پوستمو

همه چیز در مورد کاشت ابرو

آیا کاشت ابرو خوب است؟

صفر تا صد کاشت ابرو

ابرو یکی از عناصر تاثیر گذار در زیبایی صورت و چشم ها است . در گذشته خانم ها هرچه ابروهای پرپشت تر و قرینه تر داشتند از زیبایی بیشتری هم برخوردار بودند در واقع هنوز هم همین طور است افرادی که از این خصیصه خدادای بهره مند هستند عموما زیباتر به نظر می رسند و چشم های درخشان تری خواهند داشت .

گاهی زیبایی این عضو مهم صورت دستخوش نقصان و تغییر میشود و البته دلایل متفاوتی هم می تواند داشته باشد مثلا استرس ، بیمار های هورمونی ، ناراحتی های اعصاب و روان ، برخی سرطان ها و شیمی درمانی از دلایل کاهش مو های ابرو و نقصان در آنها میشود .

حتما بخوانید : همه چیز درباره رشد سریع مو

چه افرادی بهتر است ابرو بکارند ؟

آیا کاشت ابرو خوب است؟

  • دسته اول کسانی هستند که دوست دارند ابروهای زیباتر و پر پشت تری داشته باشند تا بتوانند در هنگام اصلاح فرم بهتری به آن بدهند همانطور که می دانید ابروها هر چقدر پرپشت تر باشند اصلاح آنها راحتر و فرم دهی هم بهتر و زیباتر میشود . برخی افراد به دلیل نازکی ابروها نمی توانند فرم دهی مناسب را برای آن انجام دهند.
  • برخی افراد این عضو صورتشان خیلی صاف و بدون فرم است و این موضوع در زیبایی صورت و چشم هایشان هم تاثیر گذاشته است اشخاصی که در این گروه قرار میگیرند بهتر است کار کاشت را انجام داده تا بعد بتوانند روی فرم دهی بیشتر کار کنند .
  • افرادی که در اثر سوختگی موهای سر و صورتشان از بین رفته است این اشخاص قطعا باید کار کاشت ابرو را انجام داده و این نقیصه را برطرف نمایند البته مدت زمانی که لازم است همه موهای سوخته بازگردانده شود و این عضو فرم و شکل واقعی و زیبای خود را پیدا کند بستگی به درجه سوختگی دارد هر چه سوختگی بیشتر باش این کار زمان بیشتری نیاز دارد.
  • کاشت ابرو برای افرادی که در اثر بیماری هایی مانند سرطان موهای خود را از دست داده اند یک راه برای بازگشت زیبایی و افزایش اعتماد به نفس است . این عمل حتما به یک چنین اشخاصی توصیه میشود البته برخی افراد هم به علت بیماری های اعصاب و روان ممکن است موهای خود را از دست بدهند که این اشخاص هم می توانند عمل کاشت ابرو را انجام دهند .
  • در گذشته نه چندان دور برخی خانم ها اقدام به تاتو ابروهای خود می کردند و البته خیلی هم به این کارعلاقه داشتند و بر اثر تکرار تاتو موهای ابروهایشان به کلی از بین رفته و ظاهری بدی گرفته است .از طرفی هم دیگر تمایل به تکرار تاتو ندارند و ترجیح می دهند بار دیگر ابروهای طبیعی خود را تجربه کنند یک چنین اشخاصی هم می توانند کاشت ابرو را انجام دهند و البته نتیجه خوبی هم بگیرند.

آیا کاشت ابرو عوارض دارد ؟

 کاشت ابرو عوارض

هر عمل جراحی زیبایی ممکن است در اثر عدم رعایت شرایط عوارض مخصوص به خود را داشته باشد مثلا در عمل بینی یا پلک و یا چشم ها امکان بروز عفونت وجود داشته و قابل انکار نیست در مورد این نوع عمل زیبایی و ترمیم کننده هم کمی خونریزی و کبودی اطراف چشم و پیشانی وجود خواهد دشت بعد از ان ممکن است در محل زخم خارش و قرمزی ایجاد شود که آن هم بعد از چند روز برطرف میشود اما اگر خارش تداوم داشت احتمال بروز عفونت وجود داشته برای همین باید به پزشک خود اطلاع دهید.

در این نوع عمل ممکن است فرد را یا بیهوش یا بی حسی موضعی نمایند که در هر دو حالت استفاده از این دارو ممکن است کمی درد و حالت تهوع ایجاد نماید . در این نوع جراحی ها ممکن است بار اول نتیجه مطلوب را نگیرید و نیاز به تکرار جراحی احساس شود که البته اگر خواهان تغییر و ترمیم هستید لازم است سختی های آن را هم تحمل کنید .

کاشت ابرو چه مزایایی دارد ؟

اولین مزیت این کار افزایش حس زیبایی در فرد و همچینی اعتماد به نفس است واقعیت این است بخش بزرگی از اعتماد به نفس ناشی از تعریف و تمجید اطرافیان از ظاهر و زیبایی اشخاص است. البته ما آن را تایید نمی کنیم چون اعتماد به نفس باید در بلوغ و توسعه استعداد های درونی و خدادی شکل بگیرد ولی قابل انکار نیست توجه به ظاهر و رفع برخی نواقص می تواند حس بهتری به ما بدهد برای همین یک چنین عمل های ترمیمی اگر واقعا لازم باشد توصیه میشود.  مزیت دیگر این کار این است که چهره شخص شاداب تر ، طبیعی تر و جوانتر به نظر می رسد .

آیا کاشت ابرو معایبی هم دارد ؟

بلاخره هر کاری می تواند محاسن و معایبی داشته باشد اینکه کسی ادعا کند این کار هیچ عیبی نداشته و سراسر حسن است قطعا در گفتار خود صداقت نداشته است ما به شما همه آنچه که باید بدانید را خواهیم گفت کاشت ابرو چون فرایندی متفاوت دارد معایب خاص خود را خواهد داشت برای کاشت ابرو اغلب از موهای سر استفاده می کنند بنابراین ممکن است به لحاظ ظاهری یعنی از لحاظ ضخامت ، رنگ و سرعت رشد با موهای ابروهای شما تفاوت داشته باشند ضمن انکه مراحل انجام این کار بسیارمهم است موها باید به صورت خوابیده کاشته شوند تا با سایر موهای این قسمت همخوانی داشته و به حالت ایستاده قرار نگیرند و این کار  فقط بستگی به تبحر پزشکی دارد که عمل را انجام می دهد .

نکته دیگر در این خصوص ریزش موهای کاشته شده در روزهای اول است شما برای ترمیم باید صبور باشید و شش ماه تا یکسال تحمل کنید تا به نتیجه دلخواه برسید و در نهایت اینکه اگر از تعداد موی مناسبی استفاده نشود شاید ظاهر خوبی به صورتتان نداده و دایم نیاز به اصلاح داشته باشید .

مراحل کاشت ابرو به چه شکل است ؟

کاشت ابرو و مراحل آن

پزشکانی که در این کار تخصص دارند به خوبی می دانند این عضو مهم بدن از سه قسمت تاج ، بدنه و دم تشکیل شده است و برای ترمیم باید به هر سه قسمت توجه شود اما مراحل کاشت ابرو می تواند به شکل ذیل باشد :

  • موهایی که در قسمت تاج کاشته میشوند باید به طرف بالا جهت داشته باشند چون همانطور که می دانید موهایی طبیعی هم وقتی بلند می شوند به همین شکل هستند و رو به بالا رشد می کنند .
  • برای ترمیم بدنه باید موها به ارامی دچار کاهش زاویه شوند تا جایی که وقتی به دم می رسند زاویه انها کاملا صفر باشد و نوع مویی که برای ترمیم بدنه استفاده میشود باید ضخیم تر باشد تا همه چیز کاملا طبیعی و اورژینال به نظر برسد و کمترین تضاد را ایجاد نماید .
  • تراکم کاشت باید فشرده و دقیق باشد و توجه شود جای خالی نماند چون باعث میشود پوست صورت مشخص شده و ظاهر نامناسبی را به فرد بدهد به علت ظرافت نوع این عمل پزشک باید متبحر و بسیار دقیق بوده و کار را با حوصله تمام انجام دهد .
  • مراحل مختلف کاشت باید با ابزارهای مناسب و درست انجام شود سوزن ها باید قطر میلی متری داشته باشند تا کمترین زخم و خراشیدگی را ایجاد نمایند علاوه برآن حفره ای که ایجاد می نمایند کاملا متناسب با قطر مو بوده و بزرگتر نباشد تا ظاهر بدشکلی ایجاد نکند .
  • رفع نواقص ابرو بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ مو نیاز دارد که البته این تعداد بسته به میزان ریزش و جاهای خالی که وجود دارد متغیر است و تخصص و تبحر پزشک تعیین کننده خواهد بود و نتیجه را تغییر خواهد داد چرا که استفاده کمتر باعث خالی ماندن برخی جاها و استفاده بیش از حد از مو برای کاشت باعث تراکم زیاد و بهم ریختگی این عضو صورت میشود .
  • رشد موهای سر و ابرو به صورت تک تک یا گاهی دوتایی انجام میشود در مورد کاشت ابرو هم باید این قاعده رعایت شود یعنی موها به صورت یکی یکی یا دو تا دو تا کاشته شده تا کاملا طبیعی به نظر برسد و ظاهری نامناسبی به شخص ندهد .

مراقبت های پس از کاشت ابرو چیست ؟

هر عملی که روی اعضای بدن انجام میشود باید به مراقبت های بعد از آن توجه کرد گاهی مراقبت بعد از عمل به اندازه خود آن مهم و حساس است چون ممکن است باعث بروز عفونت های مختلف شده و مشکلاتی را برای شخص بوجود آورد برای همین اگر بعد از عمل پزشک آنتی بیوتیک تجویز کرد حتما مصرف کنید و محل های زخم را نخارانید و بگذارید به صورت طبیعی خوب شود چون خاراندن باعث تشدید زخم و تورم و التهاب شده و روند بهبود را مختل و کند می کند ریزش موهای کاشته شده نباید شما را نگران کند چون کاملا طبیعی بوده و باید برای تثبیت شرایط زمان خود را طی نماید.

کاشت ابرو چقدر هزینه دارد ؟

هزینه کاشت ابرو

عمل های زیبایی آنطور که در افکار عمومی جا افتاده است هزینه بالایی داشته و عموما از عهده طبقه متوسط بر نمی آید اما در مورد کاشت ابرو اینگونه نیست . این عمل هزینه زیادی نداشته و با بودجه کمی قابل اجرا است البته نوع پزشک و کلینیک و تجهیزاتی که استفاده میشود مانند سوزن و نیز وسعت ترمیم و غیره هم در هزینه موثر است هرچه کار رفع نواقص بیشتر باشد و نیاز به استفاده و کاشت موی بیشتری احساس شود هزینه بیشتری هم باید پرداخت کنید اما به طور کلی این عمل زیبایی و ترمیمی هزینه چندانی ندارد و بین ۴ تا ۵ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

چقدر میتوان به نتیجه بدست امده اطمینان داشت ؟

کاشت ابرو تا ۹۰ درصد نتیجه مورد نظر را خواهد داد و شخص از انجام آن راضی خواهد شد اما در برخی موارد هم اتفاق افتاده که کاشت ابرو نتیجه مطلوب نداشته و رشد موها به خوبی صورت نگرفته است که می تواند دلایل مختلفی نظیر عدم تبحر کافی پزشک ، استفاده از تجهیزات و لوازم نامناسب ، مقاومت بدن شخص در برابر این عمل و برخی دیگر را نام برد .

اقداماتی که باید قبل از کاشت ابرو انجام دهید ؟

پزشکان توصیه می کنند اگر قصد انجام این کار را دارید شب قبل از عمل اصلا مسکن و آسپرین مصرف نکنید چون باعث میشود خون رقیق شده و خونریزی ضمن عمل را تشدید کند علاوه بر آن گفته میشود قبل از عمل یک آزمایش کامل انجام بدهید تا از سلامت خود مطمئن شده تا خدایی نکرده ضمن عمل و بی حسی و بیهوشی مشکلی پیش نیاید. همچنین شب قبل از جراحی موها و ابروهای خود را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

ایا روی تاتو میشود کاشت ابرو انجام داد ؟

جواب این سوال کاملا مثبت است همانطور که در سطور بالا اشاره کردیم اگر می خواهید برای همیشه از شر تاتو های خود خلاص شوید بهترین راه کاشت ابرو است که در یک یا دو جلسه و انتخاب یک پزشک متبحر امکان پذیر خواهد بود .

حتما بخوانید : چگونه لاغر شویم ؟

استفاده از روش FUT در کاشت ابرو چه مزایایی دارد ؟

استفاده از این روش باعث میشود شخص بیمار درد و خونریزی کمتری داشته و برای درمان بخیه کمتری لازم باشد علاوه بر این استفاده از روش FUT نیاز به بیهوشی را از بین برده و تورم و التهاب اطراف چشم و پیشانی را بعد از عمل کاهش می دهد. در این روش ابروها به شکل طبیعتری کاشته شده و شکل و فرم بهتری خواهند داشت .

به طور کلی به دلیل اینکه همه افراد دوست دارند ظاهر زیباتر و بی نقص تری داشته باشند استفاده از روش های ترمیمی بی خطر هیچ ایرادی نداشته و ندارد اما باید سعی کنید در شرایط واقعا لازم این کار را انجام داده و به افراط نیفتید چون افراط در عمل های زیبایی باعث میشود چهره غیر طبیعی پیدا کرده و صطعا نتیجه عکس بگیرید .

نکته آخر و مهمتر برای کلیه عمل های زیبایی اینکه حتما به پزشک متخصص و متبحر مراجعه کرده و از اشخاصی که تبحر و سواد کافی برای انجام این کار را ندارند دوری کنید تا سلامت و جانتان به خطر نیفتد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن