تناسب اندام

۴۰ نکته رژیم لاغری سریع و پر طرفدار به سبک سلبریتی ها

رازهای لاغری بهاره رهنما تا کیم کارداشیان

راز لاغری سلبریتی ها از کیم کارداشیان تا بهاره رهنما

رژیم لاغری استاندارد و اصولی، از گیاهان و میوه جات و پروتئین استفاده می کند. گرسنه خوابیدن، ریزش مو، چروک پوست و لاغری صورت و مشکلات عصبی و استرس، بخشی از مکافاتی است که رژیم لاغری اشتباه و غیر نیازسنجی شده، برای افراد به ارمغان می آورند. رژیم های هندی، روسی، فرانسوی، ویکتوریا سکرتی، کم خرج و فوری، هر چه که باشد، باید زیر نظر پزشک و متخصص و متناسب با نیاز بدن شما طراحی شود.

در گزارش امروز «لوکس بیوتی»، قصد داریم شما را با انواع و اقسام رژیم های لاغری سریع، کم خرج، نرمال، یک ماهه، کوتاه مدت، استاندارد و اصولی آشنا کرده و نحوه استفاده سبزیجات، عسل، خشکبار و پروتئین را در رژیم های لاغری معرفی کنیم. هم‌چنین رژیم لاغری برخی از سوپراستارهای ایران و جهان از بهاره رهنما تا کیم کارداشیان را مرور کردیم.

اگر شما هم  تجربه و دیدگاهی دارید، نظرات خود را با حفظ حریم خصوصی اشخاص، از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : چگونه لاغر شویم ؟

رژیم غذایی خوب برای رژیم لاغری خوب

رژيم غذایی خوب برای لاغری نیاز است. بدون برنامه، هیچ کاری موفق نخواهد بود و سرمایه و وقت و منابع شما را هدر خواهد داد. هر کسی باید به مقتضیات سنی و وزنی و جسمی و برنامه ای که دارد، نسبت به انتخاب بهترین برنامه برای چاقی یا لاغری اقدام  کند. این برنامه نیز نباید بر اساس تجویزهای اینترنتی کانال ها و گروه های ناشناخته باشد و بایستی، تحت نظر پزشک و متخصص تغذیه  تنظیم  شود.

رژیم غذایی خوب برای رژیم لاغری خوب

(نه به مواد قندی را تمرین کنیم)

اگر خوب غذا بخورید و خوب استراحت کنید و خوب ورزش کنید و آب کافی به بدن برسانید تا سوخت و ساز بدن در وضعیت  طبیعی قرار داشته باشد، چاقی یا لاغری به صورت طبیعی، امکان پذیر است. گاها افرادی را مشاهده کردید که برای کاهش وزن، ماه ها به دنبال برنامه های  غیرحرفه ای بوده و پول های زیادی هزینه  کردند و نه  تنها با کاهش وزن مواجه نشدند،  بلکه وزن آن ها افزایش یافته است. اشتباهات در انتخاب برنامه غذایی که تناسبی با  سن و وزن و برنامه روزانه شما ندارد، بازدهی و اثربخشی  مطلوبی ندارد.

رژیم لاغری سریع و پر طرفدار

راهی نداریم جز تغیر و اصلاح و به روز رسانی برنامه غذایی خود برای تعادل وزن. اگر برخی از مواد مغذی  را به منظور کاهش وزن، از برنامه غذایی حذف کنیم، گاها تاثیرات جبران  ناپذیری در  بهداشت بدن و سلامت خواهد داشت.  به دنبال  برنامه ضربتی و فوری نباشید.  برنامه ای  ۳ روزه و ۵ روزه، بیش تر آب بدن را تبخیر می کند و چروک پوست را به همراه دارد. شرایط بدن هر فرد با فرددیگری متفاوت است و به همین خاطر، تخصص گرایی  در رژیم لاغری باید مد نظر شما باشد.

سالاد، یک میان وعده عالی برای کاهش وزن

(سالاد، یک میان وعده عالی برای کاهش وزن و حفظ تعادل وزن است)

اگر در کاهش وزن، نتیجه فوری وضربتی نیاز دارید، باید سلامتی خود را تهدید کنید و به همین خاطر، به افراد توصیه می شود که برای لاغری، دنبال  یک برنامه  هدفمند بلند مدت غیر ضربتی و فوری بوده که پزشک توصیه کرده باشد.

اگر برنامه غذایی شما به منظور حذف چربی ها به روش غیر تهاجمی، محدوده کننده شما در خوردن سبزی و میوه و نان و پروتئین بود، بدانید که ناخواسته، کاهش وزن محدود و ناسالم را در دستور کار قرار داده اید که عوارضش را چند ماه یا چند سال بعد روی کلیه و کبد و مغز و گوارش و رنگ پوست، شاهد خواهید بود که اختلالات متابولیک از آن جمله  است.

البته نباید فراموش کنید که رژیم غذایی سالم، چه برای لاغری چه غیر لاغری، پرهیز از مواد قندی، گاز دار، آرد دار و فراوری شده (مثل سوسیس و کالباس و همبرگر) است. لذا، این مواد غذایی را حتی در میان مدت هم از دستور کار خارج کنید. بعضی ها تصور می کنند که با کم  خوری و تحمل گرسنگی، لاغر خواهند شد.

 گرسنگی، راهکاری برای استفاده از چربی های موجود بدن

در حالی که، برای صرف کالری مورد نیاز نیست. گرسنگی شدید، خستگی مغز را در پی دارد. مخصوصا نوشیدن آب کافی. تامین آب مورد نیاز، عامل مهمی در سوخت و ساز چه برای  افزایش و چه کاهش وزن است.

ویتامین ث در همه رژیم ها، حضور فعالی دارد

(ویتامین ث در همه رژیم ها، حضور فعالی دارد)

نوع کار و فعالیت  روزانه و سن و قد و وزن شما تعیین کننده میزان مصرف روزانه آب است. فردی که در معدن کار می کند با کسی که کار های پشت میزی دارد و یا کسی که در مناطق سردسیر یا گرم سیر است، نیاز های آبی متفاوتی دارند و ۵ تا ۸ لیوان آب در روز، هیچ گاه  معیاری صحیح برای توصیه  به  همه  افراد نیست. البته چای و دم نوش و انواع صیفی جات مثل کاهو و خیار هم که در ماسک  صورت کاربرد دارد، عامل خوبی برای آبرسانی به بدن است.

طبق اعلام مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تبلیغ  دمنوش برای کاهش وزن ۱۰ کیلوگرمی افراد در یک هفته، دروغ  است.

رژیم غذایی برای حذف چربی دور شکم

این برنامه، تا دو هزار شصد کالری به  شما در هر روز داده و کمک خوبی به کاهش چربی دور کمر است. برای تاثیر  این رژیم، باید ورزش را در دستور کار قرار دهید.

رژیم غذایی برای حذف چربی دور شکم

در صبحانه، از  غلات سبوس دار استفاده  کنید. شیر بدون چربی به میزان ۲  فنجان که با ۴ قاشق غذا خوری آجیل ترکیب شود و با ۲ قاشق غذا خوری کشمش مخلوط شود، معجون خوب و سالمی برای صبحانه است. این ترکیب، حدود۶۰۰ کالری، ۳۰  گرم پروتئین و هفتاد گرم کربوهیدرات دارد.

در نهار، نان سبوس دار کوچک (۲ تکه)، تن ماهی یا ۱۴۰ گرم گوشت، پنیر کم چرب و گوجه فرنگی به میزان ۲ تکه، در کنار ۱ هویج و آب پرتقال طبیعی، می تواند در مجوع، ششصد و شصت و شش کالری به بدن شما داده  و چهل و یک  گرم پروتئین دریافت کنید. برای شما نیز، ۱۴۰ گرم گوشت سفید یا قرمز غیر فرآوری شده  با یک فنجان سالاد و سبزیجات و یک تکه نان و یک فنجان میوه خرد شده، حدود ۴۰۰ تا ۹۵۰ کالری و ۵۰ گرم پروتئین به شما می دهد.

رژیم لاغری پرطرفدار ۷ روزه

برخی از عاشقان کاهش وزن، میان وعده ها را فراموش می کنند. در حالی که اهمیت زیادی دارد. برای میان وعده کسانی که دنبال کاهش چربی شکم و پهلو هستند، ۲ تکه نان سبوس دارد، ۲ فنجان شیر و یک عدد سیب و مقداری کره بادام زمینی یا هر جایگزین مفید دیگری، توصیه می شود. این ترکیب، ۶۰۰ کالری انرژی و ۳۱  گرم پروتئین و هشتاد گرم کربوهیدرات دارد.

رژیم لاغری پرطرفدار ۷ روزه

  • روز اول: صبحانه (املت با سفیده و پنجاه گرم اسفناج و فلفل) / نهار (سینه  مرغ و سالاد و فلفل و لوبیا و روغن زیتون) / میان وعده: صد گرم سینه بوقلمون  و نصف فلفل خرد شده / شام: صد گرم کلم بروکلی را بخار پز کنید و با خیار خرد شده میل کنید. نان در وعده شام نداریم.
  • روز دوم: صبحانه (سینه مرغ بخار پز با کلم پیچ بدون روغن) / نهار (سالاد با فیله مرغ و روغن زیتون) / میان وعده (کلم بروکلی بخار  پز با سینه بوقلمون) / شام (ماهی با شوید و لوبیا بخار پز)
  • روز سوم : صبحانه (اسفناج با ۱۰۰ گرم سالمون) / نهار (سالاد با سینه  مرغ کبانی و یک قاشق مرباخوری روغن زیتون) / شام (استیک  کبابی گوسفند و اسفناج بخار پز)
  • روز چهارم: صبحانه (لوبیا سبز با نیمرو سفیده و گوجه) / نهار (سالاد و فیله مرغ بخار پز و گوجه) / شام (سبزی و صد گرم سینه مرغ با روغن زیتون) / میان وعده ( کدو سبز با خیار)
  • روز پنجم: صبحانه (آووکادور با خیار و سینه بوقلمون) / نهار (سالاد سبز با گوجه و روغن زیتون و میگو) / شام (کلم بروکلی بخار پز با سینه مرغ)
  • روز ششم: صبحانه (کدو کبابی و فلفل وفیله  کبابی) / نهار (سالاد سبز و روغن زیتون و کلم بروکلی و سینه مرغ ) / میان وعده  (گوجه فرنگی با صد گرم مرغ) /  شام  (کلم  بروکلی بخار پز و لوبیا سبز با کمی استیک)
  • روز هفتم: صبحانه (املت با ۳ عدده سفیده و اسفناج) / نهار (مارچوبه بخار پز و سالاد سبز و صد گرم سینه مرغ) / شام (کلم بروکلی بخار پز و سینه  کبابی اردک) / میان وعده (مقداری آجیل)

صبحانه برای چربی سوزی  سریع در  یک هفته

  • روز اول: هلو بزرگ، سیب و سفیده یک عدد تخم مرغ
  • روز دوم: نان سبوس دار و یک عدد موز
  • روز سوم: شیر بادام (۲ فنجان)، بلغور جو با آب (۱۴۰ کالری)،  عسل و گوجه فرنگی متوسط
  • روز چهارم: ۲ عدد سفیده تخم مرغ،۲ تکه نان جو و دویست گرم گوجه فرنگی
  • روز پنجم: غلات سبوس دار صد و پنجاه گرم با یک عدد سیب و سی گرم پنیر بی نمک و کم چربی.
  • روز ششم: ۱۵۰ گرم پنیر کم چرب و یک تکه نان و یک عدد موز.
  • روز هفتم: یک فنجان جوی دو سر با چای سیاه و یک هلو کوچک یا سیب یا مویه فصل در حد چهل کالری.

رژیم غذایی بهاره رهنما

هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون، یکی از چهره های سینمایی کشور است که با اضافه وزن مواجه بود.  او با عمل جراجی اسلیو، ده ها کیلو چربی را خارج کرد اما این بدان معنی نیست که رژیم غذایی دیگر برای  وی کارایی ندارد. او گفته بود که با گذاشتن بالون معده، ۱۰ کیلو کم کرد اما دوباره شاهد هجده کیلو اضافه وزن شد.

رژیم غذایی بهاره رهنما

(بهاره رهنما پس از کاهش پانزده کیلوگرمی وزن)

حتما بخوانید: از زندگی خصوصی تا استایل های بهاره رهنما

روش اسلیو برای بیمارانی که بیش از  ۴۰ کیلو اضافه وزن دارند مفید است و نه همه. دسترسی به آندوسکوپی معده  از فواید روش  لاغری در تکنیک اسلیو است.

رژیم لاغری کیم کارداشیان  (اتکینز)

رژیم لاغری کیم کارداشیان

ملکه سلفی اینستاگرام و دارنده یکی از ۱۰ صفحه پر بیننده اینستاگرام، به خاطر  بدن کروی، شهره  است. او برای لاغری، به دنبال روش ATKINS DIET رفته و ماهی ۵ کیلوگرم کم  می کند. او مواد قندی را از  دستور کار خارج کرده تا پوستی شفاف داشته باشد. در رژيم اتکینز، شاهد کاهش میزان مصرف کربوهیدرات و اضافه کردن پروتئین به منظور چربی سوزی هستیم.

کیم کارداشیان رژیم لاغری

استفاده از چربی طبیعی مثل  روغن زیتون و سبزیجات، فرصتی برای کاهش کالری ورودی به بدن این سوپر استار آمریکایی است. سفیده تخم مرغ، در وعده صبحانه، توصیه می شود. مخصوصا که با اسفناج و کلم بروکلی بخار پز همراه باشد. او همواره در مصاحبه ها، از میان وعده های کم کالری می گوید و این که تمرینات ورزشی او، هم چون ماریا شاراپووا (افسانه تنیس زنان جهان)، برنامه ریزی شده است.

۱۵ توصیه مهم برای کاهش وزن

۱۵ توصیه مهم برای کاهش وزن

  • به دنبال اصلاح برنامه غذایی و سازماندهی مصرف روزانه مواد غذایی باشد و مواد مورد نیاز را متنوع و ارگانیک کنید. بخشی از چاقی شما، احتمالا بخاطر برنامه  غذایی غلط است.
  • در هر سنی هستید، با هر برنامه ای، نیم  ساعت تا یک ساعت ورزش روزانه را فراموش نکنید.
  • یوگا، ورزش عالی برای کاهش وزن است. تجمع چربی شکم را کاهش و سوخت و ساز را تسریع می کند.
  • مصرف آب را باید جدی بگیرید. ایرانیان کلا، بر خلاف مصرف بی رویه شکر و نمک، آب کم می نوشند و بیش تر هدر می دهند. پیروی  از رژیم آب نیاز نیست. تنها از نوشابه دوری کنید و به سمت نوشیدنی های سنتی ایرانیان بیایید.
  • خواب کافی، عامل لاغری است. خواب کافی نه  خواب طولانی  که کلیه  و گوارش را تهدید می کند.
  • در ورزش، چربی سوزی کل بدن را دردستور کار قرار دهید. بانوان اگر فکر می کنند با لاغری صورت مواجه می شوند، از کمپرس یخ به جای آب برای دفع حرارت استفاده کنند.
  • بدن را در ورزش، به برنامه تمرینی خاص عادت ندهید و زیر نظر متخصص، آن را تغییر بدهید.
  • برای لاغری، با دوست خود تمرینات ورزشی را انجام دهید تا در حین فرآیند، کسل و خسته نشوید. روانشناسی لاغری هم جایگاه ویژه  ای در این  فرآیند دارد.
  • به وقت غذا خوردن، به وقت پیاده روی کردن، به وقت خوابیدن، همه باعث نظم  بخشی به  سازماندهی سبک زندگی شما می شود.
  • مواد غذایی حاوی فیبر، کمک خوبی به کم کردن وزن است. به خصوص فیبر چسبناک. میوه و سبزی، سرشار از فیبر است. به خصوص بلغور جو. هم با برنامه باشد.

مواد غذایی حاوی فیبر، کمک خوبی به کم کردن وزن است.

  • کربوهیدراتی که گلوکز کمی دارد، برای انواع رژیم های غذایی لاغری مناسب است. چون هضم آن زمان زیادی نیاز دارد، اشتهای شما را کاهش می دهد.
  • مصرف پروتئین بیش تر، راهبرد بلند مدت برای کاهش چربی شکم است.  اگر  پروتئین مصرف کنید، تا ۶۰ درصد تمایل شما به غذا خوردن کاهش می یابد. پروتئین خوب، مانع افزایش وزن است. به دنبال بهترین منابع پروتئین گیاهی و غیر گوشتی مثل سویا و قارچ و حبوبات باشید. کربوهیدرات ها (مثل نان سفید)، عاملی مهم در چاقی شهرنشین ها هستند. رژیم دیگران را کپی نکنید!

مصرف پروتئین بیش تر، راهبرد بلند مدت برای کاهش چربی شکم است.

  • برنامه غذایی را به جای ۳ وعده  به  ۶ وعده کافی تقسیم  بندی کنید. فاصله  شام تا خواب باید ۳ ساعت باشد. خوردن غذاهایی پر انرژی مثل برنج و خورشت برای مشتاقان کاهش وزن، توصیه نمیشود.
  • این که شما برای مدت کوتاهی لاغر شده و دوباره روز از نو و روزی از نو و تکرار اضافه وزن و تماشای چربی  شکم و پهلو، این نشان می دهد که شما برنامه مقطعی داشته اید. باید برنامه را بلند مدت کرده و رژيم غذایی و لاغری خود را آسیب شناسی کنید. تثبیت برنامه و اهتمام به پیروی بلند مدت آن، سبب تعادل وزن و حفظ سلامتی خواهد شد. مغز را به برنامه ریزی درست، عادت دهید.

خوراکی های خوشمزه برای لاغری مردان و زنان

این خوراکی ها برای کاهش وزن آقایان و بانوان در گروه های سنی مختلف کاربرد خوبی دارد. البته در سال  ۹۸، قیمت آن ها به نسبت سال  ۹۷ افزایش یافته اما روش ارگانیگ برای لاغری محسوب می شود:

  • آجیل و پسته بی نمک، عامل کاهش وزن است و چون پروتئين و چربی مفید دارد، حس سیری شما را افزایش  خواهد داد.
  • پنیر کم چرب و شیر کم چرب هم  که با دارچین مخلوط شده باشد، کاهش وزن را به دنبال  خواهد داشت.
  • آوودکادو، میوه مفید استوایی به نسبت گران و مقوی است که شش ساعت حس  سیری به افراد می  کند و کالری کم دارد.
  • نخود برشته، ترد است و مملو از فیبر برای کاهش اشتهای افراد.
  • شکلات تلخ، حس سیری را به ارمغان آورده و برای افراد چاق توصیه  خوبی برای مصرف با چای و قهوه است.
  • سبوس جوی دو سر هم برای رشد مو ها خوب است و هم فیبر آن، حس سیری را القا می کند.
  • زیتون هم مثل سبوس، برای سلامتی پوست و مو توصیه می شود و حتما در طول روز  صرف شود. ۵ عدد زیتون فقط ۲۰ کالری انرژی تولید می کند که با کمی پیاده روی سوخته می شود.

همراه گرامی

منتظر نظرات و دیدگاه ها و برنامه های پیشنهادی و تجارب شما برای لاغری هستیم.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن