پوستپوست و زیبایی کرج

بهترین ماسک صورت برای جوش

معرفی انواع ماسک برای جوش صورت

جوش یک برآمدگی پر از چربی و گاهی عفونت است که ممکن است از قسمتهای مختلف پوست سر بیرون آورد این برآمدگی در اکثر مواقع زیبایی پوست و صورت را تحت شعاع قرار داده و ظاهر را نامناسب می کند. برخی جوش ها ممکن است در ابعاد بزرگ و به تعداد زیاد سطحی از پوست را در برگرفته و شکل و شمایل آن را عوض کنند که می توانید از انواع ماسک برای جوش صورت استفاده کنید.

ماسک برای جوش صورت

( ماسک برای جوش صورت )

مطلب مرتبط : ماسک صورت برای درمان جای جوش

دلایل بوجود آمدن جوش چیست ؟

  • جوش ها ممکن است به دلایل مختلفی بوجود آیند یکی از این دلایل سن بلوغ و جوانی است که عموما بین مردم هم به جوش جوانی شهرت دارد .این برامدگی ها در اثر تغییرات هورمونی وسیعی که در سن بلوغ در بدن رخ می دهد ممکن است بوجود آید.
  • دلیل دیگر بروز برآمدگی های بعضا چرکی می تواند تغییرات هورمونی در زنان یا مردان باشد این تغییرات هورمونی می تواند در اثر مصرف دارویی خاص ، استرس و نگرانی ، بیماری و غیره رخ دهد و باعث شود برآمدگی ها چرکی یا خشک روی پوست ایجاد گردد .

ماسک برای جوش ب دلیل تغییرات هورمونی

  • گاهی برخی بیماری ها مانند اختلالاتی در عملکرد کلیه و کبد می تواند باعث بروز این عارضه گردد . کارکرد نامناسب کبد و کلیه ها و همچنین غدد تیرویید می تواند سبب بروز جوش شده و البته این مشکل ممکن است در محل های مختلفی چون صورت ، کمر ، روی سینه و جاهای دیگر رخ دهد .
  • برخی بیماری های اعصاب و روان مانند افسردگی و غیره هم می تواند این مشکل را بوجود آورد داروهای اعصاب و افسردگی این خاصیت را دارند که می توانند باعث تغییرات در ترشح هومون ها و مقدار آنها در بدن شوند و همین مسئله می تواند باعث بروز آکنه در قسمت های مختلف پوست گردد .
  • افرادی که پوست چرب دارند برای آکنه زدن مستعد تر بوده و باید در انتخاب لوازم ارایشی و کرم های ضد افتاب دقت کنند کرم هایی که چربی آنها زیاد است برای این افراد مناسب نبوده و می تواند باعث افزایش چربی پوست شده و آکنه ایجاد کند .
  • کارکردن در مشاغلی که با مواد شیمیایی چرب سروکار دارند هم می تواند سبب بروز اکنه گردد این مواد شیمیایی با نفوذ در پوست چربی آن را افزایش داده و در نتیجه این چربی باید به شکلی از پوست خارج شود و راحتترین راه جوش یا اکنه است . افرادی که یک چنین شغل هایی دارند باید بعد از اتمام کار حتما صورت خود را با یک پاک کننده مناسب شسته و خشک کنند و البته استفاده از کرم های بدون چربی هم بعد از شستشوی بدن بسیار خوب و مناسب است .

جوش در هر جایی که بروز کند چه چیز را نشان می دهد ؟

گاهی از روی محل بروز آکنه ها می توانید به عملکرد اندام های داخلی هم پی ببرید مثلا اگر اکنه روی پیشانی ایجاد شود نشان می دهد شما از آن فست فود خور های حرفه ای هستید و این عمل باعث شده است سیستم گوارشیتان بهم ریخته و یک چنین عارضه ای ایجاد شود . اگر برآمدگی های چرکی روی پوست بین دو ابرو ایجاد شود نشان می دهد که شما غذاهای چرب زیاد میخورید و این چربی زیاد در کبد ذخیره شده و کبد چربی دارید. در نتیجه به صورت اکنه بین دو ابرو علایم آن ظاهر شده است .

جوش های زیرچشم و اطراف آن هم نشان می دهد که آب بدن کم شده و مصرف آب باید به اندازه کافی افزایش یابد .علاوه بر آن آب باعث میشود تیرگی های پوستی به خصوص در اطراف چشم کاهش پیدا کرده و پوست شفاف تر و درخشان تر به نظر برسد .

برخی افراد مستعد بروز آکنه روی پوست صورت خود هستند این اشخاص باید به یک متخصص آلرژی مراجعه کرده و تست حساسیت بدهند تا مشخص شود به چه موادی حساسیت دارند و از خوردن و تنفس این مواد خودداری نماید . نکته دیگر در خصوص بروز آکنه ایجاد آن روی بینی است افرادی که روی بینی جوش میزنند باید قلب خود را چک کنند چون ممکن است این اتفاق به دلیل عملکرد نامناسب قلب رخ داده و البته این موضوع خیلی مهم است و باید سریعا رسیدگی شود .

گاهی این عارضه در اطراف چانه و لبها بروز می کند در این حالت باید یک بررسی دقیق روی حال و احوال روحی خود داشته باشید چون این مشکل وقتی که شخص استرس زیاد دارد بوجود می آید و باید در خصوص رفع استرس در خودتان تدبیری بیندیشید و در نهایت اینکه اگر رو و پشت گوش هایتان جوش زدید به عملکرد کلیه ها شک کنید چون نشان می دهد که شما اب به اندازه کافی مصرف نکرده و همین امر فعالیت کلیه ها را دچار مشکل کرده است و این مشکل به صورت آکنه روی گوش ها بروز می کند .

راههای از بین بردن جوش ها

برای اینکه این ضایعات پوستی را کاهش دهید می توانید هم از داروهای شیمیایی استفاده کنید و هم می توانید به انواع ماسک برای جوش و درمان های خانگی متوسل شوید در این مطلب ما برخی ماسک های خانگی را برای درمان و بهبود جوش های صورت به شما پیشنهاد می کنیم.

راه ها و انواع ماسک برای جوش صورت

( معرفی انواع ماسک برای جوش صورت )

ماسک برای جوش های چرکی صورت

اگر از آن دسته افراد هستید که اکنه های چرکی دارید نشان می دهد که پوستتان خیلی چرب است و باید از ماسک هایی برای جوش استفاده کنید که این چربی را کاهش دهد. آبلیمو تازه یکی از انهاست. برای استفاده از این ماسک فقط کافی است مقداری عصاره لیمو تازه گرفته و با یک تکه پنبه روی جوش ها و محل های آکنه بمالید و بگذارید که خشک شود این کار را هر روز تکرار کنید بعد از مدتی از شدت و تعداد آنها کاسته میشود.

ماسک برای جوش چرکی

( استفاده از آبلیمو به عنوان ماسک برای جوش )

ماسک زردچوبه و آرد نخود برای صورت درست کنید

این ماسک هم مناسب پوست های چرب و البته اکنه دار است. برای درست کردن این ماسک برای جوش جوش صورت ، مقدرای زردچوبه و آب لیمو تازه و آرد نخود و شیر را با هم مخلوط کرده به شکلی که شبیه یک خمیر نرم شود .

بعد این خمیر را روری صورت و محل های بروز اکنه بمالید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه بماند و بعد با اب ولرم شستشو دهید . البته یک نکته در استفاده از این ماسک وجود دارد که لازم است توجه کنید زردچوبه به دلیل ترکیبات رنگی قوی که دارد ممکن است برای پوست های خیلی روشن مشکل ایجاد کرده و لکه های رنگی روی پوست انها بوجود اورد ب، رای همین اگر پوست خیلی روشن دارید از این ماسک استفاده نکنید .

زردچوبه نیز ماسک برای جوش به شمار می رود

(توجه : استفاده از زردچوبه به عنوان ماسک برای جوش صورت افراد دارای پوست های خیلی روشن توصیه نمی شود )

ماسک سفیده تخم مرغ برای جوش صورت

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتیین است وعلاوه بر اینکه باعث طراوت و رطوبت و درخشندگی پوست میشود ضایعات آن را هم از بین می برد . برای درست کردن این ماسک برای جوش های صورت ، مقداری سفیده تخم مرغ را به  طور کامل بهم زده به شکلی که کف کند.

بعد ماسک بدست امده را روی پوست صورت و محل های جوش بمالید و بگذارید سفیده خشک شود بعد با اب ولرم بشویید این کار باعث میشود چربی های اضافه صورت گرفته شده و ضایعات کاهش پیدا کنند علاوه بر آن پوست روشن تر و صاف و درخشان تر هم به نظر برسد.

سفیده تخم مرغ و ماسک برای جوش

ماسک جودوسر و خیار برای جوش صورت

جودوسر و خیار این خاصیت را دارند که چربی اضافه پوست را از بین برده و از میزان آکنه ها می کاهند . برای تهیه این ماسک برای چوش ، مقداری جودوسر را که به شکل پودر در آمده با خیار رنده شده و مقداری عسل مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر نرم در بیاید و بعد آن را روی اکنه ها بمالید و بگذارید برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند .

این ماسک برای جوش باعث میشود باکتری ها و آلودگی های روی پوست از بین رفته و لایه برداری شود. علاوه بر آن عسل خاصیت ضد باکتری داشته و رطوبت لازم برای صورت را تامین می کند . جو دوسر هم می توانند نقش پاک کنندگی قوی داشته و چربی های اضافه را بیرون بکشد و همه این خواص با هم باعث کاهش جوش در سطح پوست صورت میشود .

حتما بخوانید : با فواید باور نکردنی ۲۰ ماسک عسل صورت آشنا شویم

خیار یک ماسک برای جوش صورت

( ماسک برای جوش با استفاده از خیار و جودوسر )

درمان جوش صورت با ماسک آواکادو و خیار و ماست

اگر می خواهید با یک تیر چند نشان بزنید ، این ماسک برای جوش انتخاب بسیار خوبی بوده و شما را به هدفتان می رساند . مقداری آواکادو و خیار و ماست را با هم مخلوط کرده و برای اینکه این ماسک قوام آید مقدرای عسل هم به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا شبیه یک خمیر نرم دربیاید و بعد آن را روی پوست صورت و محل های جوش ها بمالید و بگذارید برای ۳۰ دقیقه بماند .

ترکیباتی که در این ماسک برای جوش صورت استفاده شده است باعث پاکساز پوست و لایه بردرای آن شده و الودگی های پوست را از بین می برد و علاوه بر آن چربی های اضافه را هم بیرون می کشد و باعث میشود درصد زیادی از آکنه ها از بین رفته و خشک شوند  .

آووکادو و ماسک برای جوش

ماسک برای جوش صورت با ابلیمو و سفیده تخم مرغ

این دو ماده مغذی معجزه برای پوست های بیمار و دارای مشکل هستند ازطرفی تخم مرغ به خاطر پروتیینی که دارد باعث میشود صورت صاف و درخشان و جوان بشود و از طرف دیگر لیمو به دلیل داشتن ویتامین و آنتی اکسیدان فراوان چربی های اضافه پوست را از بین برده و آکنه ها را تا حد زیادی درمان می کند. علاوه بر آن لیمو به دلیل داشتن مواد اسیدی خاصیت پاک کنندگی هم دارد.

برای درست کردن این ماسک مقدرای سفیده تخم مرغ و عصاره لیمو را با هم مخلوط کرده و بهم بزنید تاتخم مرغ کف کند و بعد آن را روری صورت بمالید و بگذراید برای ۱۵ دقیقه بماند . برای شستن ماسک ها سعی کنید از اب سرد یا ولرم استفاده کنید چون اب داغ باعث چروک و خشک شدن پوست میشود .

ماسک برای جوش و آبلیمو

ماسک جوش شیرین برای جوش صورت

جوش شیرین می تواند چربی های اضافه و آلودگی های پوست را بیرون کشیده و آن را تمیز و پاک سازی نماید . علاوه بر آن اثر مثبتی روری آکنه ها دارد. درست کردن این ماسک برای جوش بسیار ساده است ، فقط کافیست مقداری جوش شیرین را با کمی اب مخلوط کرده تا خمیری شود و بعد آن را روی جوش ها بمالید و بگذارید برای چند دقیقه بماند . این کار باعث میشود به مرور از تعداد و وسعت آکنه ها کاسته شود و بهبود پیدا کنند .

ماسک برای جوش با استفاده از جوش شیرین

ماسک کرفس و سیب و خیار درست کنید

اگر پوستتان جوش دار است و از ماسک های مختلف استفاده کرده اید و نتیجه دلخواه را نگرفته اید این ماسک را درست کرده و و روری اکنه ها بگذارید قطعا نتیجه متفاوتی خواهید گرفت . برای درست کردن این ماسک مقدرای ساقه کرفس را خوب له کنید و با مقداری سیب له شده و خیار رنده شده و سیب زمینی رنده شده و دو سه قاشق ماست مخلوط نماید و خوب بهم بزنید تا این مواد با هم ترکیب شوند .

بعد بگذارید چند دقیقه ای این ترکیب به حال خود مانده تا عصاره مواد مختلف با هم قاطی شده و تاثیر ماسک بیشتر شود بعد از ان به آرامی ترکیب بدست امده را روری جوش ها و اکنه ها بمالید و ماساژ دهید و بگذارید برای ۳۰ دقیقه بماند تا به خوبی به خورد اکنه ها برود بعد می توانید با اب ولرم صورتتان را بشویید . این ماسک برای جوش علاوه بر اینکه اکنه ها را بهبود می بخشد نقش لایه بردار و پاک کننده هم ایفاء می کند و باعث درخشان و شفاف شدن پوست میشود .

استفاده از سیب به عنوان ماسک برای جوش

ماست و هندوانه برای جوش صورت معجزه می کند

هندوانه به دلیل اینکه سرشار از اب است آبرسانی به پوست را به بهترین نحوی انجام می دهد و علاوه بر آن التهابات ناشی از استرس و الودگی هوا یا حساسیت ها را کاهش داده و بهبود می بخشد و پوست را خنک می کند برای درست کردن این ماسک مقداری هندوانه را له کنید به طوریکه کاملا عصاره ان خارج شود و بعد با کمی سیب زمینی رنده شده مخلوط نمایید برای موثرتر شدن این ماسک بهتر است به آن مقداری جوانه ماش له شده و ماست هم اضافه کنید و خوب بهم بزنید اگر پوستتان خشک است مقداری خامه هم اضافه کنید بعد مخلوط درست شده را روی جوش ها و اکنه ها مالیده و بگذارید برای چند دقیقه بماند نقش سیب زمینی در این ماسک از بین برنده لک های ناشی از جوش ها و درخشان کننده پوست است و ماست هم به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدن و کلسیم پوست را تقویت کرده و ان را محکم و سفت می کند .

ماسک برای جوش و استفاده از هندوانه

ماسک های زیادی برای درمان جوش ها وجود دارد که ما در این مطلب فقط به بخشی از انها اشاره کردیم در مطلب بعدی ماسک های دیگری برای جوش صورت معرفی خواهیم کرد .

برچسب ها

43 Comments

  1. سلام دختری ۱۳ ساله هم و صورتی زیبا دارم اما به خاطر جوش هایم صورتم خیلی بد شده. ماسک جوش شیرین در چه مدتی جوش ها را کامل از بین میبرد؟

    1. سلام ابجی من امتحان کردم البته با ابلیمو طبیعی بزن به صورتت تا خشک شه بعد با اب ولرم بشور

    2. از ماسک جوش شیرین اصلا برای صورت استفاده نکنید من استفاده کردم پوست صورتم پر از چاله شد

      1. سلام، درسته، در کل چون پوستهای صورت متفاوت هستن، هر ماسکی روی همه ی پوستها یک اثر نداره، دوست من سالها پیش روغن کنجد زد به صورتش، چند نفر از فامیلها و دوستاش زده بودن و براشون عالی بوده ولی دوست من که زد، صورتش پر چاله شده

    1. سلام منم ۱۵ سالمه صورتم پر جوش شده تازه یه قوز زدم وسط دماغم که نگو
      نگران نباش بعد یکی دو سال میرن بستگی به ژنتیک و ترشح هورمون داره

  2. اصلا از زردچوبه استفاده نکنیدا! من یه ذره زدم صورتم زرد شد. رنگشم نمیرفت. اصلا امتحان هم نکنید تاثیری نداره.

  3. سلام ب همگی‌.بچه ها گوجه رو له کنید بعد با ماست قاطی کنید برای جوش صورت خوبه. یا یک قاشق ماست با اویشن قاطی کنید اونم برای جوش صورت عالیه پوستو روشن میکنه .امیدوارم ک بدردتون بخوره.

  4. من یک قوطی مام که تموم شده بود رو خالی کردم و کاملا شستم جوری ک هیچ ماده ای داخلش نموندع بود
    بعد داخلشو روغ زیتون و عسل ریختم و مقدار خیلی کمی شکر
    و بعد سه سال موفق شدم از شر جوش هام راحت بشم

  5. سلام دختر۲۰ساله ام از۱۴سالگی مدام جوش میزنه صورتم چرک خشکن زیاد مصرف کردم ی درمان قطعی وجود نداره؟

    1. من تازه وارد ۱۸ سالگی شدم و جوش میزنم رفتم دکتر پوست بهم ایزوتیرعید هگزان داد طی شیش ماه گفته خوب میشم الان چهار ماه تحت نظرم احساس میکنم جای جوشام خیلی کمتر شده اما هنوز جوش دارم

  6. سلام روزتون بخیر تندرستی واقعا مفید بود برام من اینجارو سیو کردم تا دوباره بیام خواستم نظر بزارم خستگیتون بره ممنون

  7. هیچ درمانی وجود نداره چونکه تا سن ۲۲ تا نهایتا ۲۵ سالگی بدن به سرعت در حال تولید هرمون است و جوش امر طبیعی است با استفاده از ماسک ها و صابون ها و آنتی بیوتیک ها فقط میتونیم سرعت و تعداد آنها را کاهش داد نه بیشتر

  8. ماسک تخم مرغ موثره؟ نزنیم بدتر شه…۱۶ سالمه و جوشای ریز روی پیشونی دارم یکمم جای جوش رو شقیقه و جونم..میبره اینارو؟

  9. بنز من عالی بود ممنون از شما خیلی چیز هادر مورد سفیدی پوست نوشته بود باز هم می گم ممنون😘😘😍😍

  10. عالی بود ومن خیلی خوش حالم من همی ماسک ها را امتحان کر دم جواب گو بود ممنون😘😘

  11. چند تا قاشق ماست بردارید با چند تا قاشق آرد برنج یا جو
    و به اندازه کافی آب لیمو بستگی به نوع پوستتون داره و عرق کاسنی یا شاه تره نصف استکان .اینارا همه را قاطی کنید و بمالید رو پوستان بعد ۱۵ دقیقه بشورید .عرق کاسنی یا شاه تره عالیه
    من خودم انواع ژل و کرم و محلول را امتحان کردم که دارم اینو بهتون پیشنهاد میدم. بعد هم که میشورید آبرسان بزنید حتما نه مرطوب کننده.

  12. سلام ماسک ماست و جوانع گندم آسیاب شدع خیلیییی مؤثرع من خودم استفادع میکنم هم جوش های صورتم کم شدع هم پوستم روشن شدع

  13. سلام شیوا هستم۱۶ ساله من خیلی زیاد صورتم جوش سر سفید دارم و اینکه جوش شیرین اصلا ب صورتم نمیوفته و صورتم شروع ب خارشتر می‌کنه و قرمز میشه میشه ی ماسک بهتر و ساده تر توصیه کنید

  14. من یک قوطی مام که تموم شده بود رو خالی کردم و کاملا شستم جوری ک هیچ ماده ای داخلش نموندع بود
    بعد داخلشو روغ زیتون و عسل ریختم و مقدار خیلی کمی شکر
    و بعد سه سال موفق شدم از شر جوش هام راحت بشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن