ناخن

همه چیز درباره پدیکور ناخن ، لوازم، کوکتیل و ۲۰ طرح جذاب

آموزش گام به گام پدیکور

مانیکور (MANICURE) و پدیکور (PEDICURE) دو فرآیند زیبایی و آرایشی فرانسوی جهت لاک زدن روی ناخن دست و پا است و شامل شکل دادن به لبه ناخن و حذف پوست های مرده و رنگ آمیزی سطح می شود. پدیکور با جوش شیرین، کوکتل و پارافین، بخشی از فرآیندهای آرایشی محبوب بانوان جوان است که در این گفتار، شیوه، لوازم و روش انجام آن را شرح دادیم.

در گزارش امروز لوکس بیوتی، شما را با اصول و مبانی پدیکور حرفه ای و مواردی که باید در این فرآیند آرایشی و بهداشتی بدانید، آشنا می کنیم. اگر شما هم سابقه پدیکور در منزل یا سالن زیبایی دارد و نظر و پیشنهاد و دیدگاهی در این باره دارید، نظرات خود را به صورت کاربردی، در اختیار کاربران لوکس بیوتی قرار دهید.

با ما همراه باشید.

همه چیز درباره پدیکور ناخن

فرق پدیکور با مانیکور

هر دو، برای زیبا سازی و سالم کردن ناخن دست و پا انجام  می شود که تاثیر زیادی در جذابیت سازی اکسسوری ها دارد. اگر شما از اکسسوری دست و پا استفاده  می کنید، نمی توانید ناخن های بد ریخت و شکل داشته و آن ها را با استایل خود ست کنید. مراقبت از دست (مانیکور) با مراقبت از پا ( پدیکور ) خیلی تفاوتی ندارد و بهداشت پوست، در هر دو اهمیت دارد. بنابراین، لوازم در هر دو یکی و روش انجام هم  تقریبا مشابه است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

حتما بخوانید : همه چیز درباره کاشت ابرو

فرق پدیکور با مانیکور

وسایل مورد نیاز برای پدیکور

وسایل مورد نیاز برای پدیکور

پدیکور ، به نسبت مانیکور،‌ حساسیت زیادی برای بانوان ندارد و شاید برای انجام آن، هزینه زیادی صرف نکنند. به هر حال، پا در کفش و جوراب پنهان است و اگر شما صندل پوش در ایام بهار و تابستان هستید، باید پدیکور خوبی را در دستور کار قرار دهید.

همه لوازمی که در فرآیند مانیکور نیاز داریم، در پدیکور هم مورد نیاز است. انجام این دو فرآیند آرایشی ابزار زیادی نیاز دارد. کافی است، یک سوهان، ناخن گیر، قلم نوک تیز، اسکراب لایه برداری و سوهان پولیش داشته باشید تا به همراه برق و لاک و TOP COAT، ناخن های زیبا و خوش ترکیب و رنگی را شاهد باشید. به این ها باید نک دریایی، سنگ پا و جدا کننده انگشتان هم اضافه کرد که انجام کار را تسهیل و تسریع خواهد کرد.

مراحل انجام پدیکور ساده در منزل

مراحل انجام به شرح زیر است. اگر شما هم نظری دارید، در بخش کامنت به ما اطلاع دهید:

  • گام اول این است که پا که قلب دوم است را به خوبی تمیز کرده و آن را ضد عفونی کنید.
  • فردی که قصد دارید فرآیند پدیکور را برای شما انجام دهد، باید دست خود را شسته و از عدن ابتلای نامبرده به بیماری های پوستی و قارچی، اطمینان حاصل کنید.

مراحل انجام پدیکور ساده در منزل

(اول سطح ناخن پا را تمیز  کنید)

جدا کننده پا در پدیکور

(جدا کننده پا در پدیکور در صورت نیاز به لاک زدن، الزامی است)

نحوه لاک زدن با جدا کننده

(نحوه لاک زدن با جدا کننده)

  • پس از شستن پا، همه لاک هایی که روی سطح ناخن انگشتان پا قرار دارد را پاک کنید. همه لاک باید پاکسازی شده و بستر، آماده پدیکور باشد.
  • اگر فردی قرار است پدیکور انجام دهد، از او بخواهید که از دستکش لاستیکی یک بار مصرف استفاده کند. این کار سبب می شود که رطوبت دست پدیکور کار جذب شده و از تماس پوست دست با پوست و ناخن شما اجتناب شود.

سلول های مرده پا جدا شده پدیکور

  • در گام اول، سعی کنید در آب ولرم، نمک دریایی ریخته و هر دو پا را مدتی درون آن قرار دهید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سلول های مرده پا جدا شده و برای پدیکور ، سطح یکنواخت، صاف و نرمی در اختیار شما باشد. البته هر ماده طبیعی که بتواند همین نقش را ایفا کند، می توان در دستور کار شما قرار بگیرد.

ظرف آب ولرم را آماده کنید

(ظرف آب ولرم را آماده کنید)

محلول را داخل آب ولرم بریزید

(محلول را داخل  آب ولرم بریزید)

  • پس از قرار دادن پا در محلول نمک دریایی و ماساژ اندک، پا را خشک کرده و ناخن را مرتب کنید. ناخن پا بهتر است کوتاه باشد و با سوهان مناسب، صیقل داده شود. بر خلاف ناخن دست، ناخن پا باید کوتاه باشد تا در کقش، مشکلی برای شما ایجاد نکند.

برای پدیکور، لایه برداری کف پا

(۵ تا ۱۰ دقیقه پا خود را در درون این محلول قرار دهید)

  • برای پدیکور ، لایه برداری کف پا هم اهمیت دارد. اسکراب پاشنه پا معمولا محبوب بانوان به خصوص میانسالان است. البته این روزها با انواع واقسام مواد شیمیایی و گیاهان دارویی این کار انجام می شود.

مثل مراحل و فرآیند مانیکور، ناخن های پا را با کرم مرطوب کننده ماساژ

  • وقتی ناخن پا را را مرتب کردید، مثل مراحل و فرآیند مانیکور، توصیه می شود که ناخن های پا را با کرم مرطوب کننده مناسب، ماساژ دهید. هم سطح انگشت ها و هم سطح ناخن و کل پا با مرطوب کننده، ماساژ داده شود تا پوست شما، مرطوب شده و جذب اکسیژن به راحتی انجام شود.

فرآیند پدیکور‌ از جدا کننده انگشت

  • در فرآیند پدیکور‌ حتما توصیه می شود که از جدا کننده انگشت استفاده کنید. نزدیکی انگشتان پا سبب می شود که لاک زدن ناخن ها، به سختی صورت بگیرد. البته این جدا کننده در زمان لاک زدن انگشت پا است و اگر قصد لاک زدن ندارید، این وسیله، کاربردی نخواهد داشت.

برای لاک زدن سطح ناخن پا در پدیکور دو لایه لاک بزنید.

  • در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، این جدا کننده معمولا بسیار استفاده می شود. لذا احتمال انتقال بیماری های پوستی وجود دارد. بنابراین توصیه می شود که از ضد عفونی بودن این وسیله، اطمینان لازم، کسب کنید.

سوهان زدن لبه های ناخن

(سوهان زدن لبه های ناخن پا را در نظر داشته باشید)

  • برای لاک زدن سطح ناخن پا در پدیکور ، شما بایستی ابتدا، BASE COAT (لایه ابتدایی) را روی سطح ناخن زده و سپس دو لایه لاک بزنید.
  • هر لایه باید نازک زده شود که دوام و ماندگاری بیش تری داشته باشد.
  • هر چند لایه می زنید، تا زمانی که کامل خشک نشده است، از زدن لایه بعدی خودداری کنید.
  • پس از لاک زدن، از TOPCOAT استفاده کنید که دوام و ماندگاری لاک ناخن پا را افزایش می دهد.
  • با استفاده از گوش پاک کن، گوشت اطراف ناخن را تمیز کنید.

مراقب کوتیکول ها

(مراقب کوتیکول ها باشید)

از بین بردن پوست های مرده در پدیکور

(با این حرکت، پوست های مرده از بین می رود)

  • استفاده از مرطوب کننده را پس از تاپ کت فراموش نکنید. ماساژ دهید که محتویات، جذب پوست شود.
  • از خراش دادن لاک ناخن پا، اجتناب کنید و مراقبت باشد که سطح ناخن پا به وسایل تیز برخورد نکند تا باعث لایه لایه شدن سطح ناخن نشود.

لاک ناخن پا مثل لاک ناخن دست

  • لاک ناخن پا مثل لاک ناخن دست، نباید مدت زیادی باقی بماند. پاک کردن هفتگی، توصیه می شود تا باعث کدر شدن رنگ ناخن نشود. بین پدیکور ها، حتما چند روزی فاصله  بیاندازید.

نکاتی در پدیکور

(استفاده از کرم پا برای مرطوب کردن و نرم کردن را در نظر داشته باشید)

نکاتی در پدیکور

  • یکی از دلایل شکنندگی ناخن پا، کاهش چربی است که به واسطه  استحمام مکرر و استفاده از آب داغ رخ می دهد و سبب ریش ریش شدن پوست کناره ناخن می شود.
  • پوسته های کنار ناخن پا را با ناخن گیر حذف کنید.
  • کرم مرطوب کننده یا گلیسیرین را فراموش نکنید.
  • این عمل، هیچ گاه به بیماری خطرناک پوستی و تهدید سلامت عمومی بدن، تبدیل نمی شود.
  • همه وسایل پدیکور را هر از گاهی، ضد عفونی کنید.
  • عوارض انجام متعدد و بدون فاصله پدیکور ، لایه لایه شدن ناخن و عفونت های پوستی است.
  • هر چقدر ضربه های کوچک یا بزرگ روی ناخن شما وارد شود، شکنندگی آن افزایش یافته و این عامل، سلامت ناخن های شما را تهدید خواهد کرد.
  • اگر می خواهید با مشکلاتی مثل خراب شدن لاک و پریدن نوک لاک مواجه نشوید، از جنس هایی استفاده کنید که مجوز سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارد.
  • تعدد این امر، خشک شدن سطح ناخن را به همراه دارد که برای گروه سنی کودکان و نوجوانان، خطرناک است.
  • در پدیکور سعی کنید که از top coat با پوشش های با کیفیت بالا استفاده کنید. لایه محافظ روی لاک، محافظ خوبی است.
  • اگر برای این کار از سوهان برقی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که این عمل باید به آهستگی انجام شده تا ضربات مختلفی روی ناخن، سبب تضعیف و شکنندگی آن نشود. انواع سر سوهان برای کاشت ناخن موضوعی است که باید مانیکوریست شما توجه کنید.
  • در این فرآیند، دورگیری باید به گونه ای باشد که به پوست آسیب نرسد. دورگیری با سوهان برقی، باید توسط فرد مجرب انجام شود.
  • قسمت سفید رنگ ریشه ناخن شما، کوتیکول نام دارد که فعالان پدیکور ، معمولا این قسمت را بر می دارند. در حالی که برداشت آن، سطح ناخن را تهدید کرده و انگشت را در معرض عفونت های میکروبی و قارچی قرار می دهد.
  • حتما پس از شستن پا، پا را خشک کنید تا رطوبت بین انگشتان پا نماند و پا شما، مستعد قارچ نباشد. چرا که قارچ سبب لیچ شدن بین انگشتان پا در زمان پدیکور می شود.
  • سوهان زدن مکرر، سبب صدمه به ناخن پا و ایجاد خطوط و لکه های سفید روی آن خواهد شد. لذا از این کار اجتناب کنید.

پدیکور تراپی با سنگ های داغ در مراکز SPA

( پدیکور تراپی با سنگ های داغ در مراکز SPA کاربرد دارد)

  • اگر زیر ناخن را با سوهان تمیز کنید، جدا شدن ناخن پا از بستر خودش، نخستین اشکال این کار است.
  • استفاده مکرر از آستون را رها کنید.

استفاده مکرر از آستون را رها کنید.

پدیکور با جوش شیرین

زبری پا با جوش شیرین از بین می رود. اگر پاشنه خشک و ترک خورده دارید، جوش شیرین دوای این مشکل است. البته مراجعه به متخصص پوست و تغذیه نیز توصیه می شود. کافی است، چند قاشق  غذا خوری آن را با نیم  لیتر آب مخلوط کنید و پس از داغ کردن، پای خود را ۲۰ دقیقه داخل این محلول قرار دهید و به آرامی با سنگ پا، مالش داده و سپس کرم بزنید.

پدیکور با کوکتل

کوکتل پدیکور، سبب نرم شدن و مرطوب شدن پا

با کوکتل، یک روش لاکچری است. توپ های رنگی معطر که داخل آب، می جوشند و حل می شوند، لوکیشن رمانتیکی را برای شما قبل از PEDICURE به ارمغان می آورد. در واقع، کوکتل پدیکور ، به دلیل روغنی که در ان استفاده شده، سبب نرم شدن و مرطوب شدن پا می شود. معمولا حاوی نمک دریایی است که در ابتدای این گفتار عنوان شد. نقش خوبی در سم زدایی پوست پا دارد.

کوکتل ها برای حمام لاکچری و رمانتیک

از کوکتل ها برای حمام لاکچری و رمانتیک استفاده کنید.

پدیکور با کوکتل

پدیکورتراپی با پارافین

از جمله خدماتی است که اخیرا با جمع سرویس های سالن های زیبایی به بانوان در فرآیند پدیکور اضافه شده و برای مرطوب کردن پوست، از پارافین استفاده می شود. این کار، بعد از کوتاه کردن ناخن و اسکراب بوده و برای پولیش زدن ناخن ها، باید پس از پارافین تراپی این کار انجام شود.

پدیکورتراپی با پارافین

(PARAFFIN WAX TREATMENT)

کافی است پا را داخل آب ولرم کرده و پارافین جامد را مابع کنید و به پا بمالید. این روش معایب و مزایایی دارد. اگر به صورت دوره ای شاهد خشک شدن پوست پا هستید، پارافین تراپی  در pedicure‌ توصیه می شود.  بیش تر این کار در نیمه دوم سال که هوا رو به سردی است، انجام می شود. قیمت پارافین تراپی، گران تر از حالت معمولی است.

پدیکور تراپی یا کوکتیل پدیکور

دوست عزیز

اگر شما هم نظری درباره مطالب مطرح شده در این گفتار دارید یا درباره عکس ها و طرح ها و انجام این فرآیند آرایشی و بهداشتی، دیدگاه و پیشنهادی دارید، موارد را از طریق بخش کامنت در اختیار کاربران سایت لوکس بیوتی قرار دهید. اگر سابقه پدیکور تراپی یا کوکتیل پدیکور دارید و از رایحه های خاصی استفاده می کنید، تجارب اسپا گردی های خود را نیز در این زمینه در اختیار لوکس بیوتی قرار دهید.

4 Comments

  1. خیلی ممنون .چقدر کامل بود .واقعا مفید.به خصوص ک صادقانه همه نکات رو گفتین و تاکید روی متد یا سالن خاصی نداشتید.💜

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن