شدند آن را به آرامی روری صورت ماساژ دهید و بگذارید برای نیم ساعت بماند بعد از شستن ماسک می توانید تغییر را کاملا احساس کنید .

موز و عسل و لیمو به عنوان ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک صورت کاهو و روغن زیتون و عصاره لیمو برای پوست چرب

برای استفاده از این ترکیب بهتر است قبل از هر چیز صورتتان را بخور دهید تا منافذ کاملا باز شود و سپس کاهو را خوب له کنید. می توانید برای این کار از غذاساز استفاده کنید. بعد مقدار کمی روغن زیتون و عصاره لیمو به آن اضافه کرده و بهم بزنید ترکیب بدست آمده را روی صورت بمالید و بگذارید برای چند دقیقه ای بماند تا مواد داخل آن کاملا به پوست نفوذ کرده و کار خود را انجام دهند . این ماسک صورت برای پوست چرب به دلیل موادی که در آن استفاده شده است ، اگر برای دوبار در هفته مورد استفاده قرار بگیرد تاثیر بسیار خوبی روی چربی پوست خواهد داشت .

کاهو برای ماسک صورت برای پوست چرب

پرتقال به عنوان یک ماسک صورت برای پوست چرب

پرتقال و عصاره آن مقدار زیادی پتاسیم و سدیم داشته و همین مواد مغذی می تواند چربی های اضافه را از بین ببرد. در استفاده از پرتقال می توانید هم عصاره آن را بکار ببرید و هم می توانید پوست آن را ریز کرده و بگذارید خوب خشک شود بعد آن را در غذاساز کاملا له کنید و از پودر آن به عنوان ماسک صورت برای صورت چرب استفاده کنید. البته برای اینکه پوست پرتقال روری صورت بنشیند می توانید مقدای عصاره لیمو یا ماست کم چرب هم به آن اضافه نمایید چون پوست خشک شده پرتقال به تنهایی خیلی روی صورت باقی نمی ماند. این معجون مفید را هفته ای دو مرتبه استفاده کنید تا نتایجه دلخواهتان را بگیرید .

ماسک صورت برای پوست چرب و پرتقال

ماسک صورت چای و آلوئه ورا برای پوست چرب

این ترکیب علاوه بر اینکه چربی های اضافه را جذب می کند نوعی پاک کننده و لایه بردار قوی هم محسوب میشود و البته نحوه درست کردن ان هم بسیار ساده می باشد . فقط کافیست مقداری چای سبز را دم کرده بگذارید کمی خنک شود بعد آلوئه ورا له کنید و به عصاره چای دم شده اضافه کنید برای اینکه تاثیر این ترکیب بیشتر شود می توانید مقداری خاک رس هم به آن اضافه کنید بعد از اضافه کردن همه مواد یک خمیر نرم به دست می اید که می توانید آن را دخل شیشه ریخته و برای یک هفته در یخچال نگهداری کنید و به صورت یک روز درمیان استفاده نمایید. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و موجبات تولید سلول های جوان و تازه را فراهم می کند خاک رس هم نقش چربی زدا و لایه بردار و ضد لک دارد آلوئه ورا هم هم مانند خاک رس لک ها و ضایعات پوستی را ترمیم کرده و پوست های چرب را بهبود می بخشد .

آلوئه ورا و ماسک صورت برای پوست چرب

( استفاده از آلوئه ورا و چای به عنوان ماسک صورت برای پوست چرب )

ماسک صورت سرکه سفید برای پوست چرب

سرکه سفید آنتی اکسیدان فراوان دارد و به عنوان یک لایه بردار طبیعی مورد استفاده قرار میگیرد. البته سرکه به دلیل داشتن حالت اسیدی ممکن است کمی سوزش و قرمزی هم ایجاد کند. برای اینکه خاصیت لایه برداری آن را افزایش دهید و همچنین از سوزش ناشی از آن بکاهید می توانید کمی جوش شیرین به سرکه اضافه کرده و به صورت یک خمیر نرم استفاده کنید . ترکیب سرکه و جوش شیرین بخش زیادی از ضایعات پوستی را از بین برده و چربی آن را کاهش می دهد . این امر سبب می شود  از میزان جوش و آکنه ها هم روی صورت کاسته شود. در هر صورت هر ماسکی که بکار می برید اگر ترکیبات اسیدی دارد باید توجه داشته باشید نباید به صورت مداوم استفاده شود چون خود ترکیبات اسیدی به مرور باعث خشکی و چروک می گردند .

ماسک صورت برای پوست چرب و سرکه سفید

ماسک صورت سفیده تخم مرغ و عسل برای پوست چرب

در باب خواص معجزه گر سفیده تخم مرغ هر چه بگوییم به نظر می رسد کم است. این معجون زیبایی علاوه بر اینکه باعث ساخت کلاژن در سلول ها و متعاقب آن جوانسازی آنها میشود ، می تواند به عنوان یک ترمیم کننده و لایه بردار هم مورد استفاده قرار بگیرد. برای درست کردن این ماسک صورت برای پوست چرب ، تخم مرغ فقط کافی است سفیده آن را خوب هم بزنید و برای اینکه تاثیر بیشتری داشته باشد با مقداری عسل هم مخلوط کنید و بعد تمام صورت را با آن ماساژ داده و بگذارید برای چند دقیقه ای بماند در همین مدت اندک سفیده تخم مرغ و عسل کار خود را در از بین بردن چربی های اضافه انجام خواهند داد و سطح صورت را شفاف و درخشان و ترمیم می کنند و لک ها و ضایعات ناشی از دلایل مختلف را بهبود می بخشند .

تخم مرغ و عسل و ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک صورت گوجه فرنگی برای پوست چرب

گوجه فرنگی هم مانند تخم مرغ خواص زیادی برای زیبایی دارید و استفاده از آن به شدن توصیه شده است برای اینکه صورتتان همیشه شفاف و درخشان و بدون لک و ضایعه به نظر برسد تا می توانید گوجه فرنگی بخورید یا آن را به صورت ماسک استفاده کنید . گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است آنتی اکسیدانها باعث می شوند آلودگی ها و ضایعات ناشی از آن از بین بروند علاوه برآن در از بین بردن لک ها و جای جوش ها هم بسیار موثر هستند درست کردن این ترکیب بسیار ساده است و فقط با استفاده از چند عدد گوجه فرنگی می توانید این کار را انجام دهید. گوجه را خوب له کرده و آن را روی صورت بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید این ماسک را می توانید هر روز هم استفاده کنید و هیچ عارضه ای برایتان نداشته و البته بعد از یک ماه اثر شگفت انگیز آن را خواهید دید.

ماسک صورت برای پوست چرب و گوجه فرنگی

( ماسک صورت برای پوست چرب تهیه شده از گوجه فرنگی )

ماسک صورت کیوی و خیار برای پوست چرب

دراین ترکیب کیوی نقش لایه بردار را دارد و علاوه بر آن منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید هم هست . این ماده باعث میشود چربی های اضافه بیرون امده و به همراه خاصیت لایه برداری که دارد پوست را پاکسازی و تمیز می کند. برای اینکه ماسک بهتری داشته باشید چند دانه انگور هم له کرده و به آن اضافه نمایید . توت فرنگی و انگور هر دو حاوی انتی اکسیدان های فراوان بوده و بارها تکرار کردیم آنتی اکسیدان ها برای سلامت و زیبایی بسیار مفید هستند. برای همین می توانید به جای انگور از توت فرنگی هم استفاده کنید. در ادامه برای درست کردن این ماسک صورت برای پوست چرب ، مقداری خیار هم رنده کنید و به ترکیبات قبلی اضافه نمایید خیار کار ابرسانی را انجام داده و ph پوست را تنظیم می کند و از حالت خیلی قلیایی و یا خیلی اسیدی خارج می نماید بعد همه مواد را به خوبی با هم ترکیب نمایید از آنجایی که مواد تشکیل دهنده این ماسک همه جامد هستند ممکن است به سختی با هم مخلوط شوند برای همین بهتر است بعد از بهم زدن آنها بگذارید برای چند دقیقه ای به همان حالت بماند بعد آن را روری پوست صورت ماساژ دهید این کار را هفته ای دوبار و هر با به مدت ۱۵ دقیقه تکرار کنید قطعا بعد از مدت زمان کوتاهی از شر ضایعات ، جوش و آکنه راحت خواهید شد و چربی های اضافه سلول های صورت هم از بین خواهد رفت .

ماسک خیار و کیوی به عنوان ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک صورت سبزیجات برای پوست چرب

این ماسک صورت برای پوست چرب بسیار راحت درست میشود و شما می توانید از هر سبزی که دوست دارید در آن استفاده کنید . مثلا می توانید از هویج ، کاهو ، گل کلم ، کلم بروکلی ، خیار ، سیب و هندوانه استفاده نمایید . فقط کافی است مقدار مشخصی از این سبزیجات را داخل غذاساز ریخته و خوب له کنید تا با هم مخلوط شوند . در انتها کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید . در ترکیب این ماسک استفاده از سیب زمینی هم توصیه می شود ، چون باعث سفید و شفاف شدن پوست می گردد . بعد از ترکیب مواد مختلف با هم بگذارید برای ۵ دقیقه همانطور بماند تا عصاره سبزیجات مختلف خوب با هم مخلوط شوند . در نهایت ماسک بدست آمده را روی صورت بمالید و بگذارید برای نیم ساعت بماند تا خوب به خورد پوست رفته و چربی های اضافه را بیرون بکشد و کار لایه برداری و پاک سازی پوست را هم انجام دهد . این ترکیب را هر دفعه و به مقدار کم درست کنید تا همیشه تازه باشد چون سبزیجات بکار رفته در این ماسک خیلی زود فاسد میشوند و قابل استفاده نخواهند بود .

ماسک صورت برای پوست چرب و سبزیجات

ماسک صورت برای پوست چرب با استفاده از گلاب و گلیسرین

در این ماسک لیمو هم استفاده می شود ، چون دارای ترکیبات آنتی باکتریال بوده آلودگی های سطح پوست را به خوبی از بین می برد ، برای همین اگر قصد دارید این ماسک صورت برای پوست چرب را درست کنید مقداری گلاب و گلیسرین را با هم مخلوط کرده و بعد مقداری عصاره لیمو به آن اضافه کنید. گلاب خاصیت ضدعفونی کننده داشته و گلیسرین هم به سلول ها آبرسانی می کند و رطوبت مورد نیاز آن را تامین می نماید . ترکیب بدست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت و در محل های جوش و آکنه بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید . این ماسک علاوه بر اینکه در کاهش جوش ها و آکنه بسیار موثر است ، چربی پوست را گرفته و آن را صاف و شفاف می کند . از قدیم گلاب برای شستشوی صورت مورد استفاده قرار می گرفت چون معتقد بودند باعث زیبایی می گردد . البته درصد گلاب در این ماسک نباید خیلی زیاد باشد چون می تواند سبب خشکی و شاخی شدن پوست هم گردد .

ماسک صورت برای پوست چرب و ماسک گلاب

ماسک خاک رس برای پوست چرب

خاک رس از قدیم به عنوان پاک کننده و ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر هم همین خاصیت را برای پوست و صورت دارد. البته در استفاده از این ماده نباید افراط کنید چون می تواند باعث خشکی و زبری هم بشود . مقدرای خاک رس را با آب مخلوط کرده و به شکل یک خمیر نرم در بیاورید بعد آن را به آرامی روی صورت ماساژ دهید و بگذارید برای چند دقیقه ای بماند. این کار باعث میشود چربی های اضافه و ضایعات پوستی از بین برود و پوست شفاف و روشن شده و لک های ناشی از جوش و آکنه هم کاهش پیدا کند .

ماسک خاک رس برای پوست چرب

امروزه در آرایشگاهها و کلینیک های زیبایی استفاده از لایه بردار و ماسک صورت برای پوست چرب به اشکال مختلفی رواج پیدا کرده است و تقریبا همه آرایشگرها هم مدعی هستند که این ماسک ها کاملا طبیعی و گیاهی هستند. آنچه که باید به آن توجه کنید اینکه برخی از این ماسک ها و لایه بردار ها می توانند ایجاد حساسیت کرده و التهاب بوجود آورند. حتی باعث تشدید آکنه و جوش شوند برای همین قطعا نوع پوست خود را در نظر گرفته و به محض بروز هر گونه تغییرات غیر طبیعی و التهاب استفاده از ماسک را متوقف کنید و به پزشک مراجعه نمایید. بیشتر سعی کنید از میوه و سبزیجاتی که به شما معرفی کردیم در خانه ماسک درست کرده و استفاده کنید ، هم هزینه کمتری صرف کرده اید و هم از ترکیبات آن اطمینان خواهید داشت .

 

 

 

برچسب ها

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن