پوست و زیبایی کرجناخن

راهکارهایی برای داشتن ناخن های سالم ، زیبا و محکم

توصیه هایی برای داشتن ناخن سالم و زیبا : داشتن ناخن هایی زیبا و کشیده و سالم و محکم آروزیی هر خانمی است ناخن هایی با گوشه های پریده ، لکه های سفید و شکننده همه اینها از زیابیی ناخن و انگشتان شما می کاهند . برای اینکه ناخن هایی زیبا و خوش فرم داشته باشید چند توصیه ساده و مفید را انجام دهید .

ناخن هایتان را از گوشت کوتاه نکنید

اگر علاقه ای به داشتن ناخن های بلند ندارید و همیشه ناخن های خود را کوتاه نگه می دارید در کوتاه کردن آنها افراط نکنید و تا گوشت آنها را نبرید و همیشه بخش کوچکی از ان را نگه دارید. این باعث میشود ناخن های شما در عین کوتاهی زیبا به نظر برسند.

ضمن آنکه کوتاه کردن زیاد ناخن به خصوص گوشه های آن باعث نوعی عفونت به نام کوتیکول میشود که گوشه های ناخن در گوشت فرو رفته و باعث عفونت میگردد .

ناخن های خود را حرفه ای سوهان بکشید

برای سوهان کشیدن ناخن های خود نوع ناخن های خود را بشناسید. برای ناخن های معمولی سوهان ریز استفاده کنید اما اگر ناخن های ضخیم و کاشته شده دارید از سوهان ضمخت استفاده کنید. اگر میخواهید به ناخن های خود شکل بدهید از سوهانی استفاده کنید که دو سطخ متفاوت برای سوهان زدن داشته باشد یکی ریز و دیگری درشت.

این باعث میشود ناخن های زیباتری داشته باشید .سوهان را باید از کناره های به سمت داخل بکشید و سعی کنید با سوهان کشیدن همچنان ناخن ها هم اندازه بمانند.

نگذاریذ ناخن هایتان خشک شود

همیشه ناخن هایتان را مرطوب نگه دارید و از خشک و شکننده شدن آن جلوگیری کنید . برای مرطوب نگه داشتن ناخن ها از روغن زیتون استفاده کنید ، همینطور می توانید هر روز برای چند دقیقه ناخن های خود را در آب گرم قرار دهید تا نرم و لطیف شوند .

روغن نباتی برای زیبایی و مرطوب نگه داشتن ناخن ها معجزه می کند چند روز روغن نباتی به ناخن های خود بمالید نتیجه ان شگفت انگیز خواهد بود .

بسته به نوع انگشتانتان ناخن خود را بلند کنید

اگر انگشتان گرد و پهن دارید خیلی ناخن های خود را کوتاه نکنید . همینطور ناخن های خود را خیلی بلند نکنید چون شکل بسیار بدی به انگشتان شما می دهد و از زیبایی آن می کاهد . ناخن های خود را مثلثی سوهان نکشید یعنی پایه های ناخن باریکتر از سر آن نباشد چون شکل بسیار زشتی به ناخن ها می دهد .
با این ماسک ناخن های محکم و مرطوب داشته باشید

یک قاشق لیمو ، سیر له شده و ید را مخلوط کرده و ان را روی ناخن های خود بگذارید این ترکیب باعث استحکام و زیبایی ناخن هایتان میشود .

درست لاک بزنید

قبل از لاک زدن یک لایه محافظ ناخن روی ناخن های خود بزنید تا در اثر تکرار لاک زدن ناخن هایتان سست و شکننده نشود و برای پاک کردن لاک از استن استفاده نکنید چون باعث خشک شدن ناخن ها و پوست اطراف آن میشود از پاک کننده ها با ترکیبات ملایم استفاده کنید .

از دستکش استفاده کنید

هنگام کار با شوینده ها از دستکش استفاده کنید شوینده ها باعث زردی و شکننده شدن ناخن ها میشوند پوشیدن دستکش به داشتن ناخن سالم کمک میکند .

مواد غذایی مناسب برای تقویت و زیبایی ناخن ها

ماهی آزاد و تخم مرغ برای استحکام و رشد ناخن ها

ناخن سالم با تخم مرغ و ماهی : ماهی و تخم مرغ سرشار از ویتامین ها و پروتیین ها هستند ویتامین های ب۱۲ و ویتامین دی برای اسنحکام و رشد ناخن ها ضروری هستن با خوردن این مواد غذایی باعث رشد و استحکام ناخن های خود میشوید .

تقویت ناخن ها با غلات و گوشت قرمز

ناخن سالم باگوشت قرمز و غلات : غلات ویتامین ب ۸ فراوان دارند هر گاه احساس کردید ناخن هایتان ضعیف و شکننده شده اند غلات مثل جو دوسر مصرف کنید . گوشت قرمز آهن و پروتیین ناخن را تامین کرده و به آنها استحکام و زیبایی می دهد .

درخشندگی ناخن ها با اسفناج

ناخن سالم با اسفناج : اسفناج سرشار از آهن ، آنتی اکسییدان و کلسیم است که ناخن ها را تقویت کرده و درخشندگی خاصی به آنها می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن